Među rijetkima koji u situaciji pandemije i ograničenog kretanja bilježe rast opsega posla su službe za dostavu hrane ali i ostalih proizvoda, odnosno pružaju usluge koje u normalnim vremenima predstavljaju luksuz, a u današnje vrijeme mnogima potrebu.
Teo Širola, direktor Glova za Hrvatsku otkriva da su u svega par dana dobili čak 50 novih partnera restorana koji su nakon zabrane rada ugostitelja odlučili nastaviti poslovanje kroz dostavu, što im je oko 20 posto rasta samo u restoranskom segmentu. Naime, Glovo osim hrane dostavlja i druge proizvode, a na terenu im je trenutno oko 1000 dostavljača koji su opremljeni i educirani za sprečavanje širenja zaraze. Najnoviji hit je beskontaktna dostava namirnica iz trgovina, što će na svoju aplikaciju uskoro dodati i Wolt, kako doznajemo. Cijene svojih provizija koje se kreću na oko 30 posto ni Glovo ni Wolt ne misle podizati, ali ni snižavati, jer im u ovom okolnostima rastu troškovi poslovanja.
“Imamo sreću da u ovim vremenima imamo ovakve aplikacije i službe koje mogu pomoći u provedbi mjera za sprečavanje širenja virusa svojim uslugama. Nadam se da će nam omogućiti i da dostavljamo lijekove, bar one bezreceptne, jer za tim postoji velika potreba, a nije nam dozvoljeno. Jako je bitno da i država i naši partneri prihvate realnost i što brže se prilagode”, kaže Širola.
On smatra da se jako puno restorana može prilagoditi, ostaviti kuhare u kuhinjama i raditi jela za dostavu, čak i oni skuplji.
“Vlasnici restorana su u zabludi kad misle da samo jeftinija hrana prolazi u dostavi. I na našim drugim tržištima vidimo da su i meniji sa skupljim namirnicama dobri za dostavu, ljudi koji više nemaju mogućnost odlaziti u svoj omiljeni restoran rado će naručiti njihovu hranu i počastiti se u ovom vremenima”, smatra Širola, i poručuje restoranima da ne zatvaraju kuhinje.
Matko Katanec, generalni direktor Wolta za Adria regiju potvrdio je da je velik pritisak restorana za snižavanje iznosa provizije.
“Ja te pritiske razumijem, ali mi ne možemo u ovom trenutku smanjivati svoje provizije jer ćemo propasti. I nama su ovih dana troškovi porasli, ulažemo u zaštitnu opremu naših dostavljača, povećat ćemo ulaganja u marketing, što će utjecati i na porast prometa restoranima, a ne možemo rezati plaće dostavljača. Pozivan državu da razmisli o mjeri subvencije provizije za dostavu hrane, tu ćemo se rado odazvati”, kaže Katanec.
Inače je ovo period u kojem njihov biznis u pravilu bilježi rast i u broju novih korisnika, ali i u volumenima prodaje, pa zasad ne mogu biti sigurni je li to posljedica utjecaja nastale situacije. “Wolt i dalje nastavlja redovno pratiti zabilježene brojke u svim najvažnijim segmentima poslovanja, ali za sada je još ipak prerano donositi konkretnije zaključke. Što se tiče vrste jela koje korisnici naručuju posljednjih dana, nismo primjetili nikakve značajne promjene u navikama i preferencijama korisnika. No, bilježimo povećanu potražnju poduzeća da vlastitim zaposlenicima omogući besplatnu dostavu ili korištenje kupona preko Wolta”, zaključuje Katanec.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu