Rimac: Nismo smanjivali broj zaposlenika niti plaće, a investitori nas i dalje prate

Autor: Bernard Ivezić , 18. lipanj 2020. u 14:04
Pet segmenata proizvodnje je u novom pogonu /RIMAC AUTOMOBILI

Nova proizvodna linija u Zagorju povećala je kapacitet proizvodnje Rimac Automobila za 60 posto, a udvostručit će brzinu proizvodnje.

Mate Rimac otvorio je novu tvornicu u Zagorju, u Velikom Trgovišću, koja je namijenjena isključivo serijskoj proizvodnji njegovih električnih vozila. Nova tvornica trebala bi omogućiti da Rimac već iduće godine krene s isporukama gotovih C_Two vozila kupcima.

Uz napomenu da tijekom ove godine planira objaviti finalni dizajn i ime tog vozila s obzirom na to da se C_Two još tretira kao prototip, a ne finalno, homologirano vozilo, odnosno gotov proizvod. Inicijalno su prve isporuke kupcima trebale biti do kraja ove godine, ali je to usporila korona kriza i karantena.

Zagorski pogon prostire se na 5036 kvadrata i predstavlja povećanje proizvodnih kapaciteta tvrtke za 60 posto. Rimac, naime, u Svetoj Nedjelji, gdje mu je centrala, ima proizvodni pogon, centar za R&D razvoj i druge odjele na površini od 8345 kvadrata.

Pogon u Velikom Trgovišću, kako doznajemo, nastavak je širenja poslovanja i neće zamijeniti postojeći pogon u Svetoj Nedjelji. Rimac ne odustaje ni od lani najavljenog projekta kod dvorca Kerestinec, na površini od 250.000 kvadrata. Tada je istaknuo da upravo u Kerestincu priželjkuje imati buduće sjedište kompanije, R&D centar, tvornicu, testni poligon i kampus s različitim sadržajima.

Ministar državne imovine Goran Marić i gradonačelnik Svete Nedelje Dario Zurovec već su pripremili teren za taj kampus potpisom Ugovora o darovanju državnog zemljišta od 6,5 milijuna kuna. Mate Rimac kaže da se drže planova.

Rimac

Ubrzavamo proizvodnju prototipova pa nam je ova nova investicija nužna da bismo iduće godine mogli isporučiti vozila kupcima.

“I dalje radimo na projektu kampusa, naše dugoročne lokacije, ali s obzirom na veličinu i timeline tog projekta, nužno je da imamo odgovarajuća postrojenja dotada”, kaže Rimac. U novom pogonu Rimac će do kraja ove godine proizvesti 13 C_Two prototipova koji će se koristiti za testiranja i homologaciju. Većina od tih vozila bit će uništena u crash testovima i drugim ispitivanjima.

Do sada ih je proizveo ukupno četiri. Tvrtka Rimac Automobili planira napraviti globalnu homologaciju za C_Two model kako bi se on u finalnoj verziji mogao prodavati po cijelom svijetu na isti način kao i vozila svih drugih marki. Sve to uključuje i proizvodnju deset vozila u predserijskoj proizvodnji, a što je također nešto što kane realizirati do kraja 2020.

Širenje proizvodnje
U tvrtki pojašnjavaju da je potpuna homologacija, bez ikakvih prečaca, proces koji traje tri do četiri godine od prvog koncepta do punih prototipova i konačno, vozila na cesti. Rimac se čvrsto drži tih rokova, jer je prvi C_Two predstavljen na Ženevskom sajmu automobila još 2018.

“Jedini način da ispunimo sve to je kroz stroge crash testove za koje su potrebni različiti prototipovi, svaki sa specifičnom svrhom, tako da će primjerice neki prototipovi iz pogona u Velikom Trgovišću ići izravno na crash testiranja, a drugi će se koristiti za druge provjere”, kaže Rimac.

5036

kvadrata površina je novog proizvodnog pogona Rimac Automobila za C_Two vozila u Velikom Trgovišću

Da bi se potreban broj vozila mogao proizvesti do kraja godine, a time i da bi se testirala buduća serijska proizvodnja, tvrtka je otvorila novi pogon u Zagorju. Njegov inicijalni kapacitet proizvodnje je četiri vozila mjesečno. Usto, skratili su proizvodni proces na pet tjedana i sad je dvostruko brži. Novi pogon sastoji se od pet glavnih zona.

Započinje pripajanjem nosača i pričvrsnih točki na karbonsku konstrukciju vozila, odnosno monocoque šasiju. Potom inženjeri ručno nastavljaju sa sastavljanjem vozila dio po dio. Paralelno se radi na drugim ključnim podsustavima vozila poput pogonskog sklopa, kokpita i prednjeg hladnjaka koji se na proizvodnoj liniji sklapaju nakon što su unaprijed pripremljeni.

Interes investitora
“Naporno smo radili na tome da dovedemo C_Two do razine na kojoj je sada i želim da naši kupci diljem svijeta osjete užitak 1914 konjskih snaga u potpuno električnom hyper vozilu”, kaže Rimac. Dodaje da je ponosan što su sve to ostvarili u nezahvalnim uvjetima koje je stvorila korona kriza.

“Nismo smanjivali broj zaposlenih, niti plaće”, kaže Rimac. Dodaje da ih investitori i dalje prate. Lani u rujnu Porsche je povećao udio s 10 na 15,5 posto udjela. Prvi ulagači u tvrtku Rimac Automobile pojavili su se prije šest godina. Tada su Kolumbijac Frank Kanayet Yepes, kineski Sinocop Resources i vlasnik Forbesa u prvoj investicijskoj rundi uložili 10 milijuna dolara.

Bila je to prva investicija u neki tehnološki startup sa sjedištem u Hrvatskoj. Godinu dana kasnije Rimčeva je tvrtka osvojila prvi veći razvojni posao. Prije tri godine u Rimac Automobile kineska Camel grupa uložila je 30 milijuna eura. Preklani je Rimac predstavio C_Two, s Camelom dogovorio gradnju tvornice u Kini vrijedne milijardu kuna, osvojio 600 milijuna kuna vrijedan R&D posao za Pininfarinu i primio investiciju od 18,7 milijuna eura od Porschea za 10 posto udjela.

Nakon toga su lani u kompaniju Hyundai i KIa uložili 80 milijuna eura, odnosno 600 milijuna kuna. Financijski pokazatelji društva za 2019. još nisu poznati. Prema Poslovnoj Hrvatskoj, u 2018. imalo je prihod od 72,7 milijuna kuna, gubitak od 19,9 milijuna i investicije u dugotrajnu imovinu od 174,6 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close