Konstantno se nagovještava recesija u američkom gospodarstvu i njeno prelijevanje na ostatak svijeta. Sudeći po ekonomskim pokazateljima, recesija se čini neizbježnom, ali mislim da smo iz sličnih situacija već naučili da se to neizbježno od čega svi strahujemo na kraju možda i ne dogodi.
Oprez je u ovakvim situacijama vidljiv kroz valove otpuštanja u velikim i jako stabilnim tehnološkim tvrtkama popit Twittera, Stripe, Opendoora, Lyfta… Svjedočimo i zamrzavanju zapošljavanja u tehnološkim divovima poput Applea i Googlea.
Čini se kako se svi pripremaju za nešto duže razdoblje pada od onoga koje smo inicijalno zamišljali. Logika iza toga je jasna – radije signifikantni rezovi i uštede sada kako bi se stvorilo dovoljno manevarskog prostora, nego panični potezi kasnije.
Za tehnološke startupe je ključna promjena u vrednovanju, dešava se pomak u tome kako se određuje vrijednost kompanije. Još lani su se stvari isključivo vrednovale temeljem mogućnosti generiranja velikih prihoda u srednjoj ili daljnjoj budućnosti.
Sad je u fokusu neposredna budućnost – procjena može li startup generirati prihode sada. Ključno za startupe u našem sektor bit će dokazati sposobnost brzog i zdravog rasta u prihodima, bez istovremenog rasta u broju zaposlenih i drastičnog povećanja troškova. Naš startup Mindsmiths širi utjecaj na američko tržište, upravo smo otvorili ured i prvi rezultati su vrlo obećavajući.
Ključno nam je ostvariti uspjeh s prvim američkim klijentima i potom demonstrirati ponovljivost, odnosno skalabilnost naših rješenja. Mi smo startup u trećoj godini postojanja, konstante nadogradnje na našoj platformi i učenje iz velikog broja primjena u Europi omogućili su nam da drastično skratimo prodajni ciklus te da lakše “ukrcamo” klijente na našu tehnologiju.
Uzbuđeno radimo na usavršavanju product-market fita u Americi, ključno će biti identificirati vertikale kroz koje se možemo brzo kretati, a tu je i želja za izgradnjom odnosa s američkim investitorima. Već vidimo da će klijenti biti fokusirani na kontrolu troškova, to prepoznajemo kao priliku za sve koji nude rješenja koja ne zahtijevaju kapitalna ulaganja.
Zbog rezanja troškova patit će kvaliteta usluga i to je prilika za rast svima onima koji svjesno i promišljeno koriste tehnologiju uvažavajući potrebe korisnika. Tehnologija ne smije biti u službi dehumanizacije procesa mora biti alat za proširenje sposobnosti ljudskih zaposlenika kako bi oni bili sposobni i velikom broju korisnika pružiti još više ljubavi. Najveći izazovi u 2023. za gospodarstvo u cjelini bit će neizvjesnost, osjećaj nemoći i kolektivna depresija.
Što se Mindsmithsa tiče, najveći izazov bit će kvaliteta egzekucije. Postigli smo product market fit, reakcije klijenata su odlične, očekivanja velika. Na nama je da se posvetimo internim procesima kako bismo što kvalitetnije realizirali projekte.