Sezona je berbe plodova uzgojenih investicijama

Autor: Marija Crnjak , 29. kolovoz 2018. u 22:00
Za Arena grupu 2017. je bila godina preobrazbe. Provela je najveće prikupljanje kapitala putem ZSE od 2007., postavši prvo društvo iz branše koje posjeduje i upravlja hotelima izvan Hrvatske

Nakon dvoznamenkastog rasta i realizacije velikog ulaganja u Rabac, Valamar fokus seli na Rab, Makarsku, ali i Austriju.

Prošla godina i prva polovica 2018. za vodeće turističke kompanije predstavljaju nastavak konsolidacije i kapitalnih investicija u još optimističnom okruženju, od rastuće popularnosti Hrvatske kao destinacije do dobrih uvjeta financiranja, pa i lijepog vremena koje je za ljetnu, sezonsku destinaciju jako važan faktor uspjeha.

Lanjski dvoznamenkasti rast u ovoj godini doduše usporava zahvaljujući oporavku konkurenata, no kompanije su i dalje u plusu i sve jače osjećaju benefit ulaganja koja su omogućila rast cijena i okretanje nekim novim, sve zahtjevnijim gostima. Top 10 najjačih po ukupnom prihodu i dalje predvode Valamar Riviera, Maistra i Plava laguna, Arena Hospitality Group, dubrovački Jadranski luksuzni hoteli, zagrebački HUP, potom Solaris i dva i dalje vodeća igrača na Kvarneru, LRH i Jadranka Hoteli.

Prvi put preko granice
Nakon dvoznamenkastog rasta prošle godine i realizacije velikog ulaganja u destinaciju Rabac, Valamar fokus seli u svoje nove investicije na Rabu (Imperial) i Makarskoj (Hoteli Makarska). Rast nastavljaju i u prvoj polovici ove godine, s ukupnim prihodima od 648 milijuna kuna, 13% više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Dvoznamenkasti rast prvenstveno je rezultat porasta noćenja od 9% i prosječne cijene od 5%. Poboljšana je efikasnost te je operativna dobit (EBITDA) u prvih šest mjeseci rasla 17%, odnosno brže od prihoda. Rast poslovanja u pred sezoni nastavljen je četvrtu uzastopnu godinu te je po prvi puta realizirano više od 2 milijuna noćenja u prvih šest mjeseci godine, pohvalili su se nedavno iz kompanije koja je za ovu sezonu realizirala investicijski ciklus vrijedan više 700 milijuna kuna, a Nadzorni odbori Valamara i Imperiala dali su prethodnu suglasnost na investicijski ciklus 2019. godine u ukupnom iznosu od 752 milijuna kuna.

“Valamar ostvaruje iznimne rezultate već četiri godine u periodu prvih šest mjeseci, što je i važan pokazatelj produljenja sezone. Za to je prvenstveno zaslužan intenzivan investicijski ciklus u povećanje konkurentnosti i podizanje kvalitete objekata i usluga, pri čemu upravo repozicionirani objekti za goste više platežne moći bilježe odličnu potražnju”, izjavio je Željko Kukurin, predsjednik Uprave Valamara, koji je upravo formalizirao  prvu akviziciju van Hrvatske, hotela Petersbühel 4* u Obertauernu u Austriji. To je tek prvi korak u internacionalizaciji poslovanja kao jednom od ključnih strateških ciljeva razvoja u idućem razdoblju. S više od milijardu kuna prihoda u prošloj godini i ostvarenih 150 milijuna kuna neto dobiti Maistra je optimistična i kad je u pitanju realizacija rasta u ovoj godini, koja bi trebala biti i godina realizacije njihove najveće investicije u Hotel Park.

13 posto

rasli su prihodi Maistre na 1,1 milijardu kuna

Nastavlja se i sa značajnim investicijama u kampove, a najvećim dijelom obuhvaćaju ulaganje u prateću infrastrukturu, te podizanje kvalitete zajedničkih sadržaja. Grupa Maistra ima devet hotela s 1708 smještajnih jedinica, osam naselja s 1948 smještajnih jedinica i šest kampova s 8000 parcela. Ukupan kapacitet iznosi 11,7 tisuća smještajnih jedinica u kojima se može smjestiti više od 34.000 gostiju dnevno, što omogućuje ostvarenje volumena na razini oko 4 posto noćenja Hrvatske. U 2017. Maistra je ostvarila 3,4 milijuna noćenja, što predstavlja povećanje od 10 posto u odnosu na godinu prije.   “Kao rezultat kontinuiteta ulaganja u ponudu višeg cjenovnog segmenta, te kvalitetnom revenue menadžmentu ostvaren je rast prosječne cijene noćenja za 5%. Rast cijene temelji se i na povećanju efikasnosti upravljanja kanalima prodaje, te snažnijom prodajnom orijentacijom na izravne kanale.

Ukupno je ostvareno 1078 mil. kn prihoda, što čini rast od 13 posto u odnosu na prethodnu godinu”, pojašnjavaju u kompaniji. Glavni pokretači rasta prihoda su novi objekti hotelskog segmenta (novi hotel Amarin), te novi produkti u naseljima i kampovima. Rastom prihoda, te fokusiranjem na kvalitetno upravljanje troškovima, rezultiralo je zadržavanjem visoke razine profitabilnosti poslovanja prije utjecaja rezultata jednokratnih učinaka. Ostvaren krajnji rezultat Društva 2016. iznosi 150 milijuna kuna, te je za 15 posto bolji od prethodne godine. Ostvarena neto dobit Maistre iznosila je 12,7 mil. kn, odnosno 4 posto više u odnosu na prethodnu godinu. Ove godine Plava Laguna prvi put knjiži prihode s Istraturistom, kojeg su kupili prije četiri godine, a u šest mjeseci 2018. bilježi najveću investicijsku aktivnost u svojoj novijoj povijesti. Park Resort je najznačajniji kapitalni projekt otvoren 14. srpnja. Sljedeća najznačajnija investicija realizirana je u autokamp Stella Maris u Umagu, koji je rekonstruiran te je s uređenim parcelama, mobilnim kućicama, te novim bazenom započeo s operativnim radom punog kapaciteta zadnjih dana izvještajnog razdoblja. U prvom dijelu godine, u destinaciji Umag je izvršeno u ulaganje u novih 54 jedinica, tipologije “suites”, koje su dio ponude hotela Sol Umag.

Rast svih parametara
Nakon više od 1,1 milijardu kuna lanjskog prihoda (uz Istraturist), Plava Laguna je u prvih šest mjeseci ostvarila 836 tisuća noćenja u hotelima i apartmanima što je 2,7% iznad planiranog, odnosno 548 tisuća noćenja u kampovima, što je 26,3% iznad plana. Imali su 324,8 milijuna kuna poslovnih prihoda, što je na lanjskoj razini. “S obzirom na izvedene kapitalne projekte čiji će se efekti intenzivirati u narednom,  za turističku industriju, najznačajnijem tromjesečju, Plava Laguna očekuje rast svih operativnih pokazatelja u odnosu na proteklu godinu”, poručuju iz Plave Lagune.   Za Arena Hospitality grupu 2017. je bila godina preobrazbe, puna korporativnih aktivnosti. U prvoj polovici godine kompanija je provela najveće prikupljanje kapitala putem Zagrebačke burze od 2007. godine, postavši društvo iz turističkougostiteljskog sektora koje posjeduje i upravlja hotelima izvan Hrvatske.

Zahvaljujući suradnji s nizozemskom PPHE Hotel Group, Arena Hospitality Group ujedno ima ekskluzivna prava za upravljanje hotelima i razvijanje hotelske ponude pod brendom Park Plaza® u 18 zemalja Srednje i Istočne Europe. Ukupni prihodi Grupe porasli su za 64,5 posto, na 717,2 milijuna kuna, jer uključuju i konsolidirane rezultate poslovanja njihovih hotela u Njemačkoj i Mađarskoj. Također, zabilježen je i značajan organski rast poslovanja u Hrvatskoj. Prema usporedivim podacima prethodne godine, ukupni prihodi porasli su za 8,5 posto na 669,6 milijuna kuna, a dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je za 61,3 posto, na 212,9 milijuna kuna.

Kadrovska sinergija
Arena je prva turistička kompanija koja u vlasništvu imala hotele izvan Hrvatske, u Njemačkoj i Mađarskoj, a tijekom 2017. preobrazili su Arena Hospitality Group iz domaćeg društva isključivo sezonskog poslovanja u turističku grupaciju cjelogodišnjeg poslovanja. “Iskoristili smo sinergiju hrvatskog i njemačkog poslovanja kako bismo uravnotežili razlike, što se pokazalo uspješnim. To je velika prednost, koja nam omogućuje da tijekom zime usmjerimo zaposlenike iz Hrvatske u Njemačku, što pridonosi privlačenju i zadržavanju talentiranih zaposlenika”, ističu. Ulaganja u ovoj godini omogućila su im da već u prvom polugodištu ostvare pozitivnu EBITDA-u, a najznačajnije im je ulaganje u nekadašnji autokamp Arena Pomer pretvoren u prvi family glamping resort.

Komentirajte prvi

New Report

Close