U Hrvatskoj bi mogla biti dostupna usluga Bolt Drive, evo kako funkcionira

Autor: Zoran Vitas , 08. srpanj 2024. u 12:57
Marko Radenović je prije dolaska u Bolt u konzultantskoj kući McKinsey vodio projekt Budućnost rada u Hrvatskoj/S. Midžor/PIXSELL

Marko Radenović, voditelj Boltove najveće vertikale, vožnje na zahtjev, o trendovima i planovima.

Marko Radenović nedavno je preuzeo vodstvo najveće poslovne vertikale Bolta u Hrvatskoj, vožnje na zahtjev, zamijenivši Tomislava Lukačevića koji je unaprijeđen na poziciju regionalnog menadžera za vožnje na zahtjev za franšizna tržišta.

Bolt u Hrvatskoj već odavno nije tek taksi služba ili prijevoz na zahtjev, već se radi o još više platformi čiji bi se broj u neposrednoj perspektivi mogao i povećavati. Radenović u Bolt stiže iz ugledne tvrtke gdje se bavio i platformskim radom…

Dolazite iz McKinseyja gdje ste vodili projekt Budućnost rada u Hrvatskoj. Upravo je platformski rad u Hrvatskoj velika tema. Što mislite o izmjenama zakona i njihovoj provedbi do sada?
Izmjene zakona su na snazi već pola godine, dobro su osmišljene i ne narušavaju prirodu ove vrste rada, dok istovremeno državi omogućuju učinkovitiji nadzor. Drago nam je da je pojava rada putem digitalnih platformi potaknula i širu digitalnu transformaciju, pa sada imamo digitalne državne alate poput Jedinstvene elektroničke evidencije rada (J.E.E.R.). Ministarstvo nadležno za rad napravilo je korak u pravom smjeru ustrojivši suvremen i napredan sustav nadzora.

Bolt je integriran u J.E.E.R., a u komunikaciji s ministarstvom i svim našim partnerima aktivno smo radili na tome da razdoblje tranzicije prođe što lakše za sve. J.E.E.R. je osmišljen kao alat za nadzor rada putem digitalnih platformi, ali ima potencijal za znatno širu primjenu.

Studija Bolta i tvrtke Oliver Wyman

Dijeljena mobilnost povoljnija je opcija za one koji ne voze više od 15.000 km godišnje.

Kakva je situacija s vozačima iz drugih država u Boltu, koji je udio i da li se on povećava? Čuli smo da strani državljani čak osnivaju i partnerske tvrtke.
Naš ukupan broj aktivnih partnera vozača fluktuira ovisno o razdoblju u godini te potražnji, a približno čine od pet do deset posto ukupnog broja aktivnih vozača. Kao i građani Hrvatske, stranci mogu osnovati tvrtku zadovoljavaju li sve zakone. Imamo velik broj partnerskih tvrtki koje koriste našu platformu, a moguće je da je nekoliko od njih u vlasništvu osoba koje nisu iz Hrvatske. Za sve njih vrijede jednaki uvjeti suradnje kojih se moraju pridržavati.

Kao platforma, otvoreni smo za sve potencijalne partnere, bez obzira na nacionalnost, spol, rasu i slično, sve dok ispunjavaju naše standarde i zahtjeve nadležnih tijela. Naša tehnologija pomaže u tome, jer aplikaciju za vozače možete koristiti na bilo kojem jeziku. Za putnike to ne predstavlja problem, jer možete rezervirati vožnju i komunicirati s vozačem putem aplikacije bez potrebe za verbalnim kontaktom.

Koje novosti mislite donijeti u Bolt kao novi direktor?
Kao bivši konzultant, naviknut sam na suradnju s timom s kojim zajedno analiziram veliku količinu informacija i podataka kako bismo promatrali trendove. Bolt je brzorastuća, relativno mlada tvrtka sa startup mentalitetom, koja prolazi svojevrsnu transformaciju. Mijenjamo pristupe koje smo prerasli i umjesto njih uvodimo procese koji će nam omogućiti daljnje skaliranje poslovanja. Moja uloga je pomoći u toj tranziciji.

Mladi sve više koriste uslugu vožnje na zahtjev. Mislite li da će tako ostati? Ili će ipak odlučiti nabaviti vlastiti automobil?
Usluga vožnje na zahtjev postala je izuzetno popularna među mladima, a vjerujem da će taj trend nastaviti rasti. Mladi cijene praktičnost i jednostavnost usluga koje pružaju platforme poput Bolta, što je u skladu s globalnim trendovima promjene koncepta vlasništva. Današnje generacije, posebno milenijalci i generacija Z, često više cijene iskustva nego posjedovanje materijalnih stvari.

To je dijelom zbog socio-ekonomskih čimbenika poput visokih troškova života, cijena nekretnina primjerice studentskog zaduživanja, ali i zbog sve veće svijesti o održivosti. Povijesno gledano, automobil je služio kao statusni simbol, i za mnoge Hrvate to još jest. No, primjećujemo i nove trendove. Mladi potrošači skloniji su novac koristiti za putovanja ili druge aktivnosti koje ih ispunjavaju.

Nasuprot tome, tu su i visoki troškovi i utrošen trud vezan uz posjedovanje osobnih automobila, često skupih za održavanje i korištenje. Boltova studija u suradnji sa savjetodavnom tvrtkom Oliver Wyman pokazuje da je dijeljena mobilnost povoljnija opcija za većinu korisnika, osim ako ne voze više od 15.000 km godišnje. Također, urbanizacija i nedostatak parkirnih mjesta, posebno u većim gradovima, dodatno odvraćaju od posjedovanja automobila.

400

Bolt Drive automobila dostupno je u Pragu za uslugu kratkoročnog najma

Nudite i korištenje e-bicikla, e-romobila…
Naše usluge su u načelu odgovor na promjene u trendovima mobilnosti u urbanim sredinama. Cilj je nastaviti razvijati i unapređivati našu ponudu održivih oblika prijevoza kako bismo pridonijeli kvaliteti života u urbanim sredinama, a time i izgradnji sretnijih gradova. U mnogim gradovima, uključujući gradove poput Osijeka i Rijeke, korisnici sve više prepoznaju prednosti ovih opcija, što se odražava i na trend rasta korištenja e-romobila, u ukupnom broju vožnji. Vjerujemo da kombinacija različitih načina mobilnosti – od vožnje na zahtjev automobilom do e-bicikala i e-romobila – građanima omogućava fleksibilnost i izbor potreban za učinkovito kretanje po gradu.

Hoćete li u sezoni imati dovoljno vozila i vozača za raspored po svim turističkim destinacijama i ostalim gradovima?
Kao i obično, u ljetnom periodu primjećujemo pad broja vozača i vozila u Zagrebu, jer se dio njih seli na obalu. Već sada vidimo i snažniju potražnju na obali te smo fokusirani na privlačenje dovoljnog broja partnera vozača za domaće i inozemne korisnike, prvenstveno atraktivnim i konkurentnim uvjetima. Postoji još prostora za širenje poslovanja, primarno na obali, na što smo snažno usmjereni od samog ulaska na hrvatsko tržište. U svim obalnim gradovima iz godine u godinu bilježimo rast te sličan uzlazan trend očekujemo i ove sezone.

Uz Bolt taksi uslugu sad imate i Bolt Drive. Kako ste zadovoljni s novom uslugom?
Usluga kratkoročnog najma automobila Bolt Drive još nije dostupna u Hrvatskoj, ali razmatramo mogućnost uvođenja. Obje usluge, Bolt i Bolt Drive, imaju istu namjenu, no postoje razlike u načinu funkcioniranja.

Usluga prijevoza na zahtjev bazira se na korištenju automobila lokalnih građana koji žele dodatno zaraditi. Idealna je za jednostavne gradske vožnje. S druge strane, car-sharing usluga Bolt Drive, namijenjena je ljudima koji trebaju automobil za duže vožnje, poput obavljanja obaveza po gradu ili za vikend s obitelji izvan grada.

Usluga kratkoročnog najma Bolt Drive dostupna je u baltičkim gradovima, kao i u Berlinu, a u lipnju smo je s 400 automobila proširili i na Prag. Iako je prošlo tek par tjedana od lansiranja, povratni podaci sugeriraju da Prag ima veliki potencijal za Bolt Drive, što pokazuju i statistike poput najduže vožnje od 1062 km, najduljeg trajanja vožnje od 168 sati te najvjernijeg korisnika s 54 završene vožnje. Vjerujemo da bi usluga sličan uspjeh mogla imati i u drugim sličnim gradovima.

Komentari (1)
Pogledajte sve

<p>Koji hvalospjevi , praksa katadtrofa , od pocetka rade progiv vozaca , a tek potkradanje na voznjama </p>

New Report

Close