“Održan je sastanak u Ministarstvu gospodarstva s vodećim trgovcima na koji su se odazvali upravo na poziv ministra. Poziv je, nažalost, bio kasno upućen, u ponedjeljak poslijepodne, na temu prvih reakcija potrošača na nekakvo neopravdano podizanje cijena za koje ne možemo reći da je samo to prisutno na tržištu, odnosno da je specifično za trgovački sektor”, rekla je Sanja Smoljak Katić, direktorica Sektora za trgovinu HGK za HRT.
” Svjesni smo da je na društvenim mrežama mnogo informacija koje se brzo dijele pa tako imamo osvrt i reakcije na različite usluge i robe koje se pojavljuju od strane potrošača”, dodala je.
Govoreći o tome hoće li ih, ako postoje trgovci koji su kršili kodekse, prozvati i kazniti, rekla je:
“Mi nismo tu da prozivamo, tu smo da preporučimo i apeliramo da svi trgovci koji nisu pristupili etičkom kodeksu da mu pristupe i tako osiguravaju svojim potrošačima transparentno poslovanje i uvođenje eura u svoje poslovanje. To je do sada učinilo 1000 trgovaca, a pozivamo i ostale da to učine ako nisu. Pristupanje etičkom kodeksu moguće je do kraja ove godine”, rekla je.
“Uvođenje eura ne smije biti razlog promjene cijena”, istaknula je Smoljak Katić i dodala da je to definirano ključnim smjernicama koje je donijelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, a u izradi tih smjernica sudjelovali su gospodarstvenici, odnosno i sami trgovci, može se reći cijeli nefinancijski i financijski sektor.
Dio trgovaca optužio je dobavljače i proizvođače da su oni odgovorni za povećanje cijena.
“Trgovci su zadnji u lancu, odnosno kreiranje cijena definira se kroz ulaz, tako da uvijek imamo širok spektar formiranja cijena. Svjesni smo da u posljednje vrijeme živimo u izmijenjenim uvjetima poslovanja, ako se prisjetimo, samo prošle godine koliko je bilo nezavidnih situacija, energetske krize, izmijenjenih uvjeta poslovanja, možemo reći da su trgovci bili vrlo susretljivi i računali smo na njih da nekako paze na životni standard naših sugrađana”, smatra.
Cijena nafte pada, ona uvjetuje sve druge cijene, PDV na hranu je smanjen, no ni nakon toga nisu snižene cijene.
“Imamo puno efekata koje moramo popratiti, nije trgovcima lako i kada se razgovara o tim promijenjenim cijenama, uvijek bi preporučili da svi partneri sjednu za stol, a ne pojedinačne prozivke trgovaca”, rekla je Smoljak Katić.
“Najgore je što se dešava, nekakva je navika da su trgovci uvijek krivi, upravo zato što su prvi u dodiru s potrošačima”, upozorila je.
Ostaje vidjeti hoće li se trgovci vratiti i sjesti za pregovarački stol i razgovarati s resornim ministarstvom, koje je istaknulo da mu je cilj zaštita potrošača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu