Skuteri zakomplicirali predstečaj City Exa

Autor: Suzana Varošanec , 27. studeni 2015. u 12:39
Prije pokretanja predstečaja riješili se 70-ak skutera/Fotolia

Rasplet događaja koji se navodno brzo očekuje uključuje dvije odluke koje su za tu posrnulu tvrtku gotovo sudbinski važne.

Predstečaj City Exa produljen je za 60 dana, potvrđuje najnovija odluka  Savjetovanog vijeća Ministarstva finanacija, no tvrtka se ne može do kraja opustiti. Iako se uvelike bavi pregovorima s potencijalnim strateškim partnerima, kako nam je to nedavno potvrdio i novi direktor City Exa Silvijo Radušić, još traju dodatni pregovori o nekim posebno vrućim temama, i to, kako doznajemo, s poreznom administracijom, ali i s pojednim vjerovnicima.  

Rasplet događaja koji se navodno brzo očekuje uključuje dvije odluke koje su za tu posrnulu tvrtku gotovo sudbinski važne, a obje treba donijeti predstečajna administracija. Prva se odnosi na zahtjev za obustavu City Exova predstečeja, koji je zatražio jedan od vjerovnika – tvrtka Logistika, koja je prema podacima sudskog registra inače registrirana na istoj adresi kao i City Ex. Također je riječ o predstečajnom dužniku, no ima zakazano sudsko ročište za 8. prosinca za sklapanje svoje nagodbe s vjerovnicima. Ukratko, obustavu City Exova predstečaja Logistika traži na ime 669 tisuća kuna duga za usluge skladištenja skutera u prva tri mjeseca predstečaja.  I druga odluka tiče se skutera, koji su s aspekta mogućega rezanja poslovnih troškova za skladištenje tih vozila i te kako važni, sve pod uvjetom da ih tvrtka proda.

 

232tisuće

kuna sporni je iznos najamnine za skladištenje skutera

Takvu javnu dražbu sanjaju u City Exu, no ključno je hoće li je dopustiti Porezna uprava, koja polaže razlučna prava u iznosu od 1,3 milijuna kuna na 200-tinjak skutera. Svojevrsni je kuriozitet i činjenica da je Logistici City Ex jedan od tri jamca platca za kreditne obveze (oko devet milijuna eura) koje su nastale još 2011. godine prema Volks banci, odnosno današnjoj Sberbanci. Tu ipak nije kraj poveznica, nego moguće i još veća zavrzlama, kaže predstečajni povjerenik City Exa Mladen Janiška. Prema Janiški, ugovor o zakupu  (dva skladišta i jednog poslovnog prostora) Logistike sa City Exom te 2011. godine zaključio je tadašnji član Uprave Logistike koji je, kaže Janiška, kasnije prešao u Upravu City Exa. Pored toga, isti taj ugovor Logistika je prije pokretanja City Exovog predstečaja jednostrano raskinula, što je i ovjereno kod javnog bilježnika.

Time je, on smatra, prestala osnova za plaćanje zakupnine, koja mjesečno iznosi po njemu nerealnih 232.000 kune, pa se to stoga niti ne plaća. Ipak, same obveze iz tog ugovora koje su nastale prije predstečaja priznate su Logistici, ali kaže ne i Sberbanci, na koju su "mjesečne zakupnine bile cedirane za plaćanje iznosa kredita, o čemu postoji dokumentacija". "City Ex želi plaćati trošak skladištenja skutera, ali isključivo u skladu s tržišnim uvjetima i nakon što se postigne odgovorajući dogovor s tim vjerovnikom. Upoznat sam s time da se upravo povodom toga vode pregovori između direktora City Exa Silvija Radušića i direktora Logistike Maria Turkovića. No, ovih nas dana očekuje i važan sastanak sa predstavnicima Porezne uprave koji smo zatražili službenim putem radi dobivanja suglasnosti za prodaju skutera na organiziranoj javnoj dražbi. Očekujem pozitivan odgovor i razumijevanje za nastalu situaciju, no moram reći da ako suglasnost izostane, nema druge nego dovesti te skutere na kojima imaju založno pravo, Poreznoj na vrata kako bi ih o svojem trošku ona uskladištila", izričit je Janiška.  

 

460skutera

posjeduje City Ex

Dok je navedeni mjesečni trošak za skladištenje skutera očito velik problem za tvrtku, tim veći što radi sa smanjenim obujmom i 200-tinjak radnika, s druge strane zahtjev Logistike za obustavu City Exovog predstečaja zapravo nije realna prijetnja. Stvar je još zanimljivija kad se u obzir uzme da na isti način kao nerizično to pitanje tretiraju i Janiška kao i predstečajna povjerenica Logistike Irena Kelava. Ona čak nije niti upoznata sa tim potezom. Iz komentara Kelave kao naglaske izdvajamo kako vjerovnik ima pravo zatražiti obustavu postupka, pri čemu se ne treba zatražiti suglasnost povjerenika, no zakon nema predviđenu obustavu postupka kao pravnu posljedicu neplaćanja novih obveza tijekom tog postupka.

 Dosadašnja praksa predstečajeva nikako ne ide na ruku vjerovnicima kojima se obveze u predstečaju ne plaćaju, pa čak ni kad je riječ o neplaćenim porezima zbog čega blokadu računa predstečajnog dužnika traži Porezna. Naime, i tada je Fina po zakonu odbija. "Nisam upoznata s tim da je Logistika podnijela zahtjev u kojem zbog neplaćenih obveza za skladištenje traži obustavu City Exova postupka. No, mogu potvrditi činjenicu da otkad traje taj postupak City Ex ne plaća tu obvezu", kaže Kelava.  Navedeni prijenos tražbine na Sberbanku, potvrdila je, s otvaranjem predstečaja Logistike se prestao izvršavati, i to kako ne bi došlo do pogodovanja jednog vjerovnika.

U stvari se tako pokazuje da su skuteri – praktički uz kancelarijsku opremu iz 60-ak bivših poslovnica jedina imovina s kojom tvrtka raspolaže, zadnji uteg kojeg se pošto-poto i želi riješiti.  S njima je bivši vodeći alternativni poštanski operater ne tako davno uspješno poslovao, ostvarujući primjerice 2012. godine većinu od 168 milijuna kuna prihoda te poslujući sa više od 1000 zaposlenika i sa oko milijun kuna dobiti, nakon čeg akreću gubici.  U razdoblju prije pokretanja predstečaja City Ex je manji broj skutera prodao (70-ak), pa danas još raspolaže s njih 460. Čisti su višak jer prema planu za kojeg traže stateškog partnera prelaze na paketnu dostavu. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Koliko znam CityEx posluje u prostoru Logistike i ništa ne plaća……..di je sad Porezna da izvrši kontrolu i obustavi postupak!?

New Report

Close