Regionalno sve jači: Stanić proširio portfelj na proizvodnju piva

Autor: Mladen Miletić , 15. srpanj 2024. u 22:00
Bihaćka pivovara idealno se uklapa u našu poslovnu viziju, ističe Svjetlan Stanić/Goran Stanzl/PIXSELL

Nakon Maraske te bezalkoholnih brendova Sola i Zala u Sloveniji, do vlasništva i u Bihaćkoj pivovari.

Nakon što je u svibnju predstavila 12 milijuna eura vrijednu investiciju u nove proizvodne linije i moderniziranu tvornicu u Jastrebarskom, čime je plan proizvodnje zajedno s pogonom u Kreševu za 2024. podigla na 100 milijuna litara pića, Stanić grupa objavila je važnu akviziciju.

Preuzimanjem Bihaćke pivovare i njenih brendova, Grupa nastavlja s realizacijom strateškog anorganskog širenja u segmentu proizvodnje alkoholnih i bezalkoholnih pića, koja je započela akvizicijom branda Juicy 2013.

Dodatnih 50 mil. litara
Bit će to samo jedna u nizu integracija novih kompanija koje su Stanić grupi posljednjih godina donijele značajnu ekspanziju. Prvo akvizicijom Maraske 2022. godine, a zatim i preuzimanjem Heinekenovih bezalkoholnih brendova Sola i Zala u Sloveniji, u siječnju 2023., kad je Pivovara Laško Union prodala taj segment firmi Nika Bev.

Akvizicijom Bihaćke pivovare grupa je tako sada dodatno proširila portfelj dodavši bezalkoholnim i jakim alkoholnim pićima i – proizvodnju piva. Proizvodni kapaciteti Grupacije novom akvizicijom povećavaju se za dodatnih 50 milijuna litara i pet novih proizvodnih linija za staklo, PET, limenke i bačve te se time pozicija Stanić grupe na tržištu dodatno učvršćuje.

“Bihaćka pivovara sa svojim proizvodnim kapacitetima i asortimanom idealno se uklapa u našu poslovnu viziju temeljenu na tržišnoj poziciji i ugledu brendova grupacije te suradnji s Heinekenom, čiji smo ekskluzivni distributer za BiH gotovo 30 godina i u čemu vidimo potencijal za proširenje suradnje na tržištima regije i izvan same distribucije.

S obzirom na takva naša promišljanja i planove, reagirali smo čim se ukazala prilika za akviziciju te smo se vrlo brzo dogovorili s dosadašnjim vlasnicima, obitelji Ibrahimpašić, kojima zahvaljujem na korektnosti i brzini realizacije. Svakako nam je jedan od ciljeva zaokružiti ponudu prema tržištu pića, kako kroz vlastite, tako i komplementarne distributivne brendove, te nas snagom asortimana i visokom kvalitetom ukupne usluge prema tržištu, potvrditi kao nezaobilaznog partnera.

Bihaćka pivovara u tome će imati značajnu ulogu sa svojim trenutačnim asortimanom bezalkoholnih pića, odnosno negazirane vode i sokova, te pivskim jer dobivamo renomirani domaći brend koji će upotpuniti našu ponudu prema tržištu. No, snaga brenda Stanić gradi se i kroz odgovorno, kružno gospodarstvo te odnos prema zaposlenicima i potrošačima.

Tek kada imate sve to zaokruženo, možemo govoriti o snažnom brendu i reputaciji. Upravo je Stanić grupa s Maraskom plasirana u top 30 tvrtki s najboljom reputacijom prema Forbesu Hrvatska”, istaknuo je za Večernji list Svjetlan Stanić, vlasnik i predsjednik Uprave.

Više od 1000 radnika
Doprinos kružnom gospodarstvu i održivosti Stanić grupa je dala i kroz novi format ambalaže Tetra Stelo Aseptic.

“Grupa je prva u svijetu predstavila neodvojivi čep LightWing 30 koji sadržava 100 posto certificirane reciklirane polimere. Ulaganje u tehnološke inovacije u pakiranju smatramo obvezom prema svijetu koji nas okružuje, a ujedno time optimiziramo poslovanje, smanjujemo otpad i troškove, pojednostavljujemo proizvodne procese, povećavamo učinkovitost i kvalitetu proizvoda”, ističe vlasnik tvrtke koja trenutačno u BiH i Hrvatskoj zapošljava više od tisuću radnika.

“Samo taj podatak govori o našem utjecaju na ekonomiju, posebno jer je veliki dio grupacije orijentiran na proizvodnju i aktivaciju lokalnih resursa. Za razliku od prethodnih godina, sada je pomanjkanje radne snage najvruće pitanje, a ne nezaposlenost”, ističe Svjetlan Stanić koji je sklopio ugovor o kupoprodaji i prijenosu dionica s Bihaćkom pivovarom, odnosno Ademom Ibrahimpašićem koji je sa 49 posto udjela bio najveći dioničar.

Inače je Bihaćka pivovara u 2023. imala prihod od 3,1 milijun eura (6,1 milijun KM), što je za milijun eura manje nego godinu ranije. Lanjski gubitak iznosio je oko 870 tisuća eura, a godinu ranije bio je manji za oko 50 tisuća eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close