‘Sada tek počinje prava borba za brodogradnju, ovo je početak početaka’

Autor: Poslovni.hr/Hina , 06. travanj 2013. u 16:51
Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak i direktor tvrtke Kermes Energija Danko Končar potpisali su ugovor o prijenosu dionica Brodotrogira.

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak i direktor tvrtke Kermes Energija d.o.o. Danko Končar danas su u Trogiru potpisali ugovor o prijenosu dionica Brodotrogira d.d. po kojem ta tvrtka postaje vlasnik trogirskog brodogradilišta.

Time je završen proces privatizacije Brodotrogira na temelju programa hrvatske vlade o restrukturiranju brodogradilišta kojeg je nedavno odobrila Europska komisija. Svečanosti potpisivanja ugovora nazočili su predsjednik Vlade Zoran Milanović te ministrica vanjskih i europskih poslova Vesna Pusić i ministar regionalnog razvoja i EU fondova Branko Grčić.

Ministar Vrdoljak je ocijenio kako današnji ugovor pokazuje da se od nečeg što je bio uteg državi, jer je Brodotrogir u procesu restrukturiranja stajao državu tri milijarde kuna, može po novim pravilima napraviti pozitivna priča. Kako je rekao, to nije kupovanje kratkotrajnih političkih bodova. „Pretvoriti jednu problematičnu industriju u pozitivan potencijal nije bilo lako. U Brodotrogiru se događa spoj brodograđevne i maritivne industrije s turizmom, a to je i strateško opredjeljenje RH“, istaknuo je Vrdoljak.

On je podsjetio kako je vlada osigurala 400 milijuna kuna za restrukturiranje Brodotrogira, od čega su 330 miljuna kuna troškovi tranzicijskog razdoblja, 50 milijuna kuna za otpremnine radnicima i 20 milijuna kuna potpore u državnim jamstvima. „Istodobno investitor će tijekom tranzicije uložiti 730 miljuna kuna u turizam i razvoj tehnologije u brodogradnji“, kazao je Vrdoljak. On je rekao kako će od 1200 radnika u Brodotrogiru minimalno njih 875 ostati na poslu, a da bi se tijekom razvoja Brodotrogira broj zaposlenika trebao i povećati. Očekuje da će novi vlasnik tako i postupati.

Danko Končar je istaknuo kako će Brodotrogir zadržati brodograđevnu djelatnost u opsegu koji dopušta EU. Tomu treba dodati i druge aktivnosti koje će uvažavati trogirski akvatorij i pri tomu treba stvoriti mogućnosti za održavanje i reparaciju svih vrsta brodova, kazao je Končar. Najavio je izgradnju dviju marina i pokretanje proizvodnje „vijčanih turbina“ što će omogućiti otvaranje novih radnih mjesta.

Obraćajući se nazočnima premijer Milanović se ispričao što je odjeven u „radnoj robi“ „Drago mi je što smo danas u Trogiru. Malo mi je manje drago što nedavno u Splitu nismo potpisali ugovor o prodaji Brodosplita pošto smo ga potpisali u Zagrebu. To smatram svojim propustom bez obzira gdje je tko na vlasti“, kazao je premijer.

„Po njegovim riječima ovo je tek početak jedne velike priče „o konverziji i prilagodbi hrvatske brodogradnje uvjetima koji nisu novonastali , oni su tu već desetljećima, ali smo se mi pravili da ne postoje“. „Za sada smo izgleda uspjeli očuvati hrvatsku brodogradnju u Puli, u Rijeci, uvjeren sam u to, i u Splitu i u Trogiru i to po novim pravilima, a to je dobro“, kazao je premijer. Dodao je kako nema jamstva da će svi biti uspješni i profitabilni .

„Ovo nije nikakva spekulacija i rentijerstvo nego je posao po zadanim pravilima, ovdje se ne može preprodavati zemljište, niti se mogu graditi apartmani. Ovu su vrlo jasna pravila na koja ste vi pristali“, istaknuo je premijer Milanović obraćajući se potpisnicima današnjeg ugovora.

Naglasio je kako će se Trogiru omogućiti nastavak brodogradnje i „uvođenje novih djelatnosti, elitnih i luksuznih djelatnosti za koje postoji potrošač i džep u Europi“. „Sada tek počinje prava borba za hrvatsku brodogradnju, ovo je početak početaka“, zaključio je premijer Milanović.

Komentari (3)
Pogledajte sve

Koliko smo novaca do sada “upisali” u sve ovo? Koliko duga smo preuzeli? Koliko firmi je propalo jer je ekstremno visokim nametma moralo odrzavati sve nekonkurentne industrije? Umjesto da uspjesni izvoze i otvaraju nova radna mjesta, gusi ih se do smrti, da bi se odrzavalo zombi-industrije.

Drzava ne odlucuje koja je strateska grana, to treba odluciti trziste i mogucnosti proizvoidnje itd. Zato sada imamo sto imamo jer je sve odlucila drzava.

Svaki zaposleni je davao vise od jedne place na subvenciju svega sto je neuspjesno. I tako vec x godina. Koliko je to skola? fakulteta? Snizenja poreza za privuci dobre investitore?

Da, upravo tako. „Sada tek počinje prava borba za hrvatsku brodogradnju, ovo je početak početaka“! Sada nakon što je provedena privatizacija i otpočeo proces restrukturiranja Brodotrogira, Brodosplita i ostalih. Naglašavam, nakon što je provedena privatizacija i otpočeo proces restrukturiranja! Sada se tek vidi kakovi su bili privatizacijski procesi i kakovi su bili dogovori i /ili pregovori oko restrukturiranja brodogradilišnih tvrtki. Nije tu bilo političke privatizacije niti je bilo političkog restrukturiranja- to je više nego očito, ako se pogledaju rezultati privatizacije i rezultati restrukturiranja.
Upravo iz rezultata privatizacije i rezultata restrukturiranja, a u odnosu do obveza koje je preuzeo bivši vlasnik( čitaj: država) i obveza koje je preuzeo novi vlasnik, mislim da možemo govoriti o realnom poslovnom privatiziranju i realno poslovnom restrukturiranju. Ni sa jedne strane nisu bila obećavajuća obećanja, deklarativne nakane,nerealne želje i nestvarni planovi. Svatko je sa svoje pozicije bio maksimalno realan i maksimalno odgovoran.
I ako je riječ o „početku početaka“ onda se to ne odnosi samo na hrvatsku brodogradnju, nego i na novu političku i novu poslovnu praksu koja polako ali sigurno ulazi u hrvatsku!!!
Takovim poduzetnicima se treba obraćati i na njih se oslanjati PROINVEST, a ne na kvazipoduzetnike, pseudopoduzetnike., koji, usput budi rečeno, su nastali političkim i klijentelističkim izborom!!!

Brodogradnja je davno kihnula a ovo je samo spin kako ne ispasti bad guy koji je napokon zatvorio neprofitabilna i nekonkurentna brodogradilišta

New Report

Close