Razvoj osigurava samo ulaganje u tehnologiju

Autor: Josipa Ban /VLM , 04. listopad 2012. u 22:00
Predsjednik Uprave HT-a Ivica Mudrinić i dr. Michio Kaku/PXL

Kaku predočio svoju viziju budućnosti temeljenu na razgovoru s više od 300 svjetskih znanstvenika.

Michio Kaku, fizičar i futurolog te jedan od najcjenjenijih svjetskih znanstvenika današnjice, te Sarah Lacy, američka novinarka koja piše o inovativnosti i poduzetništvu, bili su gosti pete po redu T-HT-ove konferencije "Znanjem rastemo".

U svojem predavanju 65 godišnji Kaku predočio je svoju viziju budućnosti temeljenu na razgovoru s više od 300 svjetskih znanstvenika. Prema uglednom profesoru, do 2020. riječ kompjutor nestat će iz rječnika. Kako objašnjava, svakih 18 mjeseci moć kompjutora se udvostručuje tako da će za osam mjeseci mikročip stajati samo "penny" te će u potpunosti zamijeniti kompjutor. Čipove ćemo imati u svemu što posjedujemo: autima, odjeći, namještaju, nosit ćemo "internetske naočale", voziti leteće automobile… Ključ opstanka temeljit će se na tranziciji iz tržišta roba u intelektualno tržište, a bogatstvo naroda temeljit će se na kombinaciji umjetne i nanotehnologije. "One zemlje koje će svoj razvoj temeljiti na poljoprivredi ostat će siromašne jer je hrana sve jeftinija i sve dostupnija", rekao je Kaku na konferenciji. Ulaganje u znanje i tehnologiju jedini je način za razvoj i napredak, smatra. Na pitanje hoće li ljudi takve promjene prihvatiti, Kaku odgovara: "Ako želite razgovarati o budućnosti, razgovarajte s djecom koja su danas u potpunosti umrežena. Oni će biti nositelji ovih promjena."

Nešto prizemnije predavanje održala je Sarah Lacy, novinarka koja se nakon fakulteta preselila u Silikonsku dolinu i odande prati poduzetnike i start-upove. Na predavanju je podijelila svoje iskustvo s dvogodišnjeg putovanja po zemljama u razvoju te iznijela neka svoja viđenja. Za razliku od profesora Kakua, Lacy smatra da obrazovanje nije najvažnije u inovativnosti i uspješnom poduzetništvu. "Jedni od najuspješnijih poduzetnika koje sam upoznala nisu bili visokoobrazovani", ističe i dodaje kako se dobra ideja ne rađa na fakultetu. Napominje i kako sama ideja nije toliko važna koliko je važna njezina realizacija. Objašnjava kako su upravo jedne od najvećih tvrtki poput Google i Applea uspjele na temelju ideja koje su na tržištu već postojale, ali su ih one uspjele bolje razviti.

Komentirajte prvi

New Report

Close