Sa specijaliziranim hotelima razvio bi se puni potencijal sportskog turizma za koji je Hrvatska idealna

Autor: Ana Roksandić , 13. rujan 2024. u 10:49
Foto: Srecko Niketic/PIXSELL

Kakvi su potencijali sportskog turizma u RH, profesionalnog, rekreativnog ili event.

Koliko su potencijali sportskog turizma u Hrvatskoj veliki, bilo profesionalnog, rekreacijskog ili vezanog za event, mogli smo se još jednom uvjeriti prošloga tjedna – u Areni Zagreb, posljednjih godina češće rezerviranoj za koncerte nego za sportske događaje, organizirana je spektakularna memorijalna utakmica u čast košarkaške legende Dražena Petrovića, između hrvatske reprezentacije i izabranih zvijezda europske i svjetske košarke, okupljenih u Team Dražen. Najveća hrvatska dvorana mjesecima je unaprijed bila rasprodana, a cijene ulaznica kretale su se u rasponu od 30 eura za gornje tribine do 100 eura za mjesta uz parket.

Stakleni pod najskuplji

Impresivan je bio i popis VIP uzvanika koji je zajedno s drugim gostima spektakla premašio brojku od 250, a svi su redom, izuzev grčke legende Nikosa Galisa, bili smješteni u Westinu gdje je održana i gala večera. Prema procjenama, čak 40 posto ulaznica na kraju je kupljeno iz drugih zemalja, što dovoljno svjedoči o statusu koji i 30 godina nakon pogibije među sportskim poklonicima uživa Dražen Petrović, ali i o odlično pogođenoj ideji i “tajmingu” eventa.

30 eura

koštale su najjeftinije ulaznice za Memorijalnu utakmicu u Areni Zagreb

Organizacija takvih događaja nije jeftina. Aleksandar Petrović, brat pokojnog košarkaša i jedan od članova organizacijskog odbora, iznio je da je ukupni trošak bio oko milijun eura, Vlada je pomogla s 310 tisuća, “a moram istaknuti i nemalu pomoć Grada Zagreba”, spomenuo je Petrović dodavši: “Najskuplja stavka bio je stakleni pod koji daje sjajne mogućnosti sadržajne prezentacije”.

No, ni povrat nije beznačajan, kako izravni, tako i onaj kroz turističku promociju, jer među gostima su uz delegacije svih klubova u kojima je Dražen igrao, bili i članovi brojnih košarkaških institucija poput Fibe i Eurolige, a uspjeh organizacije otvara mogućnost i za domaćinstvo nekih budućih sportskih natjecanja ili evenata, naročito u razdobljima predsezone i posezone koja, kako je istaknuo ministar Glavina u prezentaciji ovogodišnjih rezultata, određuje granicu uspjeha sezone.

U ponudi sportskog turizma vezanog upravo za evente već desetljećima se izdvaja teniski turnir ATP Croatia Open u Umagu koji svake godine privuče puno pažnje. Iza teniskog turnira stoji hotelijerska kompanija Plava Laguna iz koje nam kažu da je ovogodišnje izdanje nadmašilo sva očekivanja i premašilo prodaju ulaznica iz prethodnih godina.

“Taj kontinuirani rast, i nakon 34 godine postojanja, pokazuje da turnir ne samo da zadržava publiku, već da se ona i širi. Dugovječnost i tradicija često mogu dovesti do zasićenja, no predanost i marljivost cijelog tima koji stoji iza turnira, posebno Plave Lagune kao nositelja, pokazali su da je moguće nositi se s izazovima organizacije događaja svjetske razine poput ATP250”, poručili su iz Plave lagune. Posjećenost turnira raste iz godine u godinu, a ovogodišnje je izdanje zabilježilo 12 posto rasta u odnosu na prethodnu godinu.

“Organizacija zahtijeva angažman više od 500 radnika, od logistike samog turnira, pa sve do ugostiteljstva i prodajnih usluga, odnosno sekundarnih djelatnosti turnira”, kažu iz Plave Lagune i dodaju: “Turnir unosi živost u lokalnu zajednicu, povezujući sport i kulturu kroz različite događaje kao što su koncerti, zabave i gastronomski eventi, što stvara dinamičnu i atraktivnu atmosferu za lokalno stanovništvo i posjetitelje. Vodstvo turnira davno je prepoznalo važnost tog segmenta, te vrlo uspješno koristeći vidljivost ATP turnira intenzivno radi na promociji istarskih vinara i ugostitelja i njihovu pozicioniranju na svjetsku scenu”.

Dok je umaški turnir veliki sportski event na obali, Dobro World Cup Osijek sve ljubitelje gimnastike u travnju dovodi u Slavoniju, a takvi događaji prilika su i za kontinentalni turizam u tom kraju. Dobro World Cup Osijek nedavno je postao kvalifikacijsko natjecanje za svjetska gimnastička prvenstva i Olimpijske igre, čime su u organizaciji ovog eventa dugo težili.

Traženi sportski kampovi

“I do sada su na DWC Osijek dolazili europski, svjetski i olimpijski medaljaši, no to što smo postali kvalifikacijski kup je zasigurno dodatan vjetar u leđa u smislu popularnosti. Primjerice, posjećenost prošlogodišnjih kvalifikacijskih kupova za Igre u Parizu bila je izvanredna. Prosječno je po kupu bilo više od 50 zemalja sudionica, što dovoljno govori o popularnosti”, kaže nam Andrej Barušić, projekt menadžer u gimnastičkom klubu Osijek Žito koji i organizira cijeli event.

Prošle godine u Osijeku su prodali oko 5000 ulaznica, a dvorana Gradski vrt bila je tijekom natjecanja cijelo vrijeme gotovo krcata.

Unatoč uspjesima, sportski event turizam ima i svojih izazova.

“S obzirom da se radi o jednom od najvećih sportskih natjecanja u RH, izazovi su brojni. Od financijskih do organizacijskih i logističkih izazova, no kako je GK Osijek Žito već 15. put izvršni organizator kupa, imamo iskustva u rješavanju”, naglašava Barušić.

Da organiziranje sportskog turizma u Hrvatskoj ima nekoliko nedovoljno iskorištenih segmenata priznaje i Alan Balen, vlasnik tvrtke za sportski marketing i produkciju evenata.

“Sportovima nedostaje kvalitetne infrastrukture. Imamo dobru klimu za pripreme sportaša, ali kratki smo s potrebnim terenima, dvoranama i multifunkcionalnim igralištima”, komentirao je Balen.

Navijati na utakmicama i sličnim događanjima ne mora biti jedini motiv za sportski turizam u Hrvatskoj. Turistička agencija Uniline specijalizirala se za ponudu raznih sportskih aktivnosti, a najpopularniji su biciklizam, planinarenje i vodeni sportovi.

“Također, vrlo su traženi i sportski kampovi te specijalizirani treninzi za razne sportske discipline. Kod naših gostiju posebno su popularni karate kampovi koje organiziramo za inozemne sportaše, kao i rukometni kampovi. Ove aktivnosti privlače brojne sudionike zbog kvalitetne organizacije, vrhunskih trenera te izvrsnih uvjeta koje Hrvatska nudi za sportske pripreme. Karate kampovi su izuzetno traženi među borilačkim sportašima iz raznih zemalja, dok su rukometni kampovi vrlo popularni među mladim talentima i profesionalnim sportašima”, svjedoči Goran Šprem, voditelj odjela sporta pri Unilineu.

Samo ove godine na karate kampove u njihovoj je organizaciji došlo više od 3500 stranih sportaša iz 72 zemlje, a na svim Uniline sportskim kampovima u 2024. zabilježen je porast od 20 posto u usporedi s prethodnom godinom.

20 posto

rasta u 2024. ostvarili su sportski kampovi pod kapom Unilinea

Šprem naglašava da Hrvatska ima raznoliku infrastrukturu za sportsku i turističku ponudu, no kako bi se dodatno podržao rast sektora, potrebna su daljnja i kontinuirana ulaganja. A da bi se zadovoljili zahtjevi sve većeg broja sportaša i rekreativaca, te povećala konkurentnost na globalnoj razini, potrebna je modernizacija postojećih objekata i izgradnja novih specijaliziranih sadržaja, poput sportskih centara, hotela s prilagođenim sadržajima za sportaše, te dodatnih kampova.

“Također, ulaganje u lokalnu infrastrukturu, poput transporta i smještaja, ključno je za stvaranje cjelovitog sportskog iskustva koje privlači i zadržava međunarodne sportaše. S pravim investicijama i strateškim razvojem, Hrvatska ima potencijal postati još značajnija destinacija u globalnom sportskom turizmu”, vjeruje Šprem.

Među pozitivnim primjerima u tom pogledu vrijedi istaknuti ranije spomenutu Plavu Lagunu koja je pod svoje okrilje prošle godine dodala novi brend – Plava Laguna Sport. Brend je predstavljen u listopadu 2023. i posvećen je sportskoj infrastrukturi i ponudi. Također, u Sloveniji izrazito popularni biciklizam, rekreativni ali i profesionalni, suočio se s problemima neprilagođenosti smještajnih kapaciteta za taj sport, te su neki klubovi istaknuli upravo primjere hotela u Istri koji su im izašli u susret mogućnošću smještaja oprema i prilagođenim jelovnicima.

Komentirajte prvi

New Report

Close