Poslovna 2025.
Poslovna 2024.

Razvoj cjelogodišnjeg turizma naš je prioritet, bez toga nema strateškog i odgovornog upravljanja

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice.

Kristjan Staničić
29. studeni 2023. u 22:00
Kristjan Staničić, HTZ/F. Brala

Na zalasku smo još jedne globalno izazovne godine, ali i godine u kojoj je Hrvatska dodatno učvrstila poziciju poželjne, sigurne i visokokvalitetne destinacije, koja svoje goste uspješno privlači tijekom cijele godine.

Da je tome tako potvrđuju i rezultati turističkog prometa, odnosno podaci sustava eVisitor prema kojima je hrvatski turizam u ovoj godini ostvario povijesno najbolji rezultat u predsezoni, a odlične trendove ostvarujemo i tijekom posezone koja je upravo u tijeku.

Dakle, kada turistički rezultat Hrvatske stavimo u kumulativno razdoblje, u našoj je zemlji od početka godine do 20. studenoga ostvareno 20,1 milijun dolazaka i preko 106,5 milijuna noćenja. Navedeno u odnosu na lani predstavlja rast od devet posto u dolascima i tri posto u noćenjima, dok u odnosu na isto razdoblje rekordne 2019. godine brojke predstavljaju izjednačenje rezultata.

Kao prije pandemije

Ovogodišnje brojke o dolascima i noćenjima do kraja studenog predstavljaju izjednačenje rezultata u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, a očekujemo 1,3 milijarde eura prihoda više nego u 2023.

Upravo ti podaci ukazuju da su turistička ostvarenja Hrvatske i dalje jedan od glavnih pokretača domaćeg gospodarstva te da Lijepa Naša zauzima važno mjesto na svjetskoj turističkoj karti. Siguran sam da će uspješnost hrvatskog turizma dodatno potvrditi prihodi koji bi, prema procjenama Hrvatske narodne banke, za 1,3 milijarde eura trebali biti veći od lanjskih rekordnih prihoda, koji su iznosili oko 13 milijardi eura.

Tijekom 2023. godine svjedočili smo stabilnom i kontinuiranom porastu turističkog prometa, i to usprkos brojnim globalnim izazovima te vjerujem da u 2024. možemo kročiti samo još snažniji i motiviraniji. Prioritet nam je cjelogodišnji turizam jer intenzivnim poslovanjem samo u glavnim ljetnim mjesecima nema strateškog i odgovornog upravljanja turizmom.

Također, u strateškim dokumentima hrvatskog turizma naglasak je stavljen na isticanje segmenata turističke ponude visoke vrijednosti, odnosno za turiste premium skupine potražnje pa naš cilj dodatno uključuje da Hrvatska već do 2026. godine bude prepoznata kao održiva destinacija visoke vrijednosti.

Za kraj, koristim priliku svim hrvatskim turističkim djelatnicima izraziti zahvalnost na predanom radu i velikom doprinosu u ostvarenju ovogodišnjih turističkih rezultata Hrvatske.

New Report

Close