S Orbicom ćemo ostvariti ambiciozne ciljeve na rastućem hrvatskom tržištu

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 07. travanj 2016. u 22:00
Foto: Reuters

Glavni direktor za globalnu prodaju Lavazze, o poslovanju u Hrvatskoj, planovima s novim distributerom, poslovnim rezultatima grupacije i promjenama na globalnom tržištu kave.

Talijanska Lavazza, obiteljska kompanija s tradicijom duljom od sto godina, hrvatsko tržište smatra izuzetno važnim, ponajprije zbog dobrih poslovnih rezultata u regiji Istočne Europe, u čijem je sastavu i Hrvatska, koja je zabilježila pozitivan rast od osam posto u odnosu na prošlu godinu, ističe u razgovoru za Poslovni dnevnik glavni direktor za globalnu prodaju Lavazze Mauro Mantovani. Tržišna prisutnost u Hrvatskoj dulja od 20 godina i novo partnerstvo s Orbico grupom prilika su, kaže, za proširenje baze kupaca i osnaživanje odnosa s postojećim klijentima, ali i za dodatno proširenje portfelja proizvoda.

 

1,4milijarde

eura premašio je promet Lavazza grupe u 2015.

Koje su najveće prednosti hrvatskog tržišta?
Tržište kave je nestalno, pa se tako i u Hrvatskoj slika kave dramatično mijenja. Promijenila su se mjesta i načini konzumacije: kava više nije vezana samo za vrijeme doručka ili nakon ručka, postala je napitkom za cijeli dan. Espresso i njegove inačice, a ponajprije cappuccino, dio su svakodnevnih rituala. Naš cilj je značajno ojačati konkurentnost i utjecaj na hrvatsko tržište, oslanjajući se na snažno prihvaćanje i preferiranje brenda Lavazza među potrošačima. Srednjoročni ciljevi su nam još ambiciozniji: nadamo se da možemo nadmašiti trenutačne rezultate.

Što očekujete od suradnje s Orbicom, uključujući cijelo tržište EU?
Orbico je prepoznat kao snažan partner s 25 godina iskustva, a to će nam omogućiti da ostvarimo naše ambiciozne ciljeve na hrvatskom tržištu. Partnerstvo s Orbicom odnosi se samo na hrvatsko tržište i definira distribuciju u maloprodaji i HORECA kanalima, dok za sektor kapsula za ured kao distributeri ostaju poduzeća Drinkomatic i Trivending.

Koji tržišta smatrate najvažnijima u sljedeće dvije godine?
U inozemstvu ostvarujemo više od polovice prometa, a cilj je da se ta stopa u nadolazećim godinama znatno poveća. Vodeće smo poduzeće u Italiji, no kontinuirano rastemo u inozemstvu. U tom smislu, Hrvatska je za nas od izuzetne važnosti. Tu su i druga tržišta na kojima je Lavazza prisutna godinama, kao što su Francuska, Njemačka i Velika Britanija. Europa ostaje naše ključno tržište. Veliku važnost za nas ima Sjeverna Amerika, gdje smo se širili posebnom strategijom, i Australija, gdje smo upravo otvorili novu podružnicu.

Kakve rezultate očekujete u 2016.?
Očekujemo da će 2016. prodaja dosegnuti 1,7 milijardi eura, zahvaljujući unutarnjem rastu i doprinosu novih tvrtki, poput nedavnog preuzimanja poduzeća Carte Noire, najpoznatijeg brenda kave u Francuskoj. Udio prihoda iz Italije dosegnut će 65 posto. U 2015. promet Lavazza grupe premašio je 1,4 milijarde eura, što je porast od 8 posto. Udio prometa u Italiji bio je 55 posto, uz dvoznamenkast rast u Njemačkoj od 11 posto, SAD-u 20 posto, V. Britaniji 19 posto i Francuskoj 10 posto. 

Kava posao od 100 mlrd. € godišnje

Kakve su analitičke prognoze za globalno tržište kave?
Tržište je u stalnom porastu već 10 godina sa zanimljivim stopama rasta. Širenje je posebno značajno u prehrambenom sektoru, gdje kava danas postaje važna čak i u zemljama u kojima se tradicionalno konzumira čaj. Potrošnja kapsula i dalje raste dvoznamenkasto, dok su klasični segmenti poput pržene i mljevene kave uglavnom stabilni. Danas je kava posao koji vrijedi oko 100 milijardi dolara godišnje, što je oko dvije milijarde šalica svaki dan, zahvaljujući radu 100 milijuna ljudi u lancu opskrbe. U opsegu, riječ je o 7 mil. t kave s prosječnom stopom rasta većim od 2% godišnje te rangiranju potrošnje u kojoj predvodi Brazil, a slijede SAD, Njemačka, Francuska i Italija.

Komentirajte prvi

New Report

Close