Specijalist za kralježnice je prvi hrvatski kupac Nevere, sudjelovao je i u izradi svog sportskog modela

Autor: Josipa Ban , 21. veljača 2024. u 08:01
'Bila je čast imati kraj sebe Branka koji sada postaje dio Rimac obitelji’, poručio je Mate Rimac/REGO

Škovrlj se, za iznos koji je ostao nepoznat, odlučio za sportsku konfiguraciju Nevere. Ovo je druga medijska objava prodaje Nevere, najbržeg električnog automobila na svijetu

Rimčev hiperautomobil Nevera dobio je prvog domaćeg kupca – dr. Branka Škovrlja, pohvalili su se iz Rimac Grupe. Škovrlj je cijenjeni hrvatski neurokirurg koji živi i radi u New Jerseyju. Osnivač je NU-Spine, Instituta za minimalno invazivnu kirurgiju kralježnice te je jedan od tek nekoliko poznatih liječnika u New Jerseyju koji se specijalizirao za složene zahvate na kralježnici, otkrivaju javno dostupne informacije.

Škovrlj se, za iznos koji je ostao nepoznat, odlučio za sportsku konfiguraciju Nevere. Ovo je druga medijska objava prodaje Nevere, najbržeg električnog automobila na svijetu, koja bi, prema najavama, trebalo biti proizvedena u 150 primjeraka. Prva je isporučena Nicu Rosbergu, bivšem svjetskom prvaku u Formuli 1, u kolovozu 2022.

Ono što je poznato je da je osnovna cijena Nevere dva milijuna eura (bez posebnih dodataka). No koliko je točno do sada hiperautomobila isporučeno nije poznato. Na upit o tome koliko će ih biti proizvedeno, koliko ih je isporučeno, a koliko naručeno iz Rimac Grupe nisu htjeli odgovoriti.

150

primjeraka najbržeg električnog automobila na svijetu bilo je najavljeno u planovima

“U tijeku je proizvodnja hiperautomobila Nevera u Rimac proizvodnom pogonu u Hrvatskoj te isporuka kupcima diljem svijeta, gdje se ističe najnovija isporuka dr. Branku Škovrlju, cijenjenom hrvatskom neurokirurgu s američkom adresom. Raduje nas što kupci zaista dolaze iz cijeloga svijeta, a radi se o ljubiteljima automobila koji cijene i prepoznaju Neveru kao hiperautomobil nove generacije…”, odgovorili su na pitanje o konkretnim brojkama.

Ipak, neke su informacije predstavljene novinarima prilikom obilaska tvornice na Jankomiru u ožujku prošle godine. Tada je komunicirano da je naručeno 50 Nevera, a prva je već bila isporučena. Kupci im, otkrili su tada, najčešće dolaze s američkog i europskog tržišta.

Kupnja Branka Škovrlja vrlo je važna za kompaniju koja je u povodu objave posebno naglasila činjenicu da je sjedište Rimac Grupe i dalje u Hrvatskoj iako su iz garaže prerasli u globalnu tvrtku. Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Grupe, tako ističe da Škovrlj sada, uz njega osobno, postaje ambasador onoga što je u Hrvatskoj napravljeno.

“Obojica ponosno predstavljamo našu domovinu na globalnoj razini i bila je čast imati kraj sebe Branka koji je bio uključen u stvaranje svoje Nevere te koji sada postaje dio Rimac obitelji”, poručio je Mate Rimac.

Kakva im je bila prošla poslovna godina iz kompanije zasad ne žele otkriti. U 2022. su poslovni prihodi Rimac Grupe bili smanjeni s 33 milijuna eura na 12,5 milijuna, što je bila posljedica restrukturiranja jer je Rimac Grupa postala holding društvo. Gubitak je u godini kada su primili investiciju od 550 milijuna eura iznosio 18 milijuna.

Jesu li svjetske prilike utjecale na prodaju električnog superbrzog automobila koji je u godinu dana postavio 27 rekorda?/PD

Suradnja s Mobileye
Prihodi Rimac Technologyja, unutar kojega se razvijaju i proizvode komponente poput baterijskih sustava, električnih pogonskih sklopova, električnih sustava…, i to za klijente iz automobilske industrije, iznosili su 63,4 milijuna eura, a gubitak 47,8 milijuna.

Ovi su rezultati važni jer se upravo poslovanjem Technologyja financira razvoj hiperautomobila. No, jesu li svjetske prilike utjecale na prodaju električnog superbrzog automobila koji je u godinu dana postavio 27 rekorda i čiju kupnju Rimac predstavlja kao dobro ulaganje, ostaje nepoznato.

Općenito, mnogo toga u poslovanju Rimac Grupe nije poznato. Primjerice, i brojke oko prodaje Concepta One na kraju su ostale visjeti u zraku. Po pitanju razvoja projekta robotaksija u Zagrebu u sklopu tvrtke Project 3 Mobility, čiji je Mate Rimac suosnivač i koja je do sada primila 89 milijuna eura EU potpora, odlučeno je da se neće razvijati vlastito rješenje za autonomna vozila već će se koristiti ono izraelske tvrtke Mobileye.

Testiranje usluge robotaksija u Zagrebu, najavljuju, trebalo bi početi ove, a zaživjet će 2026. godine. Robotaksiji su, podsjetimo, na zagrebačkim cestama trebali biti već ove godine.

Zbog svega navedenog poslovanje Rimčevih kompanija u posljednje je vrijeme često bilo na udaru kritičara, na što poduzetnik koji je na svoj poslovni put krenuo iz garaža u Svetoj Nedelji znao i burno reagirati.

Čekaju se podaci za 2023.

U 2022. su poslovni prihodi Rimac Grupe bili smanjeni s 33 milijuna eura na 12,5 milijuna, što je bila posljedica restrukturiranja jer je Rimac Grupa postala holding društvo.

Uskoro i kampus
Bez obzira na neslaganja, Rimac je danas jedan od većih poslodavaca u Hrvatskoj koji zapošljava više od 2000 ljudi i jedan je od vodećih izvoznika. Također, zahvaljujući Rimcu Hrvatska ima razvoj i proizvodnju komponenti za električna vozila – vozila budućnosti, a uskoro bi, nadamo se, trebao biti uspostavljen ekosustav za funkcioniranje autonomnih taksija.

Uskoro će biti gotov i kampus u Kerestincu vrijedan 200 milijuna eura koji bi kompaniji, čija je vrijednost 2022. procijenjena na 2,2 milijardi eura, trebao dati još veći zamah.

Komentirajte prvi

New Report

Close