Najveći hrvatski proizvođač stretch folija Bomark Pak, vodeći hrvatski proizvođač čipsa Kanaan i jedan od najvećih distributera u Hrvatskoj Atlantic grupa na ovogodišnjem su Danu otvorenih integracija, koje organizira drugi najveći sistemski integrator King ICT, otkrili poslovne uspjehe koje su postigli robotizacijom. U pravilu, povećali su operativnu maržu, prodaju i masu plaća.
Hrvoje Stojić, direktor odjela ekonomskih istraživanja Addiko Bank Hrvatska, koji je u suradnji s tim tvrtkama iznio njihova iskustva naglasio je da je riječ o rijetkim primjerima. No, da su to oni kojih bi trebalo biti više.
Veća profitabilnost
“To ne znači da nema još ovakvih primjera, ali i njih je bilo teško skupiti. Mi još ne živimo u državi u kojoj se cijeni uspjeh. Mnogi koje sam zamolio za podatke o uspjehu njihove robotizacije nisu ih željeli podijeliti, a kao razloge su navodili da se ne žele nekome zamjeriti ili pak da ne žele nekome izaći na radar, pod povećalo”, kaže Stojić.
Naveo je da Bomark Pak u tri godine investirao 30 milijuna eura u istraživanja i razvoj, odnosno širenje proizvodnje korištenjem robota. Sada je polovica svih proces u kompaniji robotizirana i ta se investicija vratila u tri godine.
“Jedan njihov robot u prosjeku zamjeni od troje do osam zaposlenih, ali tvrtka sada ima 40 posto veću masu plaća i to zahvaljujući tome što joj je proizvodnja trostruko veća, profit dvostruko veći, a operativna marža Bomark Paka je iznad konkurencije, 8,5 posto”, kaže Stojić.
U Kanaanu, navodi, u tri godine su investirali u robotizaciju proizvodnje 10 milijuna eura. Investicija im se vratila u manje od dvije godine.
“Dva robota su im zamijenila 18 zaposlenih, a pri tome su povećali proizvodnju za 10 posto godišnje, operativnu maržu drže na 20 posto, i to do tri puta višom nego kod konkurencije te su također masu plaća povećali za 40 posto”, kaže Stojić. U Atlanticu, dodaje, su u četiri godine ulaganja u digitalizaciju utrostručili te ih žele koristiti za bolju suradnju s kupcima.
Nova strategija
Plamenko Barišić, predsjednik Uprave King ICT-a izjavio je da su rezultati ICT sektora u Hrvatskoj sve bolji. No, da izostaju slični pokazatelji u digitalizaciji gospodarstva i države.
“Sad se radi na strategiji Hrvatske 2021-2030. i King ICT s ekosustavom tvrtki od milijardu kuna prihoda i 500 stalno zaposlenih želi pomoći”, zaključuje Barišić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu