Sam zakon uređuje dva porezna oblika – posebni porez na motorna vozila (trošarine) i posebni porez na stjecanje rabljenih motornih vozila.
Slijedom izmjena, trošarina na stjecanje rabljenih vozila, zamjenjuje se upravnom pristojbom koja će se plaćati kod registracije, a koja će od 1. siječnja 2018. biti 50 posto niža u odnosu na sadašnju.
Upravna će se pristojba plaćati u tijelu nadležnom za registraciju vozila, obračunavati temeljem starosti vozila, odnosno godine proizvodnje i snage motora, a visinu će joj odrediti uredba koja se tek treba donijeti.
Promjena vlasništva nad rabljenim vozilom sada uključuje najmanje četiri koraka na tri adrese, ovjeru potpisa na kupoprodajnom ugovoru kod javnog bilježnika, koji se potom predaje Poreznoj upravi koja izdaje rješenje o razrezu poreza koji se plaća u pošti, a potom policija obavlja prijenos vlasništva.
Prema podacima Ministarstva financija, u 2016. bilo je oko 210 tisuća slučajeva oporezivanja odnosno izdanih rješenja s osnove trošarina na promet rabljenih vozila, a prihod s tog naslova iznosio je 194 milijuna.
Da bi izglasovane izmjene trebale donijeti manji trošak poreznim obveznicima potvrđuje projekcija da bi prihod od trošarina trebao biti manji za oko 100 milijuna kuna, dakle gotovo se prepolovljuje.
Sabor je u petak donio novi Zakon o reviziji po kojem će nadležno tijelo za nadzor revizorskih društava i ovlaštenih revizora postati Ministarstvo financija, Odbor za javni nadzor revizije prestat će s radom, a Hrvatska revizorska komora više neće imati nadzornu ulogu.
Zakon propisuje obvezu ugovaranja zakonske revizije s najmanje dva međusobno neovisna revizorska društva za subjekte od javnog interesa koji su prepoznati kao subjekti od sistemske važnosti. To su, dakle, subjekti koji zapošljavaju prosječno više od 5000 radnika tijekom poslovne godine i imaju aktivu veću od 5 milijardi kuna na zadnji dan poslovne godine.
Prema novom zakonu, ovlašteni revizor može biti u radnom odnosu samo s jednim revizorskim društvom, revizorska društva koja obavljaju reviziju subjekata od javnog interesa moraju imati najmanje tri zaposlena revizora u punom radnom vremenu, umjesto dosadašnja dva.
Sabor je donio zakon kojim se 'gasi' umirovljenički fond osnovan radi vraćanja duga umirovljenicima. Imovinu, prava i obveze Fonda preuzima Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje, koji će preuzeti i predmete koji se vode za račun Fonda, a koji nisu okončani do stupanja na snagu zakona.
Donesen je i Zakon o sustavu strateškog planiranja i upravljanja razvojem Republike Hrvatske, izmijenjeni zakoni o radu i o europskim radničkim vijećima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Naredila Merkelica i ekipa da pokupujemo njihov otpad, pa kad se za par godina i kod nas uvede taj zakon kao i kod njih, onda nek se mi bakćemo s njihovim autima. Lijepo..
sve dok Slavonci nr prestanu da pale strništa i rafinerije zagađivati okolinu nevidim problem s CO2 koji curi iz uveženih polovnjaka iz Njemačke- iz kojij je i do sada curilo..samo se nije tobože znalo. Nije li čudno da cijelu aferu oko VW-a ne napada konkurencija iz F, I i GB..zašto? jer su i oni muljali samo nisu dolijali kao švabe. Ja se nebojim njih već više prodavača-prevaranata koji skidaju kilometre, špahtlaju blatobrane karamboliranim vozilima i prodaju ih kao “izvanredne”. Ovog se treba bojati više nego ičega (pogledaj video pod naslovom “Vijesti iz komšiluka”…http://carcheck.report/hr/autosavjetnik/
….trebali ste još dati i subvencije za TERETNA, POSLOVNA I EKONOMSKA VOZILA……i tako
malo potaknuti tranzit, trgovinu, i smanjiti troškove distribucije roba ….
Zašto odmah zaonom ne odrede isključivu nabavku Njemačkih auta ?
Po nalogu Njemačke najprije uvodimo CO2 kao glavni parametar troška uvoza, a sada kada se Njemačka rješava vozila viskokih CO2 mi to hitno brišemo iz zakona kako bi ih uvezli.
Pa uvedite porez za potporu Njemačkoj auto industriji
Uključite se u raspravu