Od početka novog milenija cijene proizvoda i usluga u Hrvatskoj su porasle za 45,2 posto, što je za gotovo 10 posto više od prosjeka Europske unije. Iako se radi o znatno manjem skoku od Rumunjske čije su cijene u 17 godina otišle gore za 257 posto, ili Islanda i Mađarske gdje je sve poskupjelo za 100-tinjak posto, značajne su razlike među zemljama članicama kad se gleda po segmentima roba i usluga, pokazala je nova objava Eurostata.
Tako su na razini EU najviše poskupjeli alkohol i cigarete te edukacija, a slijede ih troškovi stanovanja, usluga restorana i hotela, dok su cijene odjeće i obuće ostale relativno stabilne, a za 20 posto pali su troškovi komunikacija. Istodobno, komunikacije su u Hrvatskoj poskupjele za skoro dva posto, a najveći skok cijena u Hrvatskoj su imale zdravstvene usluge (123,1 posto), i tu se nalazimo na petom mjestu, iza Mađarske, Bugarske, Latvije i Slovačke, dok je prosjek EU bio 40,8 posto.
S porastom cijena alkohola i cigareta od 105 posto Hrvatska je iznad prosjeka EU, s tim da je ovaj segment u Uniji imao najveći rast cijena, a slijede edukacija, troškovi stanovanja i usluge u turizmu.
Hoteli i ugostiteljske usluge u Hrvatskoj su u 17 godina porasle za 61,7 posto, nešto manji rast cijena bilježe meditenski konkurenti Španjolska, Grčka, Malta i Italija. Cijene odjeće u Hrvatskoj pale su za 4,2 posto od 2000. godine, dok su prehrambene namirnice poskupjele za 45,3 posto, dva posto više od prosjeka EU, dok su u Rumunjskoj cijne hrane porasle za čak 185 posto.
Na gornjoj poziciji na listi zemalja Hrvatska je po rastu cijena usluga u kulturi i rekreaciji (32 posto).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu