Uz već popularne high street brendove odjeće, na hrvatskom tržištu već neko vrijeme konkuriraju i oni poljske grupacije LPP. Trgovine Mohito, Reserved, House, Cropp i Sinsay krajem 2014. godine otvorili su najprije u zagrebačkom Arena centru, nedugo nakon toga u West Gateu, da bi, kako vele, ponukani odličnim poslovanjem, svoje proizvode ponudili i u novootvorenom splitskom Mallu.
Grupacija LPP SA osnovana je kao tvrtka Mistral SP i bavila se proizvodnjom majica, te printevima na iste. Tvrtka 1995. promijenila je i ime u LPP i razvila vlastiti brend Reserved. Prve trgovine u Poljskoj otvorili su 1999., a 2002. krenula je ekspanzija na Estoniju, Češku, Slovačku, Mađarsku i Latviju. U međuvremenu se razvila i druga modna marka Cropp koja je javnosti predstavljena 2004. LPP nije stao na tome te je svojevrsno pojačanje ostvario razvijanjem brenda Sinsay, House i Mohito. Ove godine javnosti je predstavljen i prvi high-end brend Tallinder.
Babić
Ušli smo na Bliski istok, prisutni smo u Egiptu, Katru, Kuvajtu i Saudijskoj Arabiji, a od 2016. i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima.
Globalna ekspanzija
Direktorica LPP Hrvatska Ana Babić otkriva da je LPP među top 10 dionica na Varšavskoj burzi, a njegovi brendovi trenutno sudostupni u Poljskoj, Njemačkoj, Češkoj i Slovačkoj, baltičkim zemljama, Rusiji, Ukrajini, Rumunjskoj, Bugarskoj, Mađarskoj i Hrvatskoj. "S prošlom godinom ušli smo na Bliski istok – prisutni smo u Egiptu, Katru, Kuvajtu i Saudijskoj Arabiji", rekla je Babić. Ove godine su otvorili trgovinu i u Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Već nekoliko godina tvrtka ima ured i u Šangaju, a od prošle godine i u Bangladešu. Logistički centar tvrtke LPP SA jedan je od najsuvremenijih u Europi, a nalazi se u blizini Gdanska i prostire se na više od 70.000 m2. Danas imaju šest vlastitih modnih marki koje se prodaju u više od 1600 trgovina, a zapošljavaju više od 20.000 ljudi.
Bolje od očekivanja
"Godišnja prodaja uključuje 80 milijuna artikala, a prihodi od prodaje prošle godine iznosili su blizu 1,2 milijardi eura", potvrdila je Babić. High street brend grupacija na hrvatskom tržištu zasad broji 15 trgovina u Zagrebu i Splitu. "Izuzetno smo zadovoljni iako smo imali skromnija očekivanja budući da brendovi LPP-a nisu poznati našem ni nama bliskim tržištima, a nismo imali pretjerana ulaganja u marketinške aktivnosti", objašnjava. Iako je 2014. tvrtka u Hrvatskoj bila na gubitku zbog ulaganja, lani je ostvarila rast prihoda od 200 posto.
80milijuna
artikala 'vrti' se u godišnjoj globalnoj prodaji LPP-a
"Nakon prve godine poslovanja u Hrvatskoj i odrađene prve sezone s prvih pet trgovina, sada raspolažemo podacima za usporedbu i u posljednja četiri mjeseca imamo kontinuiran rast u odnosu na prethodno razdoblje i u broju kupaca i u prihodima od prodaje", otkriva Ana Babić te optimistično dodaje kako tvrtka LPP u tekućoj godini očekuje rast prihoda od prodaje za 80%. U Hrvatskoj zasad imaju 180 zaposlenika, a redovito kao ispomoć primaju i studente. Babić priznaje kako ih je odgoda otvaranja centra Mall of Split dovela u neugodnu situaciju jer su morali dati otkaze velikom broju ljudi i to baš u blagdansko doba.
Uskoro i web shop
"Ipak se sve dobro završilo jer je 99% ljudi bilo odlučno pričekati otvorenje centra i ponovno doći raditi kod nas", objašnjava Babić. Uskoro planiraju otvoriti još dvije trgovine u Zagrebu, a s obzirom na dobar odaziv, planiraju širiti svoje robne marke po cijeloj Hrvatskoj. Podružnica u Hrvatskoj vodi i ekspanziju na tržište Slovenije i Srbije i, prema riječima direktorice, prati situaciju na drugim tržištima u regiji. Tvrde da će sigurno ubrzo imati novosti po pitanju širenja na druge zemlje. Osim unaprijeđenjem ponude, kupcima se pokušavaju približiti i putem društvenih mreža te web shopa. Internetska prodaja već je pokrenuta u nekim državama, a u Hrvatskoj su, kaže, nešto sporiji zbog komplicirana zakonskog okvira.
'Fast fashion' model
Od ideje do police u dva tjedna
Brendovi tvrtke LPP spadaju u "fast fashion" ili uvjetno rečeno, brzu modu. Pravi modni znalci vrlo dobro znaju kako taj "fast" funkcionira. Prije nekoliko godina vrijeme između dizajna- proizvodnje i isporuke trajao je od šest do devet mjeseci, a danas proizvođačima "fast fashion mode" od ideje do police" treba svega 12-14 dana. Jedan od glavnih izazove LPP-a je, prema riječima direktorice, skratiti vrijeme koje je potrebno da se proizvod nađe na polici u trgovini. "Tržište je zahtjevno, potrošači imaju velika očekivanja, trendovi se mijenjaju preko noći i jedino brzom reakcijom se ostaje konkurentnim u današnje vrijeme", istaknula je Babić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu