Zasigurno će jedan od vodećih trendova u idućem razdoblju biti aktivnosti koje nastaju kao posljedica smjene generacija poduzetnika koji su svoje poduzetničke aktivnosti započeli prije 20-30 godina, a sad ih treba prepustiti nekom drugom. Uglavnom u takvim procesima zasad kao poduzetničko okruženje nemamo previše iskustva i primjera, tek su rijetki prodali svoje tehnološke tvrtke novim vlasnicima kroz spajanje ili akvizicije (M&A).
To je vruća tema koja će imati sve više pozornosti u javnosti. Ujedno je to i prilika da se okrupni domaća scena i potencijal usmjeri u nova strateška povezivanja koja mogu odgovoriti globalnim izazovima.
Drugi trend je jasan kod novih poduzetničkih nada hrvatskog tehnološkog sektora, a to je njihova strateška globalna politika koja je isključivo orijentirana na izvoz. Upravo su takvi poduzetnici već pokazali koliko je ta formula orijentiranosti na izvoz uspješna, a u narednom razdoblju očekujem još značajniji rast upravo takvih poduzetničkih aktivnosti.
U tehnološkom sektoru jako je značajan rizik fluktuacije ljudi na koji utječu globalizacija poslovanja i naravno pandemijsko razdoblje, koje je nadam se iza nas, a koje je potaknulo rad od kuće i postavilo ga kao novi standard. Sada mnoge tvrtke imaju izazov kako i u kolikoj mjeri vratiti svoje djelatnike u urede.
Pred nama je i izazovno ekonomsko razdoblje gdje je potrebno optimizirati poslovanje i troškove kako bi se bilo kakav poremećaj, a koji je jako izvjestan, mogao što lakše prevladati.
Dakle, tvrtke koje imaju jasnu izvoznu strategiju, dobro posložene procese, minimizirane troškove i vrhunske ljude sigurno neće imati značajnih problema, te će i dalje ostvarivati značajan rast prihoda. Ulaskom u schengensku zonu ruši se i posljednja formalna rizična barijera koja će otvoriti nova ulaganja investitora u uspješne tvrtke ali i nekretnine. To će značajno utjecati na hrvatsko gospodarstvo, s dugoročnim i rekao bi nepovratnim posljedicama. Hoće li one biti isključivo pozitivne za nas hrvatske državljane pokazat će vrijeme.
U Ziceru ćemo jasno i dalje strateški poticati poduzetništvo temeljeno na visokim tehnologijama koje generira proizvode visoke dodane vrijednosti.