Sportme je startup tvrtka koju su osnovala trojica studenata sredinom 2013. godine. Osnivači su Andrija Barić, Filip Zelić i Tino Šušković.
Filip Zelić je još uvijek student programskog inženjerstva na Algebri, Andrija Barić je magistar ekonomije koji je nastavio obrazovanje na doktorskom studiju, a Tino Šušković je stručni specijalist ekonomije i apsolvent na međunarodnom sveučilištu za diplomaciju i međunarodne odnose. ˝ Osim što smo sva trojica pohađali istu osnovnu školu, aktivni smo sportaši te nas vežu zajednički interesi i ljubav prema sportu. Andrija igra košarku i tenis, Filip plivanje i nogomet, a ja se bavim košarkom i borilačkim vještinama. Također, naše zajedničke karakteristike su proaktivnost, ambicioznost i spremnost prihvaćanja rizika˝, tvrdi Tino Šušković, direktor Sportme.
Kako sustav radi?
Sportme.eu je internetski sustav za kupnju sportskih usluga i rezervaciju terena koje je sportski centar ponudio korisnicima. Sustav vam omogućava da digitalizirate i jednostavnije upravljate poslovanjem. Kako tvrdi Šušković najvažnije je da informirate kritičnu masu korisnika te ostvarite efikasniju komunikaciju sa sportskim svijetom što je najbolji preduvjet za rast posjeta te rast prodaje i prihoda. Sportme sustav je inovativan i jedinstven jer povezuje više različitih subjekata (sportski centri, sportski treneri i krajnji korisnici) te svakom pruža dodanu vrijednost. Sportski centri na sustavu otvaraju vlastiti profil (internetsku stranicu) na kojem informiraju potencijalne i sadašnje korisnike o svim relevantnim informacijama vezanim uz centar te prikazuju sve sportske usluge i terene koje pružaju.
Korisnici koriste sustav tako da izaberu željenu lokaciju, sport te odrede dodatne varijable, a sustav im na temelju njihovih uvjeta ponudi sve sportske centre koji pružaju traženu sportsku uslugu i zadovoljavaju zadane parametre. Svi korisnici otvaraju osobni profil prilikom prve rezervacije putem sustava te su im omogućene dodane vrijednosti poput usluga: „Pronađi partnera/ekipu“, „Sportska statistika“, „Osobni treneri“, „Loyalty program“ i mnoge druge.
Ništa bez pripreme
˝Ideja se razvila iz vlastitih problema pri rezervaciji i dogovaranju termina za nogomet, tenis itd. Ponekad je bilo frustrirajuće dogovoriti termin i lokaciju za nogomet ili košarku koji svima odgovara. To je zahtijevalo desetke telefonskih poziva samo prema sportskim centrima te dodatne pozive i različite grupe na društvenim mrežama za igrače˝, pojasnio je Šušković.
U travnju 2013. godine napravili su istraživanje tržišta u Zagrebu kako bis vidjeli je li rekreativcima zaista potreban takav proizvod. Rezultati su bili odlični i isti mjesec osnovali su tvrtku. U rujnu iste godine pustili su prvu testnu verziju sustava live u suradnji s 10 sportskih centara čiji je cilj bio testirati funkcionalnost sustava i prilagoditi ga kako bi mogao odgovarati svakom sportskom centru. U studenom 2014. s 120 sportskih centara, pustili su novu redizajniranu verziju sustava sa sportskom društvenom mrežom za korisnike te zasebnom platformom za osobne trenere.
Studentski tim
Nakon pokretanja tvrtke prvom prilikom su zaposlili još jednog programera, front end developera, a odnedavno imaju i dvoje pripravnika u marketingu. U Sportme timu honorarno radi i programer junior developer kojeg angažiraju prema potrebama i mogućnostima budžeta. ˝Ukupno nas je 6 u timu s 5 zaposlenih. U 2015. godini planiramo uključiti u posao potencijalne partnere koji izrađuju ili prodaju proizvode komplementarne sportskim uslugama i aktivnostima koje korisnici rezerviraju putem našeg sustava˝, kaže Šušković.
Problema ipak ima
Dodane vrijednosti poput usluga „Pronađi partnera/ekipu“, „Sportska statistika“, „Osobni treneri“, „Loyalty program“ su za korisnike besplatne te indirektno utječu na poslovanje sportskih centara jer potiču i motiviraju korisnike na češće korištenje sportskih usluga čime doprinose rastu prodaje sportskih centara. Još jedna prednost je u tome što na određenim koracima u procesu rezervacije, sustav kupcu nudi mogućnost angažiranja trenera koji s korisnikom može odraditi sportsku uslugu. Treneri biraju sve sportske centre u sustavu u kojima imaju mogućnost voditi treninge pri čemu direktnu korist imaju sportski centri koji više ne trebaju imati nužno osoblje koje će istu uslugu obaviti. Ipak unatoč prednostima, problema ima.
˝Sportme je inovativni i jedini ovakav sustav u Hrvatskoj, a najveći problem je educirati tržište o novom načinu poslovanja i novom proizvodu. Drugi važan problem se pokazuje u informatičkoj i internetskoj pismenosti voditelja i radnika sportskih centara˝, požalio se Šušković.
Ambicija je najvažnija
Od travnja 2013. godine kada su otvorili tvrtku do danas u SportMe su ukupno uložili više od 650.000,00 HRK. Upravo zbog stalnih ulaganja bilježe kontinuirani rast aktivnih korisnika, sportskih centara, ponude usluga i rezervacija.
˝Od početka smo se oslonili samo na sebe s obzirom na to da je malo tko vjerovao u naše ideje i postupke. Početkom studenog 2014. godine dobili smo pozivnicu za sudjelovanje na web summitu u Dublinu gdje nam je Google poklonio 10 000$ vrijednosti za korištenje njihovog servera. U 2015. godini se planiramo prijaviti na natječaje od strane EU fondova za mlade poduzetnike jer nam je cilj širiti se na vanjska tržišta. Budući da nam je cilj širiti se na vanjska tržišta, u procesu smo pregovaranja sa strateškim partnerima. Nekako nam je najbliže područje EU i regije, ali kroz sljedećih godinu dana ćemo razviti proizvod koji će se moći implementirati na svako tržište˝, ponosno tvrdi Šušković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu