Revitalizirane šibenske tvrđave od 1. kolovoza 2016. godine vodi novoosnovana Javna ustanova u kulturi „Tvrđava kulture Šibenik“, čije je upravljanje kulturnim dobrima primjer kvalitetnog i samoodrživog kulturnog i turističkog menadžmenta.
Ovogodišnje rezultate posjećenosti šibenskih tvrđava predstavili su danas Vera Jergović Bolanča, voditeljica Odjela za marketing i promociju i Morana Periša, voditeljica Odjela za programe i produkciju Javne ustanove „Tvrđava kulture Šibenik“, zamjenik gradonačelnika Grada Šibenika Danijel Mileta te Dino Karađole direktor Ureda Turističke zajednice grada Šibenika.
„Fantastične brojke koje su polučile šibenske tvrđave govore same za sebe, a govore i da smo uspjeli kada smo osnovali Javnu ustanovu Tvrđava kulture koja je postala ponos grada, a ne teret, kako su neki mislili, gradskog proračuna“, kazao je zamjenik gradonačelnika Danijel Mileta dodavši kako će Grad Šibenik infrastrukturno pratiti rad tvrđava.
Šibenske tvrđave u 2016. godini bilježe rekordnu posjećenost – sveukupno ih je do sada obišlo 420.000 što dnevnih što večernjih posjetitelja. U prvih 10 mjeseci ove godine Tvrđavu sv. Mihovila obišlo je 115.227 dnevnih posjetitelja, čime je već premašen ukupan broj posjeta iz cijele 2015. godine. Ove godine je na Tvrđavi sv. Mihovila održano 19 večernjih događanja, uključujući vrlo zahtjevne produkcije hrvatskih opera Ero s ovoga svijeta i Nikola Šubić Zrinjski. Koncert sastava Morcheeba tokom kojeg je u Šibeniku snimljen i spot dao je značajan doprinos turističkoj promociji tvrđave i Šibenika.
Tvrđavu Barone je od otvorenja, 29. siječnja 2016., obišlo 45.083 dnevnih posjetitelja. Održano je 30 raznovrsnih programa koji su bili otvoreni za sve naše posjetitelje. Obje šibenske tvrđave zaživjele su kao mjesto održavanja poslovnih događanja, konferencija i okruglih stolova.
Projekt Kluba prijatelja šibenskih tvrđava, u punom je zamahu i broji 4617 člana ljubitelja šibenskog spomeničkog i kulturnog naslijeđa. U sklopu projekta „Naša baština, naša inspiracija“ članovi KP šibenskih tvrđava anketnim glasovanjem su odabrali spomenički detalj u staroj gradskoj jezgri čija je obnova financirana novcem od članarina.
U kolovozu je za javnost otvoren City Point, prodajno-informativni punkt šibenskih tvrđava u staroj gradskoj jezgri. Otvoren je tokom cijele godine s planom da u sezoni prati radno vrijeme šibenskih tvrđava, na ovom mjestu posjetitelji će moći kupiti dnevne i večernje ulaznice za šibenske tvrđave, informirati se o aktualnim događanjima te dobiti servisne turističke informacije. Krajem listopada City Ponit postati će i Eventimovo prodajno mjesto.
Tvrđava kulture sudjeluje kao partner u projektnim aktivnostima Revitalizacije područja Tvrđave sv. Ivana. Na tvrđavi bi kroz koji tjedan trebala početi zaštitna arheološka istraživanja.
TKŠ nositelj je prijave EU projekta Fortress (Re)Invented, partnerstva tvrđava s područja Hrvatske, Bosne i Hercegovine te Crne Gore (Šibenik – Klis – Zenica – Herceg Novi), koji planira dijelove povijesnih spomenika urediti u suvremenom duhu. Projektom je u cisternama tvrđave sv. Mihovila predviđen kulturni digitalni 3D mapping, koji bi omogućio posjetitelju da na sasvim poseban način proživi povijest, sadašnjost i budućnost Šibenika. Ukupna vrijednost projekta je nešto više od 10 milijuna kuna.
Tijekom 2016. godine, TKŠ je investirala gotovo 1.000.000 kuna u održavanje, infrastrukturne radove i ostala ulaganja na tvrđavama, kako bi poboljšali ukupni doživljaj posjetitelja i dodatno naglasili spomenički značaj naše baštine. Među onima koje bi željeli istaknuti su projekt dizajna i izvedba signalizacije Tvrđave sv. Mihovila; dizajn i izvođenje info-pulta u podzemnoj prostoriji Tvrđave sv. Mihovila; postavljanje sunčanih jedra na Tvrđavi Barone; te sanacija dijela šetnice po perimetralnim zidovima Tvrđave sv. Mihovila.
Nakon što je tu nagradu osvojila Tvrđava sv. Mihovila, i Tvrđava Barone nalazi se među tri finalista za nagradu HTZ-a „Kulturna atrakcija godine“. Sadržaje tvrđave prepoznala je i struka, te je digitalni postav Tvrđave Barone nagrađen na Danima komunikacija u Rovinju kao najbolja Inovativna upotreba tehnologije. Dokumentarni film Barone osvojio je dvije nagrade na Festivalu turističkog filma u Zagrebu, a biti će prikazan na još tri domaća i međunarodna festivala do kraja godine.
Tvrđavu sv. Mihovila u rujnu smo prijavili za prestižnu nagradu Europa Nostra, koja se svake godine dodjeljuje za projekte vezane uz konzervaciju, istraživanje i promociju baštine.
Desetak delegacija hrvatskih gradova i općina službeno je posjetilo Šibenik ove godine isključivo zbog interesa za kvalitetno upravljanje kulturnom baštinom. Tijekom 2016. godine djelatnici Tvrđave kulture održali su ili će održati predavanja i izlaganja na različitim festivalima, znanstvenim skupovima i konferencijama u Zagrebu, Splitu, Firenci i Lisabonu.
Svi ovi rezultati i postignuća ponovno dokazuju da su naše tvrđave nezaobilazni brend grada Šibenika.
Nastavljajući uobičajenu praksu, tvrđave će ostati otvorene za dnevne posjete tokom cijele zime. Tvrđava sv. Mihovila od 9 do 16 sati, dok će Tvrđava Barone raditi do 22 sata.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu