Split i Dubrovnik traže izuzeće od liberalizacije tržišta taksi usluga

Autor: Darko Bičak , 07. kolovoz 2019. u 22:00
Gradonačelnici apeliraju da se u mjestima pod zaštitom UNESCO-a zakon drugačije provodi/Grgo Jelavić/PIXSELL

U ljetnoj sezoni u gradovima “krstari” i 10 puta više taksija nego u ostatku godine, što je, tvrde, sve manje podnošljivo.

Gradonačelnici Splita i Dubrovnika Andro Krstulović Opara i Mato Franković traže od Vlade da njihovi gradovi, kao i svi ostali na kojim se nalaze objekti pod zaštitom UNESCO-a, budu izuzeti od liberalizacije taksi prijevoza te da sami gradovi odlučuju o broju taksi dozvola, vrsti prijevoza i o tome tko bi takav prijevoz mogao obavljati.

To proizlazi iz dopisa koji su jučer dva gradonačelnika zajednički uputila ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću te predsjedniku Vlade Republike Hrvatske Andreju Plenkoviću. Kako se navodi u priopćenju iz Ureda splitskog gradonačelnika, ukazujući na negativne učinke potpune liberalizacije auto taksi tržišta koju je dopustio postojeći Zakon, gradonačelnici Krstulović Opara i Franković posebno su istakli onemogućavanje normalnog prometovanja ulicama ne samo građanima već i žurnim službama u intervencijama.

 

Butković

Moramo napraviti analizu, ali niti jedan zakon nije nepromjenjiv.

Pravna regulacija i lanjska potpuna liberalizacija taksi tržišta je uglavnom smanjila tenzije između taksista na terenu, no sada su vidljivi problemi u jadranskim turističkim središtima kojima u ljetnoj sezoni "krstari" i 10 puta više taksi vozila nego u ostatku godine. Situacija je najalarmantnija u Splitu i posebice Dubrovniku gdje se procjenjuje da u sezoni ima i više od 3000 taksista. Zbog toga je već prije dubrovački gradonačelnik Franković najavio kako će, ako se ne promijeni Zakon o prijevozu u cestovnom prometu, Grad Dubrovnik u studenome donijeti odluku po kojoj će taksi službu moći obavljati samo električni automobili.

Franković je istaknuo da Grad Dubrovnik više ne može podnijeti stanje kakvo je sad s velikim broj taksija, niti će ga podnositi. Franković pojašnjava da ako bi zakon ograničio broj taksi vozila u područjima pod zaštitom UNESCO-a, gradska uprava bi odredila jasne kriterije.

Ako do toga ne dođe, dodaje, i ostane na snazi liberalizacija autotaksi tržišta, uvest će zonu ograničenog prometnog režima. Ministar Butković je nedavno komentirao da je upoznat s inicijativom oba gradonačelnika.  "Razgovarali smo i znam za njihov prijedlog. Moramo napraviti određene analize. Nijedan zakon nije nepromjenjiv ako donosi bolje rješenje za bilo kakav problem. Sjest ćemo i razgovarati", kazao je Butković.

Komentirajte prvi

New Report

Close