Samo četiri hrvatska poduzetnika na sajmu Biznis baza u Beogradu

Autor: HUP , 19. prosinac 2012. u 21:59
Motivi poduzetnika su uglavnom prodaja, pronalaženje kupaca i novih tržišta za proizvode i usluge ili za cijela poduzeća, a manje ulaganja, partnerstvo ili zajednički projekti

Na Međunarodnim poslovnim susretima 147 poduzetnika iz 14 zemalja.

Jedanaesti međunarodni sajam poduzetništva za mala i srednja poduzeća, Biznis baza, održan je od 29. studenoga do 1. prosinca ove godine na Beogradskom sajmu kao promocija poduzetništva i inovacija u svim sektorima. Uz poduzetnike iz Srbije i regije iz svih djelatnosti na Biznis bazi predstavile su se i gospodarske komore, regionalni centri, agencije, udruge poduzetnika, državne institucije, predstavnici lokalne samouprave i znanstveno-istraživački centri. Bila je to i prilika za uspostavljanje kontakata i početak suradnje poduzetnika iz regije. Zato je drugi dan sajma, 30. studeni, bio posvećen promociji regionalne i međunarodne suradnje. Održani su 4. međunarodni poslovni susreti, u organizaciji Enterprise Europe Network, Privredne komore Srbije i Nacionalne agencija za regionalni razvoj u suradnji s Privrednom komorom Luxemburga. Međunarodni poslovni susreti bili su prilika za razmjenu iskustava, uspostavljanje novih i jačanje postojećih kontakata te dobra osnova za buduću poslovnu suradnju. 

Informacije
Na susretima su pretežno bili zastupljeni sektori građevinarstva, drvne i metalske industrije, energetike, obnovljivih izvora energije, reciklaže, elektrotehnike i IT-a. Sudjelovalo je 147 poduzetnika iz 14 zemalja, očekivano najviše iz Srbije, zemlje domaćina, zatim iz Bosne i Hercegovine te Slovenije, dok su iz Hrvatske sudjelovala tek četiri predstavnika. U dva dana održano je 1204 sastanka, svaki u trajanju od po 25 minuta, na kojima je svaki predstavnik upoznao i razmijenio informacije s prosječno osam poduzetnika. Procjenjuje se da je bitno veći odaziv poduzetnika drugih zemalja u odnosu na domaćina te da je značajno veći broj održanih sastanaka nego ranijih godina. Očito su, iako usred krize, poduzetnici motivirani za intenziviranje aktivnosti. S druge strane motivi poduzetnika su uglavnom prodaja, pronalaženje kupaca i novih tržišta za proizvode i usluge ili za cijela poduzeća, a manje ulaganja, partnerstvo ili zajednički projekti. ASC grupa pozvana je na susrete od strane Hrvatske udruge poslodavaca i Hrvatske gospodarske komore, a sudjelovale su tvrtke ASC poslovna podrška iz Hrvatske, te Business Management Support iz Beograda, koje je predstavljao direktor Željko Uremović. ASC grupa se na održanim sastancima predstavila, između ostalim, i tvrtki Tučepi iz Hrvatske s kojima je razgovarano o izradi investicijskih projekata za stotinu novih vezova.

Projekti
Predstavnici Njemačke privredne komore u Srbiji predstavili su svoje aktivnosti u Srbiji te ponudili sudjelovanja na zajedničkim projektima. Tvrtka Merkur iz Sombora, pak, traži partnera u Hrvatskoj za distribuciju vlastitog proizvoda za graditeljstvo – ljepila za stiropor. Tvrtka Sevone iz Beograda, koja proizvodi drvene stolice, prodaje se u cijelosti s nekretninama i postrojenjima. Bračni par koji vodi tvrtku Dimenzija proizvodi liftove i strojeve za selekciju i obradu sekundarnh sirovina. Odaziv poduzetnika iz Hrvatske, nažalost, bio je vrlo mali iako je sudjelovanje na susretima poduzetnika regionalnih komora bilo besplatno. Uz krizu, dodatno opterećenje razvoju gospodarstva i gospodarske suradnje, kao i ulaganju u regionalna tržišta, jest to što se sloboda poduzetništva neosnovano politizira radi trenutnih političkih ciljeva. Unatoč tome, prema podacima organizatora, broj sudionika i održanih poslovnih sastanaka je u porastu, pa je svako marginaliziranje ovakvih i sličnih regionalnih zbivanja pogrešna poduzetnička odluka.

Komentirajte prvi

New Report

Close