Nezadovoljni činjenicom da njihov med nije zaštićen niti jednom od europskih oznaka, slavonski su pčelari pokrenuli projekt zaštite izvornosti slavonskog meda kao autohtonog hrvatskog proizvoda. Smatraju kako je, osim neupitne kvalitete, i brendiranje meda važno kako bi njihov proizvod postao što konkurentniji na zahtjevnom europskom tržištu. Njihov projekt financijski su poduprle slavonske županije.
“Vijeće Europe potiče zaštitu regionalnih proizvoda, a nama je stalo da brendiramo postojeću kvalitetu. Naš je med u Europi, osobito u Njemačkoj, veoma cijenjen i priznat, no tamošnji ga trgovci pakiraju kao svoj. Ishođenjem certifikata stekli bismo prednost u odnosu na ostale proizvođače”, kaže Stjepan Aračić, predsjednik Pčelarske udruge “Zrinski” iz Slavonskog Broda.
Projekt pokrenut u Virovitičko-podravskoj županiji domaće bi pčelare trebao zaštititi od trenutačno nepovoljne situacije na tržištu. Danas je u Hrvatskoj čak 11.000 pčelara. Stoga se očekuje i njihov snažniji iskorak u povezivanju s kontinentalnim turizmom, ali i prema Europi kroz prekograničnu suradnju. “Brendiranje je dobro jer se njime naš proizvod popularizira i sjeda u uho potrošačima. Po meni, u cijelom postupku zaštite ipak bi se trebalo skoncentrirati samo na neke specifične sorte poput medljikovca te meda od amorfe ili lipe, koji su u Slavoniji izrazito kvalitetni”, kaže pčelar Toni Guberac, koji na svom poljoprivrednom gospodarstvu u Tomici ima oko 150 košnica.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu