Razmišljali su unaprijed i unatoč krizi avioindustrije nabavili novi zrakoplov

Autor: Lucija Špiljak , 25. kolovoz 2020. u 22:00
Direktor Trade Aira, pilot Marko Cvijin

Zbog pandemije sad rade na 20% kapaciteta i s najma aviona drugim kompanijama prebacili su se više na čarter letove putnika.

U zagrebačku zračnu luku uskoro stiže novi zrakoplov Airbus A320, koji je na financijski leasing na period od nekoliko godina uzela hrvatska privatna zrakoplovna kompanija Trade Air.

Nedavno je vijest o tome objavio portal Croatian Aviation, a povodom noviteta u floti tvrtke razgovarali smo s njezinim direktorom, pilotom Markom Cvijinom, kojeg je prošle godine Hrvatsko udruženje menadžera i poduzetnika Croma proglasilo najboljim projekt menadžerom.

Za Slovence na grčke otoke

“Zrakoplov bi trebao doći u narednih desetak dana po ishođenju svih potrebnih dozvola nadležne Agencije za civilno zrakoplovstvo, a razlog je jednostavan – zrakoplov nam je ponuđen po vrlo povoljnom uvjetima. Financijski leasing je opcija gdje s isplatom zadnje rate zrakoplov prelazi u vlasništvo firme, a dotad je u vlasništvu prodavača/unajmitelja.

Ako ga odlučimo uzeti sada, s produljenim počekom na otplatu, dobili smo i povoljno financiranje. Navedeni zrakoplov nama neće biti isplativ sada, ali vjerujemo da će ulaganje u njega doći do izražaja za 2-3 godine pa smo razmišljali unaprijed, dugoročno”, kaže Cvijin. Kapacitet novog zrakoplova je 180 putničkih sjedala, bit će u bijeloj boji s oznakama tvrtke, a nosit će ime Luka.

Trade Air u svojoj floti trenutačno ima dva zrakoplova A320 kapaciteta 180 sjedala te jedan Fokker 100 kapaciteta 109 sjedala, dok u “mokrom najmu” imaju manji zrakoplov sa 19 sjedala koji za njih radi regionalne letove. S letovima su ponovno krenuli sredinom lipnja kada se pomalo javljala potreba na tržištu.

60

aviokompanija iz Europe, Bliskog istoka, Afrike i Australije surađuje s Trade Airom koji im iznajmljuje zrakoplove

Zasad imaju jedan A320 u Sloveniji kojim lete pet dana tjedno za grčke otoke za potrebe slovenskih tour operatora. Druga dva aviona služe im za pojedinačne čarter letove po EU, a unajmljeni zrakoplov kapaciteta 19 sjedala češkog prijevoznika za njih leti iz Osijeka prema Zagrebu, te Rijeci/Puli, Splitu i Dubrovniku.

Kompanija je tradicionalno specijalizirana za tzv. wet lease (“mokri najam”) gdje su njihovi klijenti druge zrakoplovne kompanije kojima iznajmljuju svoje zrakoplove s posadom za jednodnevne ili cjelosezonske najmove.

“Na ovaj način smo surađivali s više od 60 zrakoplovnih kompanija u Europi, na Bliskom istoku, u Africi, te jednom i u Australiji. S ovom pandemijom tržište mokrog najma je značajno opalo, te smo se više fokusirali na čarter letove putnika”, objašnjava Cvijin.

U ovom periodu lani bili su pretrpani, a sada zbog pandemije rade s oko 20 posto kapaciteta. “Svjesni smo da je ovo period od otprilike 2-3 godine koji moramo ‘pregrmjeti’ dok se stanje na tržištu ne stabilizira, ali smo spremni na to”, zaključuje Marko Cvijin.

‘Veliki’ otkazuju Hrvatsku

Već na samom početku pandemije avioindustrija se na svjetskoj razini suočila s velikim gubicima, od stotine tisuća otkazanih letova do štete koja se već tada procjenjivala u stotinama milijardama dolara.

U prvom polugodištu zrakoplovi nacionalnog Croatia Airlinesa obavili su 5661 let, što je usporedbi s lani pad od 57 posto, a gubitak iznosi čak 173,2 milijuna kuna (lani je bio 89,4 milijuna).

Zbog lošije epidemiološke slike Hrvatska se našla na crvenoj listi nekoliko zemalja, među kojima su i Velika Britanija i Njemačka pa je tako ovih dana British Airways ukinuo sve letove, osim prema Dubrovniku, dok njemačka Lufthansa liniju München – Zagreb neće vraćati do kraja ožujka sljedeće godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close