Radovi na izgradnji kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali na zapadnom dijelu riječke luke, što je Vlada proglasila hrvatskim strateškim projektom, vrijednim ukupno oko 300 milijuna eura, trajat će tri godine i trebali biti biti gotovi tijekom 2017., rečeno je prilikom obilaska gradilišta na kome su radovi počeli prije oko dva mjeseca.
O projektu i stanju radova u petak su predstavnici riječke Lučke uprave izvijestili predsjednika Vlade Zorana Milanovića, koji je s ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Sinišom Hajdašem Dončićem obišao gradilište.
Prva faza izgradnje i ulaganja, vrijedna 88 milijuna eura, obuhvatit će izgradnju pristaništa duljine 400 metara s ukupnom skladišnom površinom od 15 hektara. Izvođač radova je talijanski konzorcij u kojemu su tvrtke Grandi Lavori Fincosit, Nuova Co.Ed.Mar. i Impresa Construzioni Giuseppe Maltauro.
U drugoj fazi izgradnje Zagrebačke obale gradit će se dodatnih 280 metara pristaništa, a terminal će se opremiti potrebnim sadržajima.
Novac za prvu fazu je osiguran zajmom Svjetske banke i iz državnog proračuna, dok se u sljedećoj fazi očekuje sudjelovanje investitora, odnosno kontejnerskog operatera, koji će biti odabran putem natječaja.
Nova površina terminala nastat će širenjem postojećeg kopna u more za oko 130 metara, čime će se omogućiti stvaranje 680 metara novog obalnog ruba širine 210 do 290 metara i ukupne površine od 21 hektar.
Oko 10 hektara nove površine nastat će nasipavanjem uz postojeće lučko područje i priključivanjem dijela predviđenog za željeznički terminal, koji će činiti jednu cjelinu, a pogodnost cijele lokacije je dobra zaštićenost od vjetrova i 20 metara dubine mora uz pristanište.
Ravnatelj riječke Lučke uprave Vlado Mezak rekao je da se očekuje da će kapaciteti kontejnerskog terminala na Brajdici oko 2020. biti popunjeni te da se stoga za daljni primitak kontejnera osiguravaju novi kapaciteti.
U tom razdoblju trebala bi biti završena i modernizacija željezničke pruge od Rijeke do mađarske granice, kao i cesta D 403 koja će povezati zapadni dio luke s riječkom obilaznicom i autocestama.
Izgradnja Zagrebačke obale sastavni je dio Rijeka Gateway projekta modernizacije i obnove riječke luke koji bi, posebice izgradnjom novog kontejnerskog terminala kao najzahtjevnijeg dijela projekta, riječku luku trebao pozicionirati među najveće kontejnerske luke u regiji, na pravcu povezivanja Dalekog istoka i Srednje Europe.
Očekivani godišnji prekrcajni kapacitet nakon završetka prve faze izgradnje terminala je 400.000 kontejnera, a nakon druge faze kapacitet prekrcaja bio bi do 650.000 kontejnera na godinu.
Premijer Zoran Milanović i ministar Hajdaš Dončić nakon obilaska gradilišta nazočili su na svečanosti puštanja u promet Jadrolinijinog trajeka "Mljet", četvrtog iz serije novogradnja koje su za tog riječkog brodara izgrađene u pulskom Uljaniku.
Primopredaja novog Jadrolinijinog trajekt "Mljet"
Svečana primopredaja novog trajekta "Mljet", koji je za Jadroliniju izgradio pulski Uljanik, obavljena je u petak u riječkoj luci u nazočnosti predsjednika Vlade Zorana Milanovića, ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniše Hajdaša Dončića i drugih uzvanika.
Kuma novog trajekta je istaknuta sportašica, hrvatska olimpijka Snježana Pejčić, koja je ostvarila izuzetne uspjehe u streljaštvu.
Trajekta "Mljet" kapaciteta je 616 putnika i 143 osobna vozila. Ima klimatizirani salon za 322 putnika te hidraulične rampe za ukrcaj i iskrcaj vozila. Do salona mogu doći osobe s invaliditetom zahvaljujući pristupnim rampama. Dug je nešto manje od 100 metara, širok 17,5 a pokreću da četiri motora po 442 kilovata.
To je četvrti u seriji istovjetnih trajekata izgrađenih za Jadroliniju u pulskom brodogradilištu. "Mljet" je 51. brod u floti Jadrolinije, a plovit će na liniji Ploče-Trpanj.
Predsjednik Uprave Jadrolinije Alen Klanac podsjetio je da je ugovor o gradnji četiriju trajekata potpisan prije godinu i osam mjeseci s ciljem modernizacije flote i podizanja konkurentnosti. Vrijednost ove investicije je 260 milijuna kuna, a istaknuo je kako su trajekti u potpunosti rezultat hrvatskih stručnjaka, od projekta do izgradnje.
Jadrolinija je ove godine prevezla 8,5 milijuna putnika i dva milijuna vozila, što je čini značajnim brodarom ovoga tipa i na svjetskom tržištu, kazao je. Najavio je skoru gradnju broda za vanjske otoke te uvođenje 'zelenih energenata' na brodove.
Član Uprave Uljanika Silvan Kranjc istaknuo je kako su sva četiri trajekta izgrađena za godinu dana.
Na svečanosti su bili i primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, riječki gradonačelnik Vojko Obersnel te rektor Sveučilišta u Rijeci Pero Lučin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu