Saks: Bilježimo snažan dvoznamenkasti rast od e-kupovine iz drugih zemlja EU

Autor: Darko Bičak , 31. ožujak 2015. u 16:00
Srebrenka Saks, direktorica tvrtke DHL Hrvatska/Anto Magzan/PIXSELL

Direktorica tvrtke DHL Hrvatska u 2015. godini očekuje da će kompanija ostvariti rast od pet posto ukoliko se nastave pozitivni trendovi iz zadnjeg kvartala 2014. i prva dva mjeseca 2015.

Hrvatsko tržište kurirskih usluga je sve dinamičnije, a ulazak naše zemlje u punopravno članstvo Europske unije dao je tom sektoru dodatni zamah. O izazovima koji stoje pred kurirskim tvrtkama te kakvi trendovi se očekuju u narednom razdoblju, razgovaramo sa Srebrenkom Saks, direktoricom DHL-a Hrvatska, koji je dio koncerna Deutsche Post DHL Group.

Koncern je lani ostvario prihod u iznosu od više od 56 milijardi eura. Saks ističe da je DHL vodeći globalni brend u logističkoj industriji. "Uz pomoć više od 325.000 zaposlenika u preko 220 zemalja širom svijeta, povezujemo ljude i poslovanja omogućujući globalnu trgovinu", kaže Saks. 

 

50posto

prihoda na međunarodnom tržištu očekuju SMB tvrtke do 2020.

Kakvo je tržište kurirskih usluga u Hrvatskoj?
Liberalizirano, i to i prije nego je Hrvatska postala punopravna članica EU, a time i sastavni dio europskog tržišta poštanskih usluga. Liberalizacija ne omogućava samo jedinstvene uvjete i pravila unutarnjeg tržišta EU već, usvajanjem i primjenom propisa o tržišnom natjecanju, potiče razvoj i učinkovitost lokalnog tržišta. Nažalost, i dalje na tržištu imamo izraženu pojavu nelojalne konkurencije, čime se nanosi šteta cijeloj industriji.

O kakvoj je nelojalnoj konkurenciji riječ?
Klijenti se dovode u zabludu, jer im se nudi usluga pod nazivom 'ekspres' koji to zapravo nije. Potreba za ekspresnom uslugom postoji.

Kako se DHL nosi s time?
Ključ uspješnog poslovanja DHL-a leži u prilagodbi novonastalim situacijama, konkurentskoj prednosti, a to su prije svega razvijena logistička mreža i kompetencije zaposlenika te poslovanje u skladu sa zakonskim regulativama.

Kako vam je počela godina?
Početak godine pokazuje da smo u rujnu prošle godine dobro planirali. Svi parametri uspješnosti kompanije u transportu i logistici ukazuju da će, ukoliko se nastave trendovi zadnjeg kvartala 2014. godine i prva dva mjeseca ove godine, DHL rasti oko 5 posto u 2015. godini. Kad promatramo ekonomske pokazatelje i predviđanja, očekujemo da će prihod koji DHL ostvaruje rasti brže od tržišta.

Što potiče vaš rast?
Razlog porasta leži u činjenici većih ulaganja i potreba naših globalnih klijenata, koji posluju u Hrvatskoj, kao i kontinuirana podrška malim i srednjim poduzećima iskazana kroz prednosti i pogodnosti koje dobivaju našom uslugom, online trgovina, dostupnost usluge kao i rješenja prilikom carinjenja pošiljaka predstavljaju generatore rasta.

S kojim glavnim problemima se susrećete?
Problemima? Ne želim da zvuči kao klišej, no mi zaista na njih gledamo kao na izazove. Jednostavno tako funkcioniramo iz dana u dan. Radimo ono što najbolje znamo, a to je preuzimanje i isporuka ekspresnih međunarodnih pošiljaka.

Da li je ulazak u EU povećao konkurenciju na domaćem tržištu?
Definitivno. Pojavili su se novi igrači na tržištu. Da, mogu reći da je u neku ruku došlo do jačanja konkurencije, ali samo u smislu kvantitete. Takozvani CEP (courier, express & parcel), odnosno kurirska, ekspresna i paketna industrija čini tržište koje je jedno od najbrže rastućih u logističkoj industriji. Podložno je raznim promjenama, pa tako i promjenama u potrebama konzumenata. U tom smislu ne vidim nikoga tko bi mogao "ugroziti" lidersku poziciju DHL Expressa na tržištu ekspresne industrije. Deutsche Post DHL je objavio istraživanje "Delivering Tomorrow – Logistics 2020" koje u pet različitih scenarija ispituje eventualno stanje u svijetu u 2020 godini i istražuje mogući utjecaj koji će ovih pet scenarija imati na logistiku. Da citiram Frank Appela, predsjednika Uprave DPDHL Group: "Namjera nam je ne samo da bude glavni organizator evolucije logistike, već da i ostanemo i lider inovacije u našoj industriji".

Kakve trendove u kurirskom poslovanju očekujete u narednom razdoblju?
Mislim da je budućnost logističke industrije neupitna, koja bilježi kontinuirani rast, posebno na tržištima u razvoju. Razvojem elektroničkih načina komuniciranja predviđalo se da će doći do smanjenih potreba za ekspresnim isporukama. Usprkos tome, DHL se prilagodio i održao lidersku poziciju.Uzročno posljedična veza novih tehnologija je boom e-trgovine koja je snažno utjecala na porast globalne trgovinske razmjene, kao i na broj pošiljaka.

Kakve trendove bilježite u Hrvatskoj?
DHL Hrvatska bilježi snažan dvoznamenkasti rast od uvoza, ponajviše radi kupovine putem interneta u drugim zemljama EU. Očekujemo da će se nastaviti rast u segmentu maloprodaje. Zatim tu su mala i srednja poduzeća, koja su DHL-u u fokusu, a koja vide prilike za rast na međunarodnom tržištu. K tome, ta poduzeća očekuju do 50 posto prihoda od međunarodne trgovine u sljedećih pet godina. 

Pozitivne vrijednosti

Već ste niz godina menadžerica. Temeljem vlastitog iskustva smatrate li da je vaš spol utjecao na percepciju vaših kolega u poslovnoj zajednici?
Nikako. Smatram da je za moj izbor bilo presudno moje znanje, iskustvo, vještine i stav. Mišljenja sam da su predrasude kao što je spolna pripadnost, sve više stvar prošlosti, a da će znanje, vještine i upornost biti osnovni kriterij odabira. Od 2006. godine, u Deutsche Post DHL Groupi postoji i primjenjuje se Kodeks ponašanja u svim divizijama i svim zemljama u kojima djelujemo, a propisuje smjernice za svakodnevno ponašanje svih zaposlenika Grupe. Naši principi su poštovanje, tolerancija, poštenje, otvorenost, integritet prema klijentima i zaposlenicima te spremnost preuzimanja društvene odgovornosti. Određuje posvećenost zdravlju i dobrobiti naših zaposlenika, kao i naše razumijevanje mogućnosti i raznolikosti.

Imate li primjer?
U skladu s našim principima, Upravu DHL Expressu Hrvatska čini više od 50% žena.

Komentirajte prvi

New Report

Close