Za Zdravstveni odgoj u osnovnim i srednjim školama ispunjeni su svi pedagoški, tehnički i proceduralni uvjeti i on će biti uveden od početka naredne školske godine, kazao je danas ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jovanović na konferenciji za tisak u Zagrebu.
Na konferenciji su predstavljeni rezultati javne rasprave, Plan i program Zdravstvenog odgoja i priručnici za nastavu koji su tiskani u 30 tisuća primjeraka i koji će biti dostavljeni svim školama u tiskanom obliku i putem mrežnih stranica.
Zdravstveni odgoj temelji se na znanstvenim istinama i on je garancija zdravlja učenika i bolje hrvatske budućnosti i nitko nas u tome neće spriječiti, kazao je Jovanović i ponovio to nakon što su ga novinari uputili u priopćenje Udruga Vigilare u kome se traži uvođenje dva programa između kojih roditelji mogu birati, i u protivnom poziva roditelje da povuku svoju djecu s nastave.
Učenicima se neće nametati stav nego će im se omogućiti infomacije na temelju kojih će, u razgovorima s roditeljima, sami formirati svoj stav, kazao je ministar.
Cilj obrazovanja je unaprjeđenje zdravlja, razvoj slobodne osobe i samopouzdanja učenika, a strah od neznanja, osobito strah od bolesti, veliki je neprijatelj slobode, dodao je.
U javnoj raspravi tijekom ljeta, koja je održana on line, u obliku četiri tribine u velikim gradovima, i kroz sastanke sa zainteresiranim skupinama, sudjelovale su 254 odgojne ustanove i tijekom nje je primljeno 1967 primjedbi udruga i pojedinaca.
Član Povjerenstva za Zdravstveni odgoj Darko Tot rezimirao je zaključke Stručnog povjerenstva i ocjene nekih od primjedbi iz javne rasprave.
Prijedlog da se uvedu dva izborna programa povjerenstvo nije prihvatilo procjenjujući da je predloženi model Kurikuluma znanstveno utemeljen, realističan, održiv i učinkovit i da ne postoji stručno opravdana osnova i potreba za dva ili više modela zdravstvenog odgoja.
Dio sudionika javne rasprave naglasio je neprimjerenost predložene stručne literature koja se temelji se na nekoliko iz konteksta izvučenih citata.
Kurikulum zdravstvenog odgoja pripremljen je za učitelje a ne za učenike, pa će svaki učitelj procijeniti mogu li im sadržaji iz preporučene literature koristiti u provedbi zdravstvenog odgoja.
Tot je kazao je da je povjerenstvo prihvatilo primjedbe o potrebi preispitivanja satnice planirane za provedbu zdravstvenog odgoja i zatražilo od Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja da posebnu pažnju posveti pitanju primjerenosti predložene satnice za provedbu zdravstvenog odgoja na satu razrednika.
U modulu Spolna/rodna ravnopravnost i odgovorno spolno ponašanje sadržaji su prilagođeni uzrastu ili su uklopljeni u pojedine teme. Primjerice o prihvaćanju različitosti u seksualnosti se govori u sedmom razredu osnovne škole u temi o komunikaciji; pornografija se u osnovnoj školi ne koristi kao eksplicitan izraz, ali se u temama o ulozi medija u šestom razredu govori o sadržajima neprimjerenim uzrastu učenika te o izloženosti takvim sadržajima u različitim medijima. Za temu o masturbaciji predviđeno je da se u njenu provedbu uključe liječnici školske medicine, a za učenike je pripremljen prigodan tekst koji im se može podijeliti kod obrade teme, pa se tako omogućuje učiteljima da ne sudjeluju osobno u ovoj temi ako ne žele, kaže se u obrazloženju.
Osvrćući se na pitanja o seksualnosti i apstinenciji prije braka, ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović naveo je podatak da je 95 posto ispitanica i ispitanika kazalo da je bilo seksualno aktivno prije braka, što ne odgovara javnim kritikama zdravstvenog odgoja.
Ginekolog Dubravko Lepušić kazao je da nas ta rasprava vraća nekoliko stoljeća u prošlost i da djeca nerijetko više znaju o seksualnosti od roditelja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu