Povodom predstavljanja stogodišnjeg poslovanja špediterske tvrtke Samer&Co.Shipping, sa sjedištem u Trstu, osim novih širenja i ulaganja, najavljena je i snažnija suradnja s lukom Rijeka. Samer&Co.Shipping od velike je važnosti za razvoj pomorskog, zračnog i cestovnog prometa na hrvatskom tržištu i u regiji, s fokusom na luke u koje dolaze tereti te bescarinske i industrijske zone uz pomoć kojih žele razvijati proizvodnju.
Kako su nam otkrili u obilasku luke Trst, odlične rezultate bilježe u zračnom prometu, puno tereta ide i kopnom, dok u pomorskom godišnje prevezu više od 200.000 kamiona i kontejnera. Posjeduju i lučke terminale te preko stotinu tisuća četvornih metara skladišnog prostora luci Trst, a lani su bilježili 62,676,502 tona robe, što je 1,18 posto više nego ranije.
Regija, ali i šire
Tvrtka, osim u Hrvatskoj, posluje u Srbiji, Sloveniji, BiH, Crnoj Gori, Albaniji, Mongoliji i Japanu, a najavili su širenje u Češku i Nizozemsku. Dio luke u rukama je kineskih dioničara, točnije China Communication Construction Company zahvaljujući investiciji vrijednoj gotovo sedam milijardi dolara.
Premda se ovdje postavlja pitanje kako će suradnja s Kinezima utjecati na konkurentnost luke Rijeka, pa i Kopra u Sloveniji, Enrico Samer, predsjednik tvrtke Samer&Co Shipping te Mario Sommariva, glavni tajnik, istaknuli su tijekom obilaska luke da je suradnja sjevernojadranskih luka ključna kako bi zajedno bili kompetentni na zahtjevnom tržištu sjeverne Europe.
Sommariva
Naš je cilj razvoj Udruženja sjevernojadranskih luka, dakle Venecija, Kopra, Trsta i Rijeke.
"Naš je cilj razvoj Udruženja sjevernojadranskih luka, dakle Venecije, Kopra, Trsta i Rijeke; nužna je suradnja na područjima infrastrukture, tehnologije i okoliša. Rijeka je ključna po pitanju širenja aktivnosti na Jadranu. Osim toga, s riječkom lukom već radimo zajedno na dva projekta financirana iz EU fondova.
Nadalje, suradnja Udruženja iznimno je važna i zbog pritiska iz istočnog dijela Europe gdje se ova industrija snažno i brzo razvija", istaknuo je Sommariva te dodao da osim pomorskog slijede investicije i u željeznički promet kako bi povećali kapacitet prijevoza.
Premda su, u usporedbi sa sjevernoeuropskim lukama, jadranske luke malog kapaciteta, bilježe rast u prometu pa je tako Kopar prošle godine imao 988.000 TEU-a, Trst 625.000, a Rijeka 227.000. Planovi za sljedeću godinu uključuju postavljanje novih slobodnih zona, produženje postojećih te izgradnju novih terminala, kao i razvoj visoke tehnologije i proizvodnje te bolji tranzit tereta. Od novih terminala istaknuli su Ro-Ro brodove za prijevoz kotrljajućeg tereta.
Zaposlenih 20-ak ljudi
U Hrvatskoj posluju već tri godine i imaju dva ureda – u Jankomiru i kraj Zračne luke Zagreb, gdje zapošljavaju dvadesetak ljudi. Direktor i suvlasnik Samer Internationala Aleksander Topol istaknuo je da u Zagrebu u timu imaju top menadžere u branši, a konkretno rade na korporativnom razvoju cijele grupe izvan Trsta.
"S Trstom smo povezani samo vlasnički. Samer International bavi se dakle korporativnim razvojem tvrtki u Europi i cilj nam je proširiti se na strana tržišta. U Sloveniji imamo fokus na pomorskom prijevozu, u Hrvatskoj na zračnom, dok smo u Mađarskoj usmjereni na logistiku, a radimo puno i s Kinezima. Rekao bih da smo prilagodljiva tvrtka srednje veličine za visoko zahtjevne klijente. Relativno smo mali, ali važni. Premda je Hrvatska malo tržište po količini robe, aviokompanijama je cilj koristiti Zagreb, odnosno našu zračnu luku radi dobre povezanosti s drugim većim gradovima", objasnio je Topol.
Što se tiče suradnje s lukom Rijeka na koju su se osvrnuli čelnici Sommariva i Samer, ključni je problem, smatra Topol, infrastruktura. "Rijeka se razvija, ali sporo. Nekad je bila veliki brat Kopru, a danas je mali brat. Trebat će još neko vrijeme dok ne vidimo konkretne rezultate, no suradnja luka postoji", zaključio je Topol.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu