Sve one koji su očekivali da će HUP Zagreb Anđelka Leke preuzeti nekretninski fond banke Morgan Stanley u partnerstvu s austrijskim Falkensteinerom, s kojima je Leko pregovarao sigurno godinu dana, iznenadila je jučerašnja objava da je Adris novi kupac i strateški partner HUP-a Zagreb.
Iako ne žele otkrivati iznos transakcije, domaći investitor Ante Vlahović očito je ponudio bolju cijenu za Lekine zagrebačke i dubrovačke hotele, procijenivši da je HUP Zagreb s devet hotela u koje je uloženo oko 100 milijuna eura dobra prilika. Anđelko Leko s druge strane nikad nije krio da bi svoje carstvo najradije ustupio domaćem igraču, s kojim se dogovorio znatno brže nego s američkim bankarima.
Uz Lukšićevo preuzimanje Istraturista prije četiri godine, ovo je jedna od najvećih transakcija u modernom hrvatskom turizmu, a predstavlja Adrisov i Maistrin velik ulazak u Zagreb, po visini ukupnog prihoda Maistrino približavanje i dalje najvećem Valamaru i Plavoj Laguni koja se upravo spojila s Istraturistom, dok Maistra s najvećim udjelom hotela visoke kategorije vrlo vjerojatno postaje tvrtka s najvećim prihodom po sobi u Hrvatskoj. U objavi od ponedjeljka navodi se kako su predsjednici uprava Adris grupe Ante Vlahović i HUP-a Zagreb Anđelko Leko potpisali ugovor o kupoprodaji udjela i strateškom partnerstvu. Kao što se navodi u ugovoru, Adris grupa postaje vlasnikom 77,78 posto udjela u Expertusu, koji je većinski dioničar HUP-a (58,6 posto).
2 mlrd.
kuna iznos je najavljenog ulaganja Adrisa u turizam do 2021.
Anđelko Leko ostaje vlasnik 22,22 posto Expertusa, a ugovor stupa na snagu odobrenjem Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja. Iz Adrisa su jučer poručili da ovim ulaganjima stvaraju vodeću hotelsku nacionalnu tvrtku koja posluje u najatraktivnijim turističkim odredištima u Rovinju, Dubrovniku i Zagrebu. Ulaskom u segment gradskih hotela i nastavkom suradnje s uglednim svjetskim brendovima Marriot grupacije (Sheraton, Westin) s kojima HUP Zagreb ima suradnju, Adris nastavlja sa strategijom ulaganja u najviše segmente hotelske ponude", ističu u Adrisu. Naime, gotovo 80 posto HUP-ove ponude (ukupno 9 hotela u Zagrebu i Dubrovniku) čine hoteli s 4 i 5 zvjezdica, što omogućuje cjelogodišnje poslovanje i povećanje operativnih, financijskih i drugih sinergijskih učinaka.
"Adris je krajnje usredotočen na svoje poslovanje, osobito na turizam i proizvodnju zdrave hrane. Stalno investiramo, godišnje više od 600 milijuna kuna, i jačamo svoju konkurentnost. Uz organski, dvoznamenkasti rast svih naših poslova, ova strateška akvizicija će još značajnije pridonijeti razvoju i dugoročnoj održivosti Adrisa", izjavio je jučer Ante Vlahović. Da Adris zanimaju Lekini hoteli u poslovnim krugovima pričalo se još prošlog ljeta, nakon što je Ante Vlahović najavio ulaganja od najmanje 2 milijarde kuna samo u turizam, novcem koji su utržili prodajom duhanskog biznisa 2015. godine BAT-u. Usto, Vlahoviću će ovakav potez u ovom trenutku dobro doći za rast reputacije narušene ulogom Adrisa u aferi Agrokor.
Kako je poznato, ulazak na hotelsko tržište Zagreba Adris planira još od kupnje Croatia osiguranja čije objekte planiraju pretvoriti u hotele. Za razliku od pregovora s inozemnim ulagačima koji su trajali skoro godinu dana, razgovori s Adrisom navodno su bili kratki i efikasni. Anđelko Leko jučer nije bio dostupan da nam pojasni kako je došlo do obrata, u kratkom priopćenju koje je poslao medijima izrazio je zadovoljstvo potpisom ugovora s Adrisom, kojeg smatra uglednom i stabilnom tvrtkom, liderom u turističkom prostoru Hrvatske.
"Adris grupa je financijski jedna od vodećih domaćih tvrtki, čija snaga će zasigurno doprinijeti daljnjem rastu i razvoju portfelja HUP-a Zagreb te dati dostatnu razinu sigurnosti svim našim zaposlenicima i dioničarima", izjavio je Anđelko Leko, koji nam je još prije dva mjeseca komentirajući glasine kazao da bi bio sretan da Adris kupi njegovu kompaniju, iako tada to navodno nije bilo izgledno.
"Ustrajemo na konceptu daljnjeg rasta i razvoja društva, što je osnovni razlog zbog kojeg smo otvoreni za uvođenje strateškog partnera. Ne radi se o nikakvom hitnom ili nužno potrebnom strateškom potezu. Nakon ulaganja viših od 100 milijuna eura u nekoliko godina i trajnog usmjerenja na daljnji rast i razvoj, prigodu za ostvarenjem ciljeva vidimo u uvođenju strateškog partnera koji nam može dati novu dimenziju kroz financijsku i prizmu znanja i iskustva. Imamo projekte koje nismo realizirali, prije svega lokaciju Bundek u Zagrebu", objasnio nam je tada Leko, koji je prodaju odabrao umjesto zaduživanja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu