Brojni poslodavci sve teže pronalaze domaću radnu snagu, dok dio građana želi raditi dodatni posao kako bi poboljšali kućni budžet, no nisu sigurni kako do takvog posla doći. Baš zato pokrenuta je Komba, digitalna platforma kojom se želi unaprijedi
ti dinamičnost zapošljavanja i pronaći dodatne privremene radnike za sektore poput ugostiteljstva, trgovine, logistike i event industrije kojima su prijeko potrebni.
Platforma Komba ima dvije skupine korisnika – s jedne strane osobe koje se prijavljuju na smjenski rad, a s druge tvrtke koje u aplikaciji objavljuju smjene u kojima su im potrebni radnici, takozvani Komberi.
Hrvatski start up već ima 98 klijenata, a među njima su i poznatije firme poput Boogie Bakeryja, Cateringa Lisak, Zagreb City Hotelsa i Kamgrada. Izvršni direktor Bruno Plišo objašnjava da ljudi koji se žele prijavljivati na objavljene smjene mogu to učiniti na dva načina: prvi način je da osnuju svoj obrt, ukoliko ga već nemaju, “i onda se slobodno prijave na smjene”…
“Drugi je način da izaberu neku od tvrtki koje su Kombini partneri, s kojima će zasnovati radni odnos, a zatim se mogu prijavljivati na smjene, a tvrtka partner u kojoj su u radnom odnosu će za njih plaćati doprinose i isplaćivati im plaću koja ovisi o iznosu koji su zaradili na smjenama na koje su se prijavili i odradili”, pojašnjava Bruno Plišo, izvršni direktor Kombe.
Kombini korporativni klijenti objavljuju smjene na aplikaciji, gdje opišu smjenu i ponude naknadu po satu. Plišo naglašava da imaju apsolutnu slobodu odrediti naknadu koliku žele, dok istovremeno ljudi koji žele odraditi smjene pregledavaju smjene na aplikaciji i prijavljuju se. Za svaku uslugu spajanja tvrtke i radnika Komba naplaćuje fiksnu naknadu od 1,7 eura.
Prvi radovi 2021.
“Korporativni klijenti vide sve prijave i izaberu osobu, ta osoba se pojavi na lokaciji i odradi smjenu. Poslodavac napravi check-out, što znači da potvrđuje da je smjena uredno odrađena, obje strane se međusobno ocjene i klijent plati Kombi, a Komba radi isplatu osobi koja je odradila smjenu ako radi preko svojeg obrta. Ako pak radi preko tvrtke partnera, onda Komba plati tvrtki partneru’’, dodaje Plišo.
Kao veliku prednost platforme, Mladen Vulović, financijski direktor u Kombi napominje kako Komba poslodavcima omogućava da bez rizika i ozbiljnijeg troška isprobaju sposobnost bilo koje osobe, sa ili bez radnog iskustva, putem kratkog, jednokratnog angažiranja, te na taj način vrlo brzo ustanove kompatibilnost. U brojnim slučajevima to će rezultirati ponavljanjem angažiranja iste osobe, a možda i zaposlenjem kod tog poslodavca.
“Mi to ne sprječavamo i, dapače, nemamo ništa protiv. Smatramo to svojim doprinosom ekonomiji i društvu i sve nas u Kombi raduje ako postignemo takav učinak, nešto što je veće od jednokratne zarade”, kazao je Vulović.
Prvi radovi na aplikaciji pokrenuti su u 2021. godini. Plišo je ranije u Nizozemskoj vodio event odjel jednog hotela, a nakon povratka u Hrvatsku našao se u situaciji da je vodio event odjel jednog istarskog hotela. Hrvatska rukometna reprezentacija bila je zainteresirana za dolazak na ručak, no to nije bilo moguće jer u hotelu u tom trenu nije bilo tri dodatna konobara potrebna za toliko gostiju. Ta situacija ga je iz prve ruke naučila koliko je dovoljna količina radnika neopisivo važna u ugostiteljstvu i organizaciji evenata.
“U tom trenu sam se sjetio slične platforme koju sam koristio u Nizozemskoj, a istovremeno sam od Brune čuo kako u svom okruženju ima prijateljica koje su se vratile s porodiljnog i trebao im je jako fleksibilan posao. Tako smo krenuli u osnivanje same ideje, a tri godine kasnije smo došli do meta faze s gotovim proizvodom koji radi već oko mjesec dana. Uskoro krećemo u veće otvaranje i jači marketing’’, opisuje Plišo.
Sigurnost ženama
Operativna direktorica Bruna Ćorić dodatno ističe da su žene u Hrvatskoj proporcionalno uključene u obrazovanje na svim razinama, no ne sudjeluju u jednakim brojevima na tržištu rada.
“Umjesto toga, ukupna zaposlenost u Hrvatskoj pokazuje veliki jaz među spolovima, odnosno više je aktivnih zaposlenih muškaraca. Platforma će ženama, koje su na svaki način ranjivija demografska skupina od muškaraca, pružiti sigurno okruženje za uključivanje u tržište rada’’, kazala je Ćorić.
Poslovi na platformi će biti javno objavljeni, unaprijed jasno definirani, dokumentirani ugovorom, plaćanje će biti osigurano kroz platformu, a nalogodavci će biti unaprijed poznati i podvrgnuti provjeri i obimnom sustavu ocjenjivanja od strane ostalih Kombera koji koriste platformu.
“Sve to omogućit će ženama dovoljnu razinu sigurnosti kako bi se putem aplikacije odlučile povremeno uključiti na tržište rada. Osim toga, Komba omogućava iznimnu fleksibilnost koja je idealna za mnoge žene koje nisu u stalnom radnom odnosu jer su opterećene obiteljskim obavezama.
Osim žena, postoji značajan jaz u pristupu ekonomskim mogućnostima za ljude blizu mirovine ili umirovljenike koji su gotovo potpuno isključeni s tržišta rada, a koji bi željeli nastaviti raditi zbog ekonomskih potreba, aspiracija ili socijalne uključenosti.
Komba bi im mogla omogućiti da fleksibilno, kad žele i sukladno mogućnostima i iskustvu, povremeno obave određene poslove, te na taj način ostvare zaradu i uključe se u tržište rada u mjeri koja im odgovara’’, istaknula je Ćorić.
Trenutačno profil tipičnog Kombera je osoba između 18 i 35 godina srednje stručne spreme, a ima i velik broj studenata. Pritom sve troje sugovornika se slaže kako se na Kombu mogu prijaviti svi koji bi htjeli iskoristiti dodatno vrijeme za dodatnu zaradu, isprobati različite poslove, steći drugačije radno iskustvo ili samostalno organizirati radno vrijeme.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu