S novom flotom Croatia Airlines gleda interkontinentalno, kreće najveći projekt u povijesti kompanije

Autor: Mladen Miletić , 19. lipanj 2024. u 11:48
Svečano na Zrinjevcu - direktor komercijalnih poslova Slaven Žabo, predsjednik Uprave Jasmin Bajić i državni tajnik Tomislav Mihotić/M. Habljak/PIXSELL

Nacionalnom avioprijevozniku u srpnju iz Kanade stiže prvi od 15 zrakoplova A220.

Prepoznatljivi hrvatski crveno-bijeli kvadratići ovih su dana zbog nogometne euforije posvuda, pa se u navijački lipanjski kolorit uklopilo i jučerašnje predstavljanje rebrendinga i nove flote Croatia Airlinesa.

Decentno redizajnirane kockice na prepoznatljivom logotipu krasit će novu flotu, a novi brend identitet nacionalnog avioprijevoznika koji slavi tri i pol desetljeća letenja uvod je zapravo u najveći projekt u povijesti kompanije.

Na predstavljanju u poslovnici na zagrebačkom Zrinjevcu, jučer su se mogle čuti i najave nove mreže destinacija, s mogućnošću i interkontinentalnih letova. Sve to ne bi bilo moguće bez okvirno pola milijarde eura vrijednog ulaganja u impozantnu novu flotu – nakon dolaska prvog zrakoplova u srpnju, drugi se očekuje do kraja 2024. godine, dok bi sljedećih šest trebalo biti isporučeno u 2025., četiri u 2026., a tri zrakoplova u 2027. godini. Time će flota Croatia Airlinesa brojati ukupno 15 modernih, ekonomičnih zrakoplova A220.

Dugogodišnja korporativna dizajnerica Ivana Ivanković već je tri desetljeća dio tima nacionalnog avioprijevoznika, a na predstavljanju je istaknula da novi znak i redizajn zrakoplova potvrđuju važnost hrvatskog nacionalnog identiteta i ulogu Croatia Airlinesa za hrvatsku vidljivost. Jer, kako je netko dobro istaknuo, zrakoplovi Croatia Airlinesa mnogima su prvi doticaj i “ulaz” u Hrvatsku.

Bajić: Za linije manjih kapaciteta, primjerice Zagreb – Sarajevo, pronaći ćemo partnersku tvrtku s turbopropelerskim zrakoplovima.

Zamjena je bila nužna
“Novi dizajn osigurava bolju prepoznatljivost i vidljivost. Crveni kvadratići dio su našeg grba koja datira još iz srednjeg vijeka. Plava boja također povijesno je simbolična, a predstavlja i Hrvatsku kao zemlju tisuću otoka”, kazala je dizajnerica koja se prisjetila i dizajnera prvog logotipa, nastalog prije tri desetljeća. Bio je to Vilim Vasata, njemački art direktor i profesor komunikacijskog dizajna, inače hrvatskih korijena i rođeni Zagrepčanin. Novi logo ne odudara znatno od onog prijašnjeg, a inspiracija u dizajnu bio je dizajn repa zrakoplova.

Promjene je doživjela i unutrašnjost kabine koja je u kombinaciji tamnoplave i svijetloplave boje. Dio sjedala izložen je i u prostorijama na Zrinjevcu, a osim novog dizajna, udobnija su i šira, imaju prilagodljive naslone za glavu, ugrađene vješalice za kapute, a putnicima će se svidjeti i USB-A i USB-C priključci za brzo punjenje uređaja. Snaga punjača je 60 Wata. Usto, novi Airbus A220 koji se ovih dana dovršava u Kanadi, iznad stolića s držačem za čaše ima i praktične držače za mobitele i tablete.

“Naš zrakoplov često je prvi susret putnika s Hrvatskom, a s novim dizajnom taj dojam bit će još snažniji, dok će unutrašnjost biti komfornija uz veće prozore, više mjesta za prtljagu i brzi WiFi internet”, rekao je direktor komercijalnih poslova Slaven Žabo.

Novi avioni imat će 148 i 127 sjedala u konfiguraciji 2+3. Putnicima će se svidjeti i USB-A i USB-C priključci za brzo punjenje uređaja. Snaga punjača je 60 Wata/M. Habljak/PIXSELL

Prva nova letjelica imat će premijeru već ovoga ljeta, na liniji koja je zapravo bila i prije više od tri desetljeća prva međunarodna nove kompanije – za Frankfurt. Novi avioni imat će 148 i 127 sjedala u konfiguraciji 2+3.

“Novim zrakoplovima ostvarit ćemo i manju potrošnju goriva i emisiju CO2 za čak 25 posto. S 15 novih Airbuseva čiju potpunu isporuku očekujemo do kraja 2027. ostvarit ćemo puni potencijal za rast i razvoj uz daljnje širenje mreže letova. Nastavit ćemo još snažnije i učinkovitije biti strateška podrška hrvatskom gospodarstvu i turizmu i svim našim poslovnim partnerima i putnicima”, istaknuo je predsjednik Uprave CA, Jasmin Bajić.

Trenutačna flota ima primjerke stare i do 26 godina te putnicima ne baš omiljene bučne turbopropelerske Dash Q400 zrakoplove. Oni će biti umirovljeni, a novi avioni bit će 50 posto tiši. Ova će godina za Croatiju Airlines biti posebno izazovna zbog tranzicije prema unificiranoj floti, istaknuo je Bajić, te pritom dao naslutiti i neke nove korake u budućnosti kompanije.

Leasing na 12 godina
“Za linije manjih kapaciteta, primjerice Zagreb – Sarajevo, pronaći ćemo partnersku tvrtku s turbopropelerskim zrakoplovima koja će obavljati te letove, a nove Airbuse usmjerit ćemo i prema nekim novim destinacijama. Naš tim neprestano skenira nove destinacije, a želja nam je u budućnosti pokrenuti i izravne interkontinentalne letove”, naglasio je direktor nacionalne kompanije.

Isto je istaknuo i državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Tomislav Mihotić. “Croatia Airlines donosi ogromnu korist i gospodarstvu i turizmu. Hrvatska je pozicionirana na prometnom čvorištu ovoga dijela Europe, a preko toga i cijeloga svijeta. Novi zrakoplovi pridonijet će jačanju tih segmenata i na prometnoj karti Europe i svijeta jače će pozicionirati našu zemlju”, zaključio je Mihotić.

Kolika je cijena cijeloga projekta nije javno isticano, iz komapnije navode da je kataloška cijena jednog takvog zrakoplova četrdesetak milijuna dolara, no svih 15 “komada” Croatia je uzela u operativni leasing na 12 godina. U avijacijskim krugovima procjenjuje se da je mjesečni leasing ovog tipa aviona između 200 i 300 tisuća dolara po letjelici, a uz troškove održavanja, školovanja posada te druge operativne troškove cijeli posao kompaniju će vjerojatno stajati više od pola milijarde dolara.

S takvom impozantnom flotom Croatia Airlines dodatnu pažnju može privući na regionalnim tržištima, poput slovenskog, koje je nakon gašenja Adria Airwaysa ostalo bez nacionalnog avioprijevoznika.

Komentirajte prvi

New Report

Close