Oporavak sektora putovanja od pandemije bila je središnja tema sajma WTM-a London održanog proteklog tjedna, turističke biznis burze koja se prvi put u povijesti nije mogla održati u standardnoj formi, već samo virtualno.
Hrvatska turistička zajednica na WTM-u je sudjelovala s još 10 hrvatskih suizlagača. Dojmovi su dobri, iako virtualno izdanje ipak ne može zamijeniti sastanke uživo, ističe Kristjan Staničić, direktor HTZ-a.
“Sajam WTM bio je produktivan i koristan zbog kvalitete sadržaja i korisnih sastanaka s postojećim i potencijalnim novim partnerima na ovom važnom strateškom tržištu, te je svakako poslužio kao dobar networking za potrebe dodatne promocije. Ipak, veselimo se mogućnosti da se sljedeće godine sajam održi u svom originalnom obliku jer su sastanci licem u lice osobniji, neposredniji te se pruža mogućnost širokoj publici predstaviti ponudu”, kaže za Poslovni dnevnik Kristjan Staničić. Tijekom sajma hrvatska je delegacija odradila online sastanke s predstavnicima najvažnijih partnera i medijskih kuća, kao što su TUI UK, easyJet, SAGA, Jet2.com/Jet2 Holidays, Thomas Cook, British Airways, TravelZoo, Wanderlust, Trip.com, TourRadar.
Brz oporavak, ali novi trendovi
Oni kažu da je buking trenutno u mirovanju, ali da su interes i potražnja za putovanjima u 2021. vrlo izraženi, te se planiraju kapaciteti i programi putovanja za Hrvatsku, koja se pozicionirala kao poželjna, dobro pripremljena i tražena turistička destinacija. Naglasak parterima je na sadržaju ponude i sigurnosti.
Kad je u pitanju budućnost putovanja u nastavku pandemije i postcovid razdoblju, generalno se smatra da će se putovanja brzo vratiti, no u izmijenjenom obliku. Turistički stručnjaci smatraju da je odzvonilo masovkama i neodrživosti koja je gušila gradove kao što su Venecija, Amsterdam, Dubrovnik. Ako se izuzme optimizam zbog najave registracije cjepiva protiv korone, uz bolju suradnju između zemalja, za uspjeh 2021. turističke godine presudnim drže široku primjenu seroloških umjesto PCR testova, što je jeftinije i time izvedivije.
Ministri turizma ovih dana snažno lobiraju u Bruxellesu da se s tom praksom što prije krene. Ryanair inzistira na tome da europske vlade smanje aerodromske takse kako bi se ponovno pokrenuo zrakoplovni promet, te smatra da je to pametnije utrošen javni novac nego spašavanje zrakoplovnih kompanija – inače će karte opet koštati 600 eura.
Strah za radna mjesta
Dok ne krene turistički promet, sektor ipak brine očuvanje radnih mjesta. U Hiltonu su tako zabrinuti da će ostati bez stručnjaka koji su odradili sjajan posao od proljeća dosad.
Usto je važno držati se jedinstvenog standarda sigurnosti od prijenosa virusa – iz Svjetskog vijeća za putovanja (WTTC) nadaju se da će njihova nova oznaka sigurnosti (Safe Travel Stamp) ubuduće vrijediti u hotelima cijelog svijeta.
U inicijativu WTTC-a uključena je i Hrvatska, potvrdili su nam u Ministarstvu turizma, i u tijeku je prikupljanje prijava i upita te detaljna razrada procedure dodjele oznake zainteresiranim akterima u Hrvatskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu