Kroz nekoliko godina moglo bi se pokazati da je trenutna slaba razvijenost turizma na kontinentu zapravo prednost destinacija koje imaju priliku učiti na greškama drugih i razviti sjajne proizvode.
Virovitičko-podravska županija mogla bi u tome uspjeti relativno brzo, uvjerili smo se na prošlotjednom studijskom putovanju po županiji. Kod njih nema gužvi i overturizma, oni imaju najviše obnovljenih dvoraca u Hrvatskoj, OPG-ove u koje se isplati potegnuti i do sto kilometara na večeru, kilometre tematskih biciklističkih staza, prvi pjenušac u zemlji koji se u kontinuitetu proizvodi od sredine 19. stoljeća, pustaru s konjima, svetišta i zaštićena planinska izletišta, kupališta.
Plemićka ruta
U vremenu u kojem se više nego ikada priča o prenatrpanim destinacijama, važnosti sadržaja i atrakcija, korištenju kulturnog nasljeđa, aktivnom turizmu u prirodi, održivom razvoju i autentičnosti kuhinje, sjeveroistok RH ima šansu postati elitno turističko središte. Značajan poticaj tome dolazi iz fondova EU iz kojih će se sufinancirati projekti ukupne vrijednosti od čak 276 milijuna kuna, najviše u obnovu nekad zapuštenih dvoraca i kurija koji se pretvaraju u posjetiteljske centre s raznim sadržajima, od ugostiteljskih do smještajnih.
Tkalčec
Naš recept je plesti oko gosta i otpustiti ga s osmjehom i s dušom.
Stoga je županija brendirala takozvanu Plemićku rutu, u kojoj će se do kraja godine otvoriti i Dvorac Janković u Suhopolju kraj Virovitice u čiju obnovu se ulaže ukupno 39,7 milijuna kuna, od čega 33,4 milijuna kuna pokriva EU. U tijeku su završni radovi na objektu koji je obnovljen pod paskom konzervatora, te radovi na velikom perivoju. U Jankoviću će zasad biti 15 soba, restoran i posjetiteljski centar, a u narednim fazama projekta plan je 5D kino, unutrašnji bazen i wellness, te vinski i cigarbar u impresivnom podrumu.
U heritage hotelu Kurija Janković u tijeku je izgradnja wellnessa i sadržaja za bicikliste, koji su uz lovce najčešći gosti ove elegantne ladanjske kuće s polovice 19.stoljeća. Nakon što je županija kupila i obnovila kuriju uz pomoć iz EU fondova, hotel je na tržištu je već treću godinu te posluje cijele godine, a lani je imao ukupno 4 tisuća noćenja. U Kapela Dvor dolaze gosti iz Francuske, Njemačke, Italije, Mađari, te tamo uživaju u lokalnoj kuhinji za doručak. Tko više voli seosku idilu, spava u Otrovancu, u Zlatnom klasu, čija popularnost nadilazi lokalne okvire.
Seoska idila u Otrovancu
Njihova priča počinje daleke 1977. godine kad su Maca i Branko Tkalčec krenuli u ostvarenje životnog sna o vrhunskom restoranu. Njihov sin Bernard Tkalčec tacnu od oca dobio je s 13 godina, i nakon godina učenja i rada preuzeo je biznis koji se dograđuje i raste iz dana u dan.
Gotovo sve što se može naći u restoranu, živopisnoj terasi Zlatnog klasa ili u 5 soba prenoćišta obitelj je dovukla i izradila svojim rukama. Lani su imali čak tisuću noćenja, a osim lokalaca koji u Otrovancu slave svaku prigodu i europskih gostiju imali su i goste iz Hong Konga i Australije.
"Naš recept je plesti oko gosta i otpustiti ga s osmjehom i s dušom", pojašnjava nam Bernard dok čekamo večeru s lokalnim namirnicama, koje su baza kuhinje Zlatnog klasa, a zahvaljujući tome što je tata Branko već 30 godina vegetarijanac, Zlatni klas se može pohvaliti i vrhunskim vege menijima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu