Grad Zagreb je objavio natječaj za odabir izvođača radova za prvu etapu izgradnje Sarajevske ceste s komunalnom infrastrukturom. Natječaj je objavljen u Elektroničkom oglasniku javne nabave (EOJN), a rok za dostavu ponuda je 27. veljače 2024. godine.
“Ove godine kreće izgradnja još jednog od naših najavljenih strateških projekata”, istaknuo je gradonačelnik Grada Zagreba Tomislav Tomašević, dodavši da će Sarajevska cesta biti novi, južni ulaz u Grad Zagreb, a osim toga i prvo proširenje tramvajske mreže u Zagrebu nakon dvadeset godina.
Osim što će, dakle, građani dobiti novi ulaz u Grad, zagrebački će kvart Dugave napokon dobiti tramvaj.
Izvođenje Sarajevske ulice predviđeno je s dva kolnika te pješačko-biciklističkim stazama s obje strane. Osim cestovne prometnice predviđena je i izgradnja nove tramvajske pruge od Avenije Dubrovnik do Ranžirnog kolodvora u duljini od otprilike 2,25 km sa zaokretnicom i objektom ZET-a (otpremničkim blokom) na jugu kod Ranžirnog kolodvora. Objava natječaja za odabir izvođača radova za tramvajsku prugu planira se na proljeće.
“Realizacijom Sarajevske ulice poboljšat ćemo prometnu povezanost naselja i rasteretiti postojeću prometnu mrežu, ali i ojačati održive oblike putovanja proširenjem tramvajske mreže i izgradnjom biciklističke i pješačke infrastrukture”, rekao je Tomašević.
Procijenjena vrijednost radova izgradnje ceste s komunalnom infrastrukturom i izgradnje tramvajske pruge iznosi 25 milijuna eura (bez PDV-a), za što grad očekuje većinsko sufinanciranje iz EU fondova u suradnji s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture. Najavljuju i da bi početak radova na Sarajevskoj, ako će natječaj za izvođača biti uspješan, trebao početi već na jesen.
Iz glavnog grada poručuju da Hrvatske autoceste izvode radove na izgradnji novog cestovnog vijadukta preko Ranžirnog kolodvora Zagreb kod željezničke postaje “Ranžirni kolodvor”.
Realizacija se ovog projekta, naime, čeka već više od desetljeća, a bio je to i jedan od strateških projekata bivšeg gradonačelnika Milana Bandića. Već se tada govorilo da je riječ o vrlo zahtjevnom projektu jer treba zadovoljiti sve tehničke i sigurnosne uvjete što se tiče Hrvatskih željeznica. Također, trebalo je riješiti imovinsko-pravne odnose te otkupiti zemljišta na trasi dionice.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu