Rijeka, Opatija i Samobor hrvatske su prijestolnice karnevala, manifestacije koja ima sve veći turistički značaj u razdoblju izvan glavne sezone, ističu organizatori. Iako se dobar dio prometa u tom razdoblju ostvaruje od domaćih gostiju, u Rijeci i Opatiji gotovo jednako toliko je i stranaca, pokazuju statistike.
"Glavno težište nam je privlačenje gostiju izvan glavne turističke sezone, a Riječki karneval prepoznat je kao međunarodna manifestacija te se našao na listi 500 najvažnijih zbivanja u Europi. Sunday Times ga je proglasio jednim od najegzotičnijih događaja u svijetu, a uvršten je i u knjigu '501 must be there events'", kaže Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarnera. Kako su nam otkrili u TZ-u Grada Rijeka, u vrijeme Riječkog karnevala 2015. u gradu je ostvaren 4771 dolazak, od čega 2402 stranih gostiju, te 10.770 noćenja. Za nadolazeći vikend u kojem se održava Međunarodna karnevalska povorka većina je smještajnih kapaciteta zauzeta.
U organizaciju i promociju triju najvećih programa Riječkog karnevala, Izbor kraljice karnevala i primopredaju ključa grada, Dječju karnevalsku povorku i Međunarodnu karnevalsku povorku, Rijeka će ove godine utrošiti 1,2 milijuna kuna. "Riječki karneval je top događaj hrvatskog turizma, a u predsezoni predstavlja najveći događaj na području Hrvatske i odličan je light-motiv za promociju ne samo Rijeke, već i Hrvatske. Ovogodišnja promotivna kampanja pripremljena je i usuglašena s novom nacionalnom kampanjom Hrvatske turističke zajednice Croatia Full of life", kažu u TZ-u.
Financijski efekti Riječkog karnevala za grad su vidljivi u povećanom prometu u djelatnosti pružanja usluga smještaja i djelatnosti pripreme i posluživanja hrane i pića u vrijeme karnevalskih vikenda. Rijeka je lani samo u tom segmentu utržila 6,44 milijuna kuna, a u ovoj godini očekuje se povećanje od pet posto, ali i povećanje prihoda trgovina koje prodaju rekvizite za potrebe karnevalskih grupa, autoprijevoznika i drugih. "Procjenjujemo da je za odvijanja karnevala potrošnja pet puta veća od uloženih sredstava organizatora programa", kažu u Rijeci.
Financijski učinci karnevalskih povorka u Opatiji teško se mogu izmjeriti jer se u to doba u Opatiji odvija još nekoliko manifestacija, objašnjavaju u opatijskoj Turističkoj zajednici. Dječji karneval u Opatiju je ove godine privukao oko 1500 noćenja, jednako toliko bilo je u vikendu kad se održavala Balinjerada. Za međunarodne karnevalske povorke ovog se vikenda očekuje realizacija oko 4000 noćenja u Opatiji, koja je u svoj karneval ove godine uložila 240 tisuća kuna.
U Samoboru nemaju podatke o visini prihoda od popularnog Samoborskog fašnika, u koji ulažu oko dva milijuna kuna, a očito nemaju ni evidenciju o broju posjetitelja Fašnika. Na godišnjoj razini Samobor je 2015. posjetilo oko pet tisuća stranih gostiju, koji su ostvarili oko devet tisuća noćenja, dok je od domaćih 2,6 tisuća dolazaka ostvareno 14,6 tisuća noćenja, otkrili su u samoborskoj Turističkoj zajednici.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu