Staju na kraj prevarama potrošača: Nova pravila za sve EU vinare koja vrijede od 8.prosinca

Autor: Poslovni.hr , 28. srpanj 2023. u 10:28
Foto: Pixabay

70 posto proizvođača piva – kao i mnogi proizvođači žestokih pića – već dobrovoljno pružaju te informacije na svojim proizvodima.

Počevši od 8. prosinca 2023., proizvođači vina unutar EU bit će zakonski obvezni napisati sve sastojke koji su dodani tijekom proizvodnog procesa vina na naljepnicama boca. To uključuje sastojke poput sumpor dioksida, komercijalnih kvasaca, dodatnog šećera, regulacijskih kiselina, bojila i drugih aditiva koji se nalaze u vinu. Osim toga, donosi Decanter, potpune nutritivne informacije, uključujući količinu soli, šećera, ugljikohidrata i proteina te ukupne kalorije, također će biti obvezne, slično kao kod prerađenih prehrambenih proizvoda.

Ali zašto se vino izdvaja ovom regulacijom? Zašto ne i pivo i žestoka pića?, pitanja su koja postavlja Decanter.

Razlog leži u tome što je unatoč početku zakonodavnog procesa prije deset godina, vinska industrija uglavnom izbjegavala dobrovoljno uključivanje ovih informacija na etikete. Dok postoje vinari poput Ridge Vineyards u Kaliforniji ili Denise Montanara u Friuliju, Italija, koji navode sve što je dodano tijekom proizvodnje vina, postoji tisuće drugih koji to ne čine. Nasuprot tome, 70 posto proizvođača piva – kao i mnogi proizvođači žestokih pića – već dobrovoljno pružaju te informacije na svojim proizvodima.

Od 8. prosinca 2023., izostavljanje ili prikrivanje informacija će praktički predstavljati prevaru prema potrošačima.

Dok se potrošači još nisu suočili s ovim promjenama i vinari u Europi rade na tome da im se prilagode, što je s onima u trgovini vinima koji će to morati priopćiti kupcima?

“Ne, nisam toga bio svjestan do sada. Trenutačno su gotovo svi na tržištu Ujedinjenog Kraljevstva više zabrinuti zbog predstojećih dodavanja stražnjih oznaka koje će stvoriti informativnu ploču sličnu onoj u SAD-u na kojoj se navodi uvoznik i druge informacije”, John Baum iz The Winemakers Cluba u Londonu, koji prodaje razna europska vina rekao je za Decanter:

“Nisam znala da dolaze ove promjene, ali govorim da su nam potrebne godinama. Kako se vino izvuklo bez tih informacija”, istaknula je Ceri Smith iz Biondivina u San Franciscu, koji uglavnom prodaje talijanska vina,

“Da, definitivno sam upoznat s njima jer sam razgovarao s proizvođačima koji su mi rekli za njih. Za ljude koji vino kupuju u supermarketima na temelju cijene, ne vidim da će se stvari toliko promijeniti. Iskreno, koliko ljudi uopće kupi paket keksa ili kečapa i obrati pažnju na sastojke? Za nekolicinu odabranih koji to rade, mislim da će ovo biti vrlo pozitivna stvar”, rekao je Victor Jiménez iz La Vinícole u Barceloni, koja prodaje vina lokalna u katalonskoj regiji.

Ove promjene čine najveću modifikaciju etiketiranja vina u više od stotinu godina. Otkako je Francuska provela zakon o zaštiti podrijetla mjesta u svibnju 1919., čime je naposljetku uspostavljen sustav naziva 1935., nismo vidjeli ovoliku jasnoću koja se zakonski provodi na bocama vina.

Komentirajte prvi

New Report

Close