Sezonska sniženja: Uvedena su nova pravila kako bi se stalo na kraj lažnim popustima

Autor: Poslovni.hr , 03. siječanj 2023. u 12:02
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL

Trgovac ima pravo staviti koliko god želi artikala na sniženje, ali ne smije zavaravati kupce.

Uvedena su nova pravila kako bi se stalo na kraj lažnim popustima. Pokazalo se da je posebno problematično kako trgovci prikazuju cijene svojih proizvoda i usluga, a posebno popuste u odnosu na redovne cijene.  Takva poslovna praksa trgovaca prepoznata je na razini cijele EU pa je europski zakonodavac preporučio novo pravilo za iskazivanje sniženih cijena, piše HRT.

Stara i nova pravila

“Potrebno je naglasiti da kod sezonskih sniženja za razliku od ostalih oblika prodaje ona imaju ograničeno vremensko trajanje, zimsko sniženje može trajati od 27. prosinca i maksimalno 60 dana”, izjavila je Anda Kostijal, voditeljica službe za normativne aktivnosti iz područja zaštite prava potrošača iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Novina koja je uvedena sredinom 2022. godine Zakonom o zaštiti potrošača je novi način isticanja cijena prilikom provođenja posebnog oblika prodaje.

“To je jako bitno naglasiti jer je uočeno da se trgovci i dalje bore s ispravnim isticanjem cijena. Prilikom provođenja sezonskog sniženja trgovac mora isticati dvije cijene, cijenu na sezonskom sniženju i najnižu cijenu u razdoblju od 30 dana koja je bila primjenjiva za robu koja je na sniženju, prije provođenja sezonskog sniženja”, napomenula je Kostijal.

Trgovac odobrava povrat robe u slučaju da se kupuje u trgovinama, u slučaju online kupovine postoje drugačija pravila.

“U slučaju da kupac kupi robu u dućanu, trgovac odobrava povrat novca, odnosno onaj iznos koji potrošač treba dobiti je točno onaj koji je platio”, naglasila je Kostijal.

Sve više trgovaca odobrava povrat ispravne robe.

“Dosta trgovaca sada odobrava zamjenu kada se roba kupuje unutar poslovnih prostorija iako to nije zakonska obaveza. To je dobra poslovna praksa i tako će trgovci privući više potrošača”, rekla je Kostijal.

Bez zavaravanja kupaca

Trgovac ima pravo staviti koliko god želi artikala na sniženje, ali ne smije zavaravati kupce. “Ako u bilo kakvom popratnom oglašavanju trgovac zavarava potrošače tako da oglašava da je više robe na sniženju nego što je takvo postupanje može imati elemente nepoštene poslovne prakse”, istaknula je Kostijal.

Dvojno iskazivanje cijena

Nova službena valuta Republike Hrvatske sada je euro koji je doveo do dvojnog iskazivanja cijena u trgovinama, ali pravilo kod iskazivanja cijena za vrijeme sniženja ostalo je isto.

“Cijene iskazujemo u dvije valute, našoj novoj valuti euru i staroj valuti kuni koja je informativnog značenja. Moraju se istaknuti ona snižena cijena i najniža cijena u razdoblju od 30 dana u obje valute”, kazala je Kostijal.

Komentirajte prvi

New Report

Close