U sklopu projekta modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u postupku je ugovaranja izrade studije upravljanja cestovnom imovinom u RH i izrade studije razvoja elektroničkog sustava naplate cestarine u RH, piše Večernji list.
Početkom ove godine sklopljen je ugovor za usluge financijskog savjetnika u sklopu tog projekta, vrijedan 2,9 milijuna eura, i to s konzorcijem koji predvodi Lazard Freres iz Francuske, a u čijem sastavu su još Clifford Chance iz Engleske te odvjetničko društvo Žurić i partneri iz Hrvatske. Povoljniji reprogram dugova Prema podacima koje smo dobili iz Ministarstva, za usluge savjetovanja i izradu studija za projekt modernizacije i restrukturiranja cestovnog sektora predviđeni su troškovi od 5,5 milijuna eura.
Osim za financijskog savjetnika koji će se baviti reprogramom dugova cestovnog sektora, a koji iznose 5,2 milijarde eura, još 2,6 milijuna eura previđeno je za savjetovanje i pravne usluge pri definiranju i implementaciji reorganizacije cestarskih tvrtki. Ta stavka dosad nije ugovarana ni trošena. U Ministarstvu navode da će s uslugama financijskog savjetnika postići višekratni povrat uloženih sredstava do kraja lipnja 2018. Naime, očekuje se da će Lazard Freres i partneri s bankama dogovoriti povoljnije uvjete reprograma dugova, što će dovesti do višemilijunskih ušteda. Uza sve to, još 2,2 milijuna eura previđeno je za troškove implementacije, studija i pravne pomoći do kraja projekta 2021.
A svi ti troškovi savjetovanja i implementacije financirat će se iz zajma vrijednog 22 milijuna eura koji je RH sklopila s Međunarodnom bankom za obnovu i razvoj. Iz tog zajma će se još financirati sa šest milijuna eura kupnja opreme – sigurnosni elementi i informatički sustavi, milijun eura previđeno je za standardizaciju u području održavanja cestovne i autocestovne mreže, a 500.000 eura za revizorske usluge. Iz zajma će se s 4,8 milijuna eura financirati i poticajne otpremnine zaposlenicima u autocestovnom sektoru. Predviđeno je da do kraja godine tako ode oko 170 ljudi. Ukupno bi pak u sklopu restrukturiranja trebalo otići 700 do 900 radnika, od 3000 koliko ih je sad zaposleno u sektoru autocesta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.To je do sada već dvocifreni broj kojekakvih savjetnika za autoceste, ceste koje konstatno plaćamo za apsolutno ništa.
Domaća pamet bi to odradila za 10x manji iznos i bez kriminala!
LOL, ovome nema kraja…Ljudi bježite dok vas još primaju
Uključite se u raspravu