Je li na pomolu kompromis glede zemljišta na kojem je zacrtan kopneni LNG terminal, bit će brzo razjašnjeno, a u slučaju dogovora odblokirale bi se investicije Gastfina vezana za ukapljeni plin u vrijednosti 440 milijuna eura, stoji u stečajnom planu tvrtke Ćuf.
Gastfin je ne samo vlasnik bivšeg kompleksa Dina Petrokemije, nego je uz RH jedini veliki razlučni vjerovnik na zemljištu pored Dininog, koje je u vlasništvu Ćufa u stečaju. Kako su u veljači naložila oba vjerovnika da se izradi stečajni plan za Ćuf, novi stečajni upravitelj Jure Matković to je i učinio te nam kaže: "Radio sam zajedno s vjerovnicima".
Na potezu je Trgovački sud u Zagrebu gdje se stečaj vodi. Nakon što prouče plan i ako ga ne odbace ili ne zatraže ispravak, slijedi ročište na kojem se raspravlja te glasuje. A po potvrdi plana, stečaj koji je otvoren zbog duga od 1,7 mil. kn (porezi) bi se završio te bi se država u cijelosti namirila. Alternativa je, kaže upravitelj, nula kuna. Planom su predviđene intervencije u temeljni kapital, a Gasfin bi u 100%-tno vlasništvo preuzeo poslovni udjel prijebojem s obvezama dužnika i djelomično se namirio.
2 mlrd.
€ projicirana ukupna dobit u 17 godina, stoji u stečajnom planu
Ostatak tražbine od 253 mil. kn realizirao bi kroz povrat primljenog zajma, isto u ratama. Pogoni koje kane izgraditi ostvarivali bi godišnje prihode veće od 200 mil. eura.
Projicirana dobit iz četiri djelatnosti iznosi 50 mil. eura u 2021., a 187 mil. eura u 2038. U planu se navodi i da će se poslovanje nakon stečaja, u bitnom, temeljiti na dobavi i skladištenju tekućih plinova te preradi, distribuciji i prodaji. Predviđa se nabava tekućeg metana i etilena iz SAD-a, sa skladištenjem i prodajom metana distributerima te vlasnicima pumpnih stanica u CEE. Za prerađeni etilen planiraju prodaju polietilena u Europi.
Plan Gasfina je, pojasnili su, pokretanje i širenje proizvodnje polimera uz razvoj multifunkcionalne infrastrukture za primanje, pretakanje i skladištenje ukapljenih plinova. "Planiranim investicijama bi se ostvarila zdrava sinergija jer se ista infrastruktura, od pristana, sustava povezanih cjevovoda do spremnika i sami spremnici mogu se koristiti i za tekući etilen. Funkcija morskog huba odnosno mogućnost da terminal operativno prima razne brodove kako na ulazu, tako i na izlazu daje značajnu fleksibilnost u vremenima kada se tržišne okolnosti dinamično mijenjaju", kažu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu