Transport i logistika
Veliko ulaganje

‘Najvažniji i najsloženiji projekt u našoj povijesti’: Rijeka Gateway terminal bit će najveći i najsuvremeniji u ovom dijelu Europe

Kontejnerska luka je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA.

Ana Roksandić
04. ožujak 2025. u 07:27
Još dvije nove obalne dizalice došle su na Rijeka Gateway kontejnerski terminal/Nel Pavletić/PIXSELL

Velika investicija za riječku logističku infrastrukturu dogodila se u veljači kada su na terminal Rijeka Gateway stigle dvije STS (ship-to-shore) dizalice, čime je kompletirana ključna oprema na terminalu, a sam projekt izgradnje terminala je na otprilike 75 posto dovršenosti, kazali su tom prilikom čelnih ljudi Rijeka Gateway.

Rijeka Gateway je zajednička investicija kompanije APM Terminals i ENNA i jedna je od najvećih investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj vrijedna ukupno 380 milijuna eura.

Nastavak razvoja

Projekt riječkoj luci vraća status važne kontejnerske luke u ovom dijelu Europe. S tim koliko je ovo velik korak slaže se i Ljudevit Krpan, profesor na Pomorskom fakultetu u Rijeci: “Svaki razvojni iskorak koji se događa u Rijeci, uključujući i Lučku upravu Rijeka, je naravno korak naprijed. Želimo nastavak razvoja s pogledom prema Krku i osiguravanju preduvjeta za razvoj jedne svjetske luke.’’

Poseban naglasak bit će na održivosti kroz maksimalno smanjenje utjecaja terminala na okoliš i lokalnu zajednicu. U prvoj fazi, terminal će imati operativnu obalu duljine 400 metara, dubine 20 metara, godišnji prekrcajni kapacitet od 650.000 TEU te mogućnost prihvata brodova kapaciteta do 18.000 TEU. U drugoj fazi planirano je produljenje obale linije na 680 metara, čime će se godišnji prekrcajni kapacitet povećati na 1.055.000 TEU i omogućiti prihvat brodova kapaciteta do 24.000 TEU.

“S ovom investicijom postajemo zbilja važna točka u lučko-terminalnoj karti Europe. No da biste postali svjetska luka, morate imati svjetske kapacitete, a to možemo osigurati jedino na Krku’’, napominje Krpan. Prostor terminala, kada bude završen, simbolično će nositi naziv Trg snažnih žena Grada Rijeke, čime iz Rijeka Gatewaya i na simboličan način žele pokazati predanost lokalnoj sredini i poziciju terminala kao dijela urbane cjeline Grada Rijeke.

Više radnih mjesta

“Rijeka Gateway terminal neće biti samo najveći i najsuvremeniji u ovom dijelu Europe, već će biti i jedan od najodrživijih. Čak 95 posto opreme na terminalu bit će električno, a energiju dobivamo isključivo iz obnovljivih izvora, čime ćemo doprinijeti očuvanju okoliša za buduće generacije.

Uveli smo i suvremene sustave upravljanja vodom, smanjili smo svjetlosno zagađenje kroz pametne sustave rasvjete te smo implementirali tehnologije koje smanjuju buku, poput ‘soft landinga’ za kontejnere’’, rekla je Maja Borčić, komercijalna direktorica tvrtke Rijeka Gateway. Projekt Rijeka Gateway doveo je do otvaranja 100 radnih mjesta, a očekuje se da će nakon puštanja u pogon terminal ukupno zapošljavati 300 ljudi.

“Budući Rijeka Gateway kontejnerski terminal je najveći, najvažniji i najsloženiji projekt u našoj povijesti, rekao bih generacijski projekt u riječkoj luci. Kada zbrojimo sve investicije u terminal i prometnu infrastrukturu, od cesta do željezničkog sučelja u luci i oko nje, dolazimo do brojke od oko 600 milijuna eura. Sve to je već danas vidljivo “golim” okom. U ovoj godini u Rijeci počinje s radom održivi “zeleni” i tehnološki najnapredniji terminal u ovom dijelu Europe’’, kazao je Denis Vukorepa, ravnatelj Lučke uprave Rijeka.

New Report

Close