Riječki dvojac u TOP 8 radova Henkel Innovation Challengea

Autor: Marta Duić , 16. travanj 2015. u 22:00
Finalisti nacionalnog natjecanja i pobjednici Branimir Peraić i Marko Pavičić (u sredini)

Zadatak je bio osmisliti i predstaviti inovativan proizvod ili tehnologiju za jedan od tri poslovna sektora kompanije Henkel.

Studentski dvojac iz Rijeke, Branimir Peraić i Marko Pavičić – pobjednici nacionalnog natjecanja za studente koje organizira tvrtka Henkel, pod nazivom "Henkel Innovation Challenge" – predstavljali su Hrvatsku na osmom po redu međunarodnom festivalu u Beču na kojem je dosad sudjelovalo 35.000 studenata iz cijelog svijeta.

Zadatak je bio osmisliti i predstaviti inovativan proizvod ili tehnologiju za jedan od tri poslovna sektora kompanije Henkel uključujući poslovni sektor proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu, Beauty Care i poslovni sektor ljepila i tehnologije. Svim timovima su bili dodijeljeni i mentori koje su činili menadžeri kompanije Henkel koji su studentima pružali smjernice i pomagali u prezentaciji. Riječki inovativni duo osvojio je žiri Persil Instant Cleaner narukvicom za skidanje mrlja s odjeće, koja se istakla među 50 radova u natjecanju i dobili su priliku predstaviti svoju ideju  među predstavnicima 27 studentskih timova cijelog svijeta.

 

50radova

predstavili su studenti na Henkelovu natjecanju

"Prošle godine sam sudjelovao na Henkel Innovation Challengeu 7, no nisam uspio proći u finale. Budući da smo Branimir i ja surađivali na Case Study Competitionu 2014., gdje smo ušli u finale, odlučili smo se ponovo udružiti i prijaviti na Henkel Innovation Challenge 8", kaže Marko Pavičić, student treće godine Odjela za biotehnologiju. Prošlogodišnji hrvatski finalisti podigli su ljestvicu visoko, osiguravši pobjedu i u međunarodnom finalu HIC natjecanja, na kojem se ideja za revolucionarni hairstyling proizvod istaknula u konkurenciji između 21 studentskog tima iz 30 zemalja svijeta, a i ovaj je dvojac oduševio žiri i ušao u TOP 8 gdje su uz njih bili predstavnici Austrije, Belgije, Italije, Brazila, Poljske, Filipina, Tunisa.

Brainstormingom do ideje
"Do same ideje smo došli jedne večeri kroz zajednički brainstorming, misao vodilja bila nam je činjenica da smo tržištu u 2050. željeli ponuditi proizvod koji će biti mobilan, brz i lagan za korištenje te efikasan. Naravno, htjeli smo da taj proizvod smanji potrošnju vode i energije – da bude ekološki, a cijeli koncept proizvoda smo željeli bazirati na trenutnim znanjima i postignućima u tehnologiji koji bi nam pomogli da se naša ideja može provesti u djelo 2050. godini", pojašnjava Branimir Peraić student treće godine Ekonomskog fakulteta.

Prvotna ideja bila im je sprej koji bi istovremeno čistio, sušio i davao odjeći ugodan miris, no budući da je zadatak bio predstaviti inovativne ideje za 2050. godinu odlučili su se za narukvicu koja će imati čip koji će unutar sebe sadržavati smjesu od kisika koji će služiti za čišćenje i uklanjanje mrlja s odjeće i mirisne sastojke.  "Nakon pobjede na hrvatskom polufinalu u razgovoru s profesorima s fakulteta došao sam do zaključka da mora postojati neki vodič koji će prenositi čestice smjese iz čipa kroz odjeću. Tako je došlo do uklapanja nanobota u smjesu koji će služiti kao vodiči čestica smjese kroz odjeću čime je ideja postala potpuna", kaže Pavičić.

Njihova Persil Instant Cleaner je narukvica napravljena od ugljika koja u sebi ima čip sastavljen od istog materijala. Kad korisnik pritisne čip, automatski se pokreću nanoboti koji nose čestice smjese po odjeći.  Nanoboti imaju senzore koji detektiraju različite vrste mrlja i njihovu lokaciju nakon čega ispuštaju čestice smjese koje uklanjaju mrlje s odjeće, daju odjeći ugodan miris te je osvježavaju. Poslije cijelog procesa kisik se otpušta u atmosferu čime se dobiva dodatan benefit za okoliš, a nanoboti se vraćaju u čip. Proizvod je namijenjen poslovnom sektoru proizvoda za pranje i čišćenje u domaćinstvu.

Prezentacija je pola posla
Na hrvatskom polufinalu u Zagrebu žiri su osvojili svojim "igrokazom"  u kojem je Marko glumio znanstvenika koji radi u razvoju i istraživanju Henkela u njegovom sjedištu u Njemačkoj, a Branimir menadžera prodaje.  "Cijeli koncept naše prezentacije prikazan kroz brainstorming dva zaposlenika Henkela iz različitih odjela koji na kraju dolaze do ideje o proizvodu i načinu njegovog plasiranja na tržište je osvojila žiri. U Beču smo ponovili isti način prezentiranja s malo više humora koji se također svidio žiriju", kaže Pavičić. Kako kaže ovaj studentski duo, do uspjeha ne bi došli bez pomoći i angažmana mentora i profesora koji su im bili podrška u cijelom ˝putu˝ do iskristalizirane ideje. 

Podjela zadataka
"Što se tiče podjele posla u timu, Marko je bio zadužen za samu tehničku stranu proizvoda i osmišljavanje marketinških aktivnosti dok sam ja vodio brigu oko prodajnog plana, kreiranja cijena i uklapanja marketinškog plana u priču koja će biti kompletna i kvalitetna", pojasnio je Peraić. Iz Beča su ponijeli nova znanja i vještine i upoznali ostale sposobne studente te kako kažu doživjeli nezamjenjivo, intenzivno i ispunjavajuće iskustvo. Ideja koju su kreirali biti će ostvariva i prije 2050. godine, a na Henkelu je da odluče što će s njom.

 "Tijekom cijelog finala htjeli smo predstaviti Hrvatsku u što boljem svjetlu. Primjerice kada smo ju morali predstaviti u dvije minute obukli smo se u boje naše zastave, nosili kravatu sa simbolima šahovnice te smo ponijeli košaru sa tradicionalnim hrvatskim proizvodima", kaže Peraić. Poručili su ostalim studentima da se odvaže i kreiraju nešto. ˝Tako ćete steći vrijedno iskustvo koje vam nitko ne može oduzeti. Najbitnije je ne obazirati se na priče kako je u Hrvatskoj teško naći posao i doći do uspjeha. Primjeri mladih ljudi koji razvijaju svoje start upove i postižu uspjehe na međunarodnim natjecanjima dokaz su da se može uspjeti ako postoji iskrena želja, trud i motivacija. Okružite se sposobnim ljudima oko sebe i uspjeh će doći sigurno.Kako kaže slogan Henkel Innovation Challengea – Create. Learn. Grow.", zaključili su Peraić i Pavičić. 

Drugo mjesto na hrvatskom natjecanju

Šampon i boja za kosu u jednom

Vanja Sekulić i Gordan Perić, apsolventi ekonomije osvojili su drugo mjesto svojim inovativnom šamponom. Na prijavu su se odlučili spontano, a nakon natjecanja Vanja se prijavila i za studentsku praksu u Henkelu koju je na kraju i dobila. Žiri su osvojili zaokruženom pričom za proizvod koji je pomalo izvan okvira. Shampray je potpuno novi koncept za jednokratno instant bojenje kose, točnije šampon i sprej u jednom. Operete kosu šamponom, a kasnije, kada želite promjenu boje, našpricate kosu sprejem. Nakon samog šampona kosa ne mijenja boju, ali u dodiru sa sprejem, čestice šampona reagiraju i mijenjaju boju kose na 24 sata. ˝Specijalnost mu je ta što daje instant promjenu u ovom vremenu u kojem svi brzo žive. Puno žena želi na jedan dan postati plavuša, crnka ili crvenokosa bez trajnog bojenja kose˝, kaže Gordan Perić, apsolvent Ekonomskog fakulteta.

Treće mjesto

High tech krema za lice

Martina Samac i Patricija Pondeljak koje su osvojile treće mjesto, odlučile su se prijaviti jer je Henkel Innovation Challenge odlična prilika za stjecanje novih iskustava, znanja i upoznavanja novih ljudi. "Nakon što smo se odlučile za ideju, redovito smo se nalazile i razrađivale ideju sve dok nismo došle do finalne verzije. Jedna drugoj smo isticale mane ideje kako bi bile što uspješnije", kaže Patricija Pondeljak, studentica treće godine na RIT Croatia. Njihov proizvod, multifunkcionalna krema Diadermine Aeon dizajnirana i za žene i za muškarce zamjenjuje postojeće kreme korištenjem nanotehnologije. Putem mobilne aplikacije proizvod se povezuje na masku za lice, hlače ili majicu te time aplikacija prepoznaje linije lica ili tijela. Korisnik tim putem odabire željeno područje koje želi korigirati i uklanja nedostatke na tijelu poput bora, prištića, akni, strija, ožiljaka, madeža.

Komentirajte prvi

New Report

Close