Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić rekao jer danas u Rijeci da restrukturiranje nacionalne zrakoplovne kompanije Croatia Airlinesa nema alternative te je pozvao zaposlenike da se do 2015. dodatno potrude i podupru plan restrukturiranja jer "inače od kompanije neće biti ništa".
Odgovarajući na pitanja novinara, ministar je rekao da do 2015. plan restrukturiranja mora biti završen, a uprava, vlada i mjerodavno ministarstvo pokušavaju pronaći partnera za dokapitalizaciju.
Naglasio je da su sve zrakoplovne kompanije u okruženju u problemima i da se Croatia Airlines pokušava spasiti te je pozvao, kako je rekao, sve dionike kompanije, a ponajprije zaposlenike, da se do 2015. dodatno potrude i podupru plan restrukturiranja jer "inače od kompanije neće biti ništa".
Pošto su u samo dva dana 42 člana kabinskog osoblja prijavila odlazak na bolovanje, Croatia Airlines suočila se s neplaniranim poremećajima u prometu te je u srijedu i četvrtak otkazano 15 međunarodnih i pet domaćih letova.
Ministar Siniša Hajdaš Dončić izjavio je danas da je šteta Croatia Airlinesa minimalizirana i da su, "osim par linija, sve druge operabilne", a trošak za nekoliko dana neletenja je oko 200.000 kuna.
Govoreći o riječkoj Zračnoj luci, ministar je istaknuo da ona, kao i u Osijeku, nema dovoljno prometa te da ju se, u paketu s investicijama u riječku luku, pokušava nuditi ulagačima. Dodao je da je za te zračne luke raspisan natječaj za konzultanta koji, među ostalim, treba pronaći investitora.
Podsjetivši da je zagrebačka Zračna luka dana u koncesiju, ministar je rekao da će ta koncesija "vjerojatno biti konzumirana 30. lipnja" te kako nema ekonomske logike ni da druge zračne luke budu u vlasništvu države i lokalnih jedinica jer su one, kako je istaknuo, "privatan biznis".
Na pitanja o problemima tvrtke za prijevoz tereta HŽ Carga, odgovorio je da su u prvome krugu od ponuditelja za dokapitalizaciju selektirane četiri kompanije. "Rok za podnošenje obvezujeće ponude je 45 dana i vjerujem da će u tom roku biti pronađen strateški partner", istaknuo je i dodao da je to komercijalna kompanija, da mora zaraditi za plaće te da su plaće, koliko je čuo, danas isplaćene za sva ovisna društva HŽ Carga.
Također je rekao da je HŽ Cargo "zateknut ruiniran", da je 800 milijuna kuna državnih jamstava plasirano u nj prijašnjih godina, a izravne subvencije više nisu moguće.
Na pitanje ruši li se željeznički sustav, ministar je niječno odgovorio.
Ministar Hajdaš Dončić danas je u riječkoj luci sudjelovao na svečanosti u povodu početka rada dviju novih lučkih dizalica.
Na pitanje o sljedećim ulaganjima, rekao je da će koncesionar terminala na Brajdici za desetak dana dovesti novu opremu, vrijednu oko 25 milijuna eura i da će terminal na Zagrebačkoj obali biti završen do 2017. Ulagat će se u cestu koja će povezati zapadni dio luke i riječku obilaznicu te u željeznicu. Od Skradnika do mađarske granice ugovoreno je projektiranje novcem iz IPA fonda, a 2015. i 2016. počinju radovi po dionicama. Ove godine počet će radovi na dionici Dugo Selo–Križevci, vrijedni oko 220 milijuna eura.
Novinare je zanimalo zašto Lučka kapetanija u Vodicama šest mjeseci nema lučkog kapetana, a ministar je odgovorio da se raspisuje natječaj za šest lučkih kapetana, da je riječ o naslijeđenom stanju i da se pokušava interventno riješiti.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu