U Hrvatskoj bi kroz par godina gostima na raspolaganju trebalo biti čak 14 vrsta tematskih plaža, koje će sukladno temi biti različito opremljene i privlačiti određene tipove turista. Plaže će se tako u osnovi dijeliti na prirodne (udaljene i ruralne) i uređene plaže (mjesne, urbane gradske i plaže turističkog kompleksa), a tematski na eko plaže, plaže za surfere, ronilačke, adrenalinske, romantične plaže, plaže za pse, plaže za obitelji s djecom, party plaže, plaže kulture, nudističke plaže, urbane promenadne plaže, plaže sa zabavnim sadržajima za mlade, plaže sa sportskim i rekreativnim sadržajima, te resort, odnosno hotelske plaže. Pritom će se jedna plaža moći zonirati na jednu ili više od navedenih tema.
Novu klasifikaciju plaža, a ona će uključiti i određena ulaganja te u budućnosti brendiranje plaža donosi novi Nacionalni program upravljanja i uređenja morskih plaža, akcijski plan napravljen na temelju Strategije razvoja turizma do 2020. godine, čiji je cilj razvoj proizvoda „sunce i more“, a danas ga je u Vodicama predstavio ministar turizma Darko Lorencin. Nacionalni program izradilo je Ministarstvo turizma u suradnji s Fakultetom za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
“Svjesni smo kako sunce i more trenutačno predstavljaju osnovni turistički proizvod kojeg nudi hrvatski turizam svojim gostima. Bitno je za našu konkurentnost što više unaprijediti i raditi na kontinuiranom razvoju tog proizvoda, a jedan od temeljenih nedostataka tog dijela naše ponude, kako potvrđuje i najnovije istraživanje Tomas 2014, su još uvijek nedovoljno uređene i opremljene plaže. Nacionalni program predstavlja osnovu za daljnji razvoj ovog proizvoda“, kazao je Lorencin.
Prema Nacionalnom programu, skoro sve plaže morat će imati mobilne sanitarne objekte, dostupnu opremu za prvu pomoć, pristup za osobe s posebnim potrebama. Ronilačka, adrenalinska, romantična plaža, ali i plaža za pse imat će WI FI, gosti će na romantičnoj plaži imati ležaljke za dvoje s baldahinom, na adrenalinskim plažama motar će biti bar jedan adrenalinski sadržaj tipa skakaonice s litice ili dizalice za bungee jumping kao i spasioce i opremu za spašavanje. Plaže kulture morat će imati info-punkt s informacijama o kulturnim sadržajima te organizaciju minimalno 5 kulturnih zbivanja tijekom trajanja kupališne sezone. Dječje plaže morat će pak imati uređene prilaze moru, šljunak ili pijesak. Također, kako je čest problem na hrvatskim plažama velika gužva, posebna pažnja posvetit će se prihvatnom kapacitetu tematiziranih plaža – na plažama sa zabavnim sadržajem za mlade osiguran prostor trebao bi iznositi 5m2/po osobi, adrenalinske plaže 10m2/po osobi, romantične plaže čak 15m2/po osobi.
Kako pojašnjavaju u Ministarstvu, Nacionalni program se prije svega temelji na tematizaciji morskih plaža u cilju bolje valorizacije plažnih prostora i povećane atraktivnosti same destinacije. U razdoblju od 2016. do 2020. godine provest će se Marketinški plan brendiranja i promocije jadranskih plaža, odnosno izrada oznaka kojima će se obilježavati pojedine tematske plaže te promocija ciljanoj publici. Na potezu su županije čije skupštine do 30. ožujka moraju napraviti vlastite regionalne programe planove te plaže upisati u katastar. Za tematizaciju plaža Ministarstvo je izdvojilo 500 tisuća kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu