Na trećem radnom sastanku Komisije za promet i infrastrukturu Jadransko-jonske euroregije, održanom danas u Rijeci, sudjelovali su predstavnici regija članica iz šest zemalja s područja Jadransko-jonske euroregije i institucija u području prometa, susjednih slovenskih općina i akademske zajednice.
Dužnosnica za strategiju Opće uprave za mobilnost i promet Europske komisije Lia Potec kazala je da je makroregionalnu strategiju za Jadransko-jonsku regiju usvojila Europska komisija i i da se taj koncept pokazao dobrim, a da na nekim točkama još treba poraditi.
Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao da će Hrvatska ove godine imati novu strategiju prometnog razvitka, a do kraja 2015. prometni model i studiju zaštite okoliša, koji su također ključni dokumenti i preduvjet za ulaganje u javnu infrastrukturu zajedničkim novcem. Dodao je da više nije moguće, ili da je moguće u vrlo malim iznosima, financiranje velikih prometnih infrastrukturnih projekata iz nacionalnih sredstava.
Hrvatska je u strategiji podijeljena na četiri regije, a u regiji Sjeverni Jadran obuhvaća razvoj pruge i riječke luke, bolju regionalnu povezanost i povezanost s otocima, razvoj intermodalnog terminala i drugo.
Govoreći o dionici autoceste od Križišća do Žute Lokve, ministar je kazao da za tu dionicu postoji mogućnost financiranja, ali ne kroz Transeuropsku prometnu mrežu (TEN-T), jer ne ispunjava uvjete. Dobro pripremljen projekt može aplicirati za druga europska sredstva, naglasio je dodavši da postojanje TEN-T mreže ne znači da bi ostale dionice morale biti isključene iz financiranje EU, koje je moguće, ako se dokaže izvodljivost i isplativost projekta.
Primorsko-goranski župan Zlatko Komadina kazao je, govoreći o "uskim prometnim grlima", da nije siguran da je europska politika baš u jednakom interesu svih. Dodao je da za neke koridore, kojih za sada nema, treba ispuniti uvjete kako bi se ostvarili.
Sve počinje i završava političkom odlukom, pa se regije i struka moraju povezati kako ne bismo ostali izolirani, rekao je Komadina dodavši da su potrebne i druge poveznice osim onih u smjeru sjever-jug. Na regionalnoj razini svatko ima svoje aktivnosti i interese, ali smo na prometnoj i energetskoj razini povezani i vjerujem da tu možemo naći zajednički interes i ishoditi sredstva EU, kazao je.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel predstavio je na skupu projekt SETA (South East Transport Axis), kao potencijal prometne integracije Rijeke i njene luke sa srednjom Europom.
Na skupu se govorilo i o mogućnostima razvoja riječke Zračne luke, za koju se priprema dokumentacija za produljenje piste i povećanje sigurnosnih uvjeta, o boljem cestovnom povezivanju Primorsko-goranske i Istarske županije, integraciji sjevernojadranskih luka i drugim temama.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu