Robotaksi nije mogao sam na pozornicu, njime su htjeli upravljati joystickom: ‘Htjeli smo wow efekt, pogriješili smo’

Autor: Poslovni.hr , 03. srpanj 2024. u 14:23
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Mate Rimac koji ga je predstavljao rekao je kako su ”vježbali sto puta”, ali se takve stvari jednostavno događaju. Sada su iz Vernea ipak potvrdili kako to vozilo uopće nije autonomno

Svi su ostali nakratko začuđeni kada je robotaksi Verne na predstavljanju ostao ”ukopan” u mjestu, pokraj pozornice, umjesto da je prema ”naredbama” aplikacije preko koje ga je Mate Rimac pozvao postupio i došao – autonomno. Daleko je to još od autonomnosti, jer su naposlijetku i izvršni direktor Vernea Marko Pejković i suosnivač i glavni direktor dizajna Adrian Mudri priznali kako su tim automobilom zapravo upravljali preko joysticka

Isprva su u Verneu kazali kako je problem bio u oštećenom kotaču, a Verne se u konačnici pred okupljenima i pokazao, doduše stojeći na mjestu. Sam Rimac koji ga je predstavljao rekao je kako su ”vježbali sto puta”, ali se takve stvari jednostavno događaju. Sada su iz Vernea ipak potvrdili za 24sata kako to vozilo uopće nije autonomno. 

– Taj auto je razvijen da bi pokazao korisničko iskustvo, eksterni i interni dizajn, da bi kompanija mogla pokazati što je finalni dizajn. Nije razvijen pogon auta. Pogriješili smo. Trebali smo ga staviti na pozornicu, otkriti i pokazati. On je imao pogon samo za show, da se dovede na pozornicu i da bi ga se moglo pokazati u dolasku i odlasku s pozornice. Taj auto nema ni punu bateriju ni motor. Drugi auti služe za razvoj motora. Čovjek koji ga je sa strane kontrolirao radio je to da bi mogao sigurno doći na pozornicu. Nijedan autonomni sustav nije razvijen da bi se auto penja ona pozornicu – objasnili su.

– Htjelo se imati wow efekt koji smo dobili na pogrešan način. Radili smo šest mjeseci dan i noć i žao mi je što su dobre strane donekle ostale zasjenjene zbog toga – poručili su. 

Inače, Rimac je najavio kako će prva Verne usluga biti pokrenuta 2026. u Zagrebu. Potpisani su ugovori s 11 europskih gradova, a u pregovorima su s još njih 30. Iako je u Zagrebu trebala biti izgrađen pogon za proizvodnju autonomnih vozila, ta ideja je ipak propala pa će se još gradi u Kerestincu.

Komentirajte prvi

New Report

Close