Jednoj od najvećih hrvatskih prehrambenih kompanija poslovanje u posljednje vrijeme ostvaruje rekordno dobre rezultate. Nakon što je Podravka u srpnju objavila polugodišnje financijsko izvješće u kojem je “odskakala” dobit od gotovo 121 milijun kuna, što je, poručio je tada njezin čelnik Marin Pucar, bio najbolji polugodišnji operativni rezultat u povijesti kompanije, i novi rezultati ukazuju na rast.
Prihodi u plusu 3%
Jučer objavljeno izvješće za prvih devet mjeseci tako pokazuje da je neto dobit Grupe Podravka dosegnula 185,9 milijuna kuna, dok je u istom lanjskom razdoblju bila riječ o tek nešto više od 54 milijuna. Prihodi od prodaje narasli su nešto više od tri posto na 3,1 milijardu kuna, a ponajviše su ih “pogurali” segmenti prehrane i farmacije.
U prvome je u devet ovogodišnjih mjeseci ostvaren rast prodajnih prihoda od 2,8 posto pa su oni krajem rujna iznosili 2,43 milijarde kuna. Iz Podravke napominju kako bi rast iznosio 3,4 posto kada bi se iz računice isključio.
“U okviru navedenog segmenta gotovo svi poslovni programi ostvarili su rast prihoda od prodaje te je ostvaren rast vlastitih brendova za 3,8 posto. Najveći rast od 8,7 posto ostvario je poslovni program Dječja hrana, slastice i snack, potom poslovni program Žito i Lagris 6,1 posto te poslovni program Kulinarstvo 2,9 posto”, precizirano je u izvještaju koprivničke kompanije.
4,9 posto
rasta prihoda vlastitih brendova Farmaceutike
Više od 639,3 milijuna kuna prihoda Grupi je osigurala Farmaceutika čiji je skor u odnosu na isto lanjsko razdoblje tako poboljšan za 4,7%, a bila bi riječ o 7,6 posto bez ukalkuliranog tečajnog utjecaja.
“Vlastiti brendovi Farmaceutike ostvarili su rast od 4,9 posto, ponajviše uslijed nastavka trenda rasta potražnje na tržištu Rusije te uslijed rasta prihoda od prodaje na tržištima Adria regije te regije Centralna Europa. Vrijedi spomenuti kako je kod najznačajnije kategorije Lijekovi na recept zabilježen značajan porast prihoda od prodaje u iznosu od 5,4 posto”, pojašnjavaju u Podravki.
Korisno je pritom podsjetiti da je Farmaceutika Podravki lani ostvarila 867,5 milijuna kuna prihoda te da je u odnosu na godinu prije tako ostvaren rast od 6,4 posto. I tada je, pojašnjavali su u koprivničkoj kompaniji, najveći “krivac” za poboljšanje rezultata bilo jačanje prihoda od prodaje vlastitih brendova. Na toj je stavci ovaj segment lani ostvario rast od 6,9 posto.
Najpropulzivnija tržišta
Vratimo li se na rezultate za devet mjeseci ove godine, u priopćenju su se osvrnuli i na poslovanje na pojedinim tržištima ističući ona koja su najviše pridonijela boljoj poslovnoj slici promatranog razdoblja. Tako im je, kažu, najveći relativni rast od devet posto donijela istočna Europa, dok je u središnjoj plus iznosio 7,2 posto.
“Regija Adria, kao najznačajnija regija za Grupu Podravka, zabilježila je značajan rast prihoda od prodaje u iznosu od 2,3 posto odnosno povećala je prihode od prodaje za 48,7 milijuna kuna u odnosu na isto razdoblje godinu ranije”, kažu u Podravki iz koje poručuju da i ovi devetomjesečni podaci ulaze u kompanijsku povijest pod rubriku “rekordni”.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu