Na tržištu poštanskih usluga u Hrvatskoj zabilježen je rast u gotovo svim segmentima, javlja Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti (Hakom).
U drugom tromjesečju 2021. godine ukupan broj poštanskih usluga veći je za 3,3 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Na veći broj ostvarenih usluga utjecalo je povećanje pismovnih pošiljaka za 4,1 posto i paketa koji su porasli za 2,6 posto.
Najveći udjel na tržištu od 80,5 posto imale su pismovne pošiljke, zatim paketi s udjelom nešto većim od 11 posto, a preostali dio odnosio se na tiskanice.
Međunarodni je promet još uvijek pod utjecajem globalne pandemije i u drugom je tromjesečju na ukupnom tržištu imao udjel od 7,8 posto, a broj usluga u tom je razdoblju povećan za 10,6 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Kako ističu u Hakomu, veći broj usluga utjecao je i na rast ukupnih prihoda koji su za 8,1 posto veći nego u istom razdoblju 2020. Od ukupnih prihoda najveći dio, oko 53 posto, ostvaren je od obavljanja ostalih poštanskih usluga, oko 41 posto od obavljanja univerzalne usluge, a preostali dio od obavljanja zamjenskih poštanskih usluga.
Na kraju drugog tromjesečja poštanske usluge u Hrvatskoj pružala su 23 davatelja, od kojih je Hrvatska pošta najveći, s udjelom od 89,1 posto u ostvarenim uslugama.
To je pak pet posto više nego u prethodnom tromjesečju, zbog preuzimanja distribucije tiskanica (dnevnog tiska) od 1. travnja ove godine od tvrtke Tisak plus.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu