Krajem godine na snagu stupaju izmjene zakona o obveznim osiguranjima u prometu

Autor: Ana Blašković , 21. prosinac 2023. u 07:00
Direktor HUO-a Hrvoje Pauković/S. Midžor/PIXSELL

Direktor HUO-a Hrvoje Pauković kaže da osiguravajuća društva godišnje sklope više od 2,7 milijuna ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti.

Krajem godine na snagu stupaju izmjene zakona o obveznim osiguranjima u prometu, a hrvatski osiguratelji tim povodom kažu kako je to važan zakon koji štiti oštećene u prometnim nesrećama, uz dodatak da neke servisne radionice često pokušavaju previše naplatiti popravke i dijelove. Istodobno, dio radionica udružen u Hrvatsku udrugu auto struke (HUAS) zakon je pozdravio kao kraj monopola osiguravajućih društava.

Hrvatski ured za osiguranje navodi da će novim zakonom osuvremeniti i razviti sustav koji desetljećima ‘primjereno štiti’ vlasnike odnosno korisnike vozila, a izmjene se odnose prvenstveno na zaštitu oštećenih u slučaju prekograničnih insolventnosti, potvrde o štetnim događajima uključujući suvremene definicije vozila koje se usklađuju s presudama europskih sudova i to u korist vozača.

Regulira se, primjerice, novi fiksni početni rok od 15 dana, naknada štete oštećenim osobama u slučaju nesolventnosti društva za osiguranje, minimalni obvezni iznosi osiguravateljnog pokrića, provjere osiguranja vozila koje provode države članice…

Direktor HUO-a Hrvoje Pauković kaže da osiguravajuća društva godišnje sklope više od 2,7 milijuna ugovora o osiguranju od automobilske odgovornosti, te da se svake godine riješi više od 130 tisuća odštetnih zahtjeva i isplati više od 220 milijuna eura u segmentu automobilske odgovornosti, uz zanemariv broj sudskih postupaka i predstavki regulatoru.

Osvrćući se na priopćenje HUAS-a, ističe da pojedine grupacije servisnih radionica “obmanjuju javnost navodeći nepostojeće zakonske odredbe” koje mogu pogrešno informirati potrošače. Naime, jedine strane u tom odnosu koji se temelji na izvanugovornoj odgovornosti za naknadu štete, oštećena su osoba i osiguratelj koji moraju postići sporazum oko osnovanosti i visine štete, a to svakako nije servisna radionica, smatraju u HUO-u.

“Osiguratelj je dužan riješiti odštetni zahtjev primjenom zakonskih odredbi, posebno Zakona o obveznim odnosima, te izvršiti isplatu naknade štete prema odgovarajućim cijenama koje se trebaju formirati na slobodnom tržištu roba i usluga, a ne onih koje bi bile rezultat udruživanja pružatelja usluga popravka radi nametanja viših cijena, što je upitno s osnova pravila tržišnog natjecanja”, kažu u HUO-u.

Komentirajte prvi

New Report

Close