Što nije uspio u Hrvatskoj, Tomislav Debeljak postigao je u Norveškoj. Njegova DIV grupa, u čijem je vlasništvu Brodosplit, zaključila je sporazum o preuzimanju norveškog brodogradilište Kleven Verft iz Ulsteinvika.
Riječ je o brodogradilištu koje je proteklih godina bilo u teškoćama, te ga je radi dovršetka gradnje naručenih brodova preuzela norveška državna brodarska kompanija Hurtingen. Veličinom, a ni teškoćama, Kleven se ne može usporediti s Uljanikom o čijem preuzimanju je prije stečaja DIV lani pregovarao s Vladom, a dvije kompanije uvjerene su u postizanje dobrih sinergijskih efekata.
Zadržat će ime
"Prošli smo kroz teško razdoblje i uspjeli smo isporučiti fantastične brodove, a istovremeno smo zadržali visoku razinu stručnosti u našem brodogradilištu. Zajedno s novim vlasnikom imamo dugoročne planove. Ovo će biti novo i uzbudljivo razdoblje za sve zaposlenike Klevena", ističe predsjednik Uprave Kjetil Bollestad u zajedničkom priopćenju.
Debeljak
Očekujem i niže troškove izgradnje, ali i financiranja novih projekata. Ukupna ušteda bi mogla iznositi do 5%.
Norvežani navode kako su osim DIV-a razmatrali još nekoliko ponuda, ali je presudilo to što su komplementarni, te među ostalim dolaze s novim projektima. Kleven će postati dio samoborske grupacije, no nastavit će poslovati kao zasebno poduzeće i zadržati ime. "U industriji koja se bori s profitabilnošću, sada možemo iskoristiti prednosti jednih drugih i surađivati na projektima gdje je to prikladno. Cilj je postati konkurentniji, a u isto vrijeme biti u mogućnosti graditi s profitabilnošću", kaže glavni financijski direktor norveškog škvera Ola Beinnes Fosse.
Iz DIV-a dobra očekivanja akvizicije vide u kompatibilnosti svojih proizvodnih niša, gradnji kruzera i složenijih brodova. Kleven reference ima i u gradnji brodova za ribarenje, a posebno su ponosni na prva dva svjetska kruzera s hibridnim pogonom koji su isporučeni prošle godine. Dva se brodogradilišta nadopunjuju i u samoj proizvodnji, jer Brodosplit je jači u prvoj fazi, u projektiranju i gradnji trupa i nadgrađa, a Kleven u opremanja broda.
200 radnika
ima norveški škver Kleven Verft iz Ulsteinvika
Za razliku od Brodosplita, Kleven se više oslanja na vanjske kooperante i podizvođače, po čemu se inače hrvatska i norveška brodogradnja uvelike razlikuju. Jedna od razlika je i u financijskom praćenju brodogradnje, koja je pristupačnija u Norveškoj. Važnost te prednosti u daljnjem poslovanju iščitava se i iz izjave Debeljaka, koji navodi kako će veza dva brodogradilišta stvoriti pozitivan sinergijski učinak u svim segmentima poslovanja, uključujući ugovaranje i financiranje brodova.
Cijena – nepoznanica
"Zbog ove pozitivne sinergije očekujem i niže troškove izgradnje i značajno niže troškove financiranja novih projekata. Ukupna ušteda koja bi mogla iznositi do 5%, omogućit će nam ne samo veću profitabilnost, već i konkurentnost prilikom sklapanja ugovora i izgradnje složenih i sofisticiranih brodova srednje veličine", ističe Debeljak.
Očekuje se da nakon potpisivanja ugovora postupak preuzimanja bude okončan u nekoliko narednih tjedana, a kolika je vrijednost ove transakcije nije poznato.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu